Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-D 28mm f/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon AF-D 28mm f/2.8

Ik kan bij aankoop van een D610 deze lens aan een hele mooie prijs krijgen.
    Ik zou ze vooral gebruiken voor landschappen, architectuur en straatfotografie. Voor dat laatste lijkt ze me handig om standaard op te hebben zitten om 's avonds in de stad rond te lopen.

Nu vraag ik me af of deze een supplement kan zijn aan de 24-85mm kitlens van de D610 of deze niet veel toevoegt op gebied van scherpte?
    Kan hier iemand zijn ervaring delen over deze lens?

Alvast bedankt,
    Mvg,
    Wim
    Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
    500px.com/wimdekoster

Re: Nikon AF-D 28mm f/2.8

Wat is een hele mooie prijs ?

Ik heb die 28mm AF-D lens niet in mijn bezit, maar toch zou ik durven stellen dat de winst te klein is tov je 24-85mm is.
    Op 28mm is die minder dan 1 stop trager, en die lens staat als vrij scherp bekend, ook al is het een "kitlens".
    Je zal wel minder vervorming hebben.

Er bestaat ook de 28mm/f1.8 AF-S. Dat is al +/- 2 stops winst.
    Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
      Ik kan ze hebben voor 120€, via foto Bastiaens.
      Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
      500px.com/wimdekoster

Comment

120 € voor een lens van 300 € is misschien een koopje maar het is geen fantastische lens. Zelfs in vroegere jaren niet en met een 24 mpix camera moet je er niet te veel van verwachten als je scherpte zoekt (zoals je aangeeft). De 24mm f2.8 AF-D was een stuk beter (en duurder) maar is nu ook geen hoogvlieger meer.
        De enige reden om die te hebben is als je een compact lensje wil en deze niet te vaak vol open moet gebruiken. Maar met iedere lens kan je fantastische foto's maken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht

Ik heb die 28mm AF-D lens niet in mijn bezit, maar toch zou ik durven stellen dat de winst te klein is tov je 24-85mm is.
          Op 28mm is die minder dan 1 stop trager, en die lens staat als vrij scherp bekend, ook al is het een "kitlens".
          Je zal wel minder vervorming hebben.

Er bestaat ook de 28mm/f1.8 AF-S. Dat is al +/- 2 stops winst.
          Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
          120 € voor een lens van 300 € is misschien een koopje maar het is geen fantastische lens. Zelfs in vroegere jaren niet en met een 24 mpix camera moet je er niet te veel van verwachten als je scherpte zoekt (zoals je aangeeft). De 24mm f2.8 AF-D was een stuk beter (en duurder) maar is nu ook geen hoogvlieger meer.
          De enige reden om die te hebben is als je een compact lensje wil en deze niet te vaak vol open moet gebruiken. Maar met iedere lens kan je fantastische foto's maken...
          Bedankt voor jullie meningen, ik ga ze maar links laten liggen.
          Mvg,
          Wim
          500px.com/wimdekoster

Comment

Met je 50mm heb je een haarscherp en compact objectief voor walkaround.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Met je 50mm heb je een haarscherp en compact objectief voor walkaround.
              op fullframe misschien, op crop zal je eerder een 35mm beschouwen als walkaround
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                op fullframe misschien, op crop zal je eerder een 35mm beschouwen als walkaround
                De D610 is full frame...
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  De D610 is full frame...
                  je hebt gelijk, even verkeerd gekeken
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

Comment

Working...