Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

helios 44-2 58 op nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• helios 44-2 58 op nikon

hoi ,

ik heb eens een vraag ik heb thuis nog een zenit analoge camera met een helios lensjes derop
    ik weet dat je analoge objectieven op een digitaal toestel kan gebruik mist een adapter. Maar ik weet
    niet juist waar en welke ik daar voor nodig heb ik heb een Nikon D5200. Heeft er iemand hier ervaring mee

groetjes

kelly

Re: helios 44-2 58 op nikon

Je hebt een M42 -nikon adapter nodig

Je kan een adapter kopen zonder glas in, maar dan kan je op een nikon niet op oneindig focussen en de lens dus enkel gebruiken voor close up

Of je kan een adapter kopen met glas erin om de focus op oneindig te behouden, maar dan gaat de kwaliteit erop achteruit.

Adapters in alle vormen op ebay te vinden

Get the best deals for Adapter M42 Nikon at eBay.com. We have a great online selection at the lowest prices with Fast & Free shipping on many items!
    FLICKR PHOTOSTREAM
    Just try to comprehend that which you'll never comprehend

Comment

Thx voor de info heb er eentje besteld via ebay ben echt wel eens benieuwd wat het resultaat gaat zijn. Is er een zonder glas in , hou wel mee van detail en close up foto's.

Comment

De helios geeft m.i. ook de mooiste resultaten wat dichterbij. Heeft een speciale circulaire bokeh.
        Veel plezier ermee!
        FLICKR PHOTOSTREAM
        Just try to comprehend that which you'll never comprehend

Comment

Ik heb er toevallig eentje met camera op de kop getikt op een rommelmarkt. Inderdaad voor een 50mm m42 een mooi stukje glas. Nog echt gemaakt in tank-kwaliteit en optisch niet onaardig - getest op Sony nex.

Comment

ik heb de adapter ondertussen aan gekregen de M42 maar de schroefdraad is de groot dus de lens mond is te klein kan deze niet vast schroeven op mijn fototoestel. Jammer toch keek er zo naar uit om dit te testen aangezien ik nog al fan ben van detail met een mooi bokeh .

Comment

Zo te horen is de camera die je voor de Helios had een Zenit 3M, deze had een 39mm mount. Verloopringetjes kun je op Ebay voor rond 1 euro vinden en.. dan past het.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Working...
              X