Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke keuze,welke van de 4?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Moeilijke keuze,welke van de 4?

Hallo.

Ik zoek een goeie,scherpe betaalbare lens met veel mm voor vogelfotografie.
    Nu is de vraag welke van de 4 zou ik gaan?

Heb hier al het één en ander gelezen over de Tamron 150-600mm, zowel goed als slecht :-(
    De Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED is een scherpe lens maar dan weer te weinig mm.

Dus nu welke van de 4 he?

Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED ( +Tc Welke? )

Nikon AF-S NIKKOR 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR

De Tamron SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD

Sigma 150-500mm f5.0-6.3 apo rf dg os hsm nikon.

Iemand een idee

Re: Moeilijke keuze,welke van de 4?

Nikon AF-S NIKKOR 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR
    De Tamron SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD
    vallen wat mij betreft af

blijft over in volgorde
    Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED ( +Tc Welke? ) De juiste 1.4 (let wel dat je altijd wat inboed met iets tussen body en objectief)
    Sigma 150-500mm f5.0-6.3 apo dg os hsm nikon. (moet je wel leren kennen)

Maar ja, je hebt vogel en vogelfotografie....

Comment

deze: Sigma 150-500mm f5.0-6.3 apo rf dg os hsm nikon.
      ik gebruik hem al jaren zeer goede lens kwa prijs kwaliteit ....en hoe je het ook draait of keert mm zal je altijd te kort hebben
      Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
      http://www.google.com/profiles/dieder.plu

Comment

Zal mijn spaarcentje dan toch maar aan de Nikon 500mm VR f 4G ED AF-S besteden, vind het wel wat jammer voor dat geld 7200€ als hobbyfotograaf :-(
        Grts S.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Deze test geeft toch duidelijk aan dat de Tamron 150-600 duidelijk scherper is dan de Sigma 150-500, 600mm F8 tov 500mm F8. Doet het zelfs beter dan een canon 600mm op F4. Dus zo slecht zal die wel niet zijn denk ik zo.
          Ik heb mijn eerste foto's genomen vandaag en kan je garanderen dat die op 600mm en F8 goed scherp is. F6.3 is iets minder. En zoals bovenstaande test laat zien is die beter als de Sigma 150-500 en extra 100mm.

Eventueel wachten op de Sigma 150-600, kan zijn dat die het nog beter doet.

ijsvogel met de tamron 150-600
          Last edited by alex606; 13 september 2014, 09:32.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
            Zal mijn spaarcentje dan toch maar aan de Nikon 500mm VR f 4G ED AF-S besteden, vind het wel wat jammer voor dat geld 7200€ als hobbyfotograaf :-(
            Grts S.
            Punt een zij die hier negatief zijn over de Tamron, bezitten zelf niet dat objectief en kletsen wat van horen zeggen. De talloze voorbeelden op BD tonen juist dat deze lens zeer goed presteert, een ervaring die ik ook heb.
            Een vergelijking van de Tamron zoom met de Nikon 500 mm met vast brandpunt gaat totaal mank, natuurlijk is die Nikon een top-objectief, maar wanneer het voor je geen probleem is als hobbyfotograaf € 7000 meer uit te geven dan moet je dat doen.
            Vergeet niet dat je voor vogelfotografie meer nodig hebt dan een peperduur objectief: dat is veel ervaring; geduld en kennis van je onderwerp.

Comment

Ik ben heel tevreden over de tamron 150-600 is voor zijn prijs een heel degelijke lens .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                Vergeet niet dat je voor vogelfotografie meer nodig hebt dan een peperduur objectief: dat is veel ervaring; geduld en kennis van je onderwerp.
                Misschien beter een degelijke lange zoom kopen en de rest van het geld besteden aan geduld en kennis?

Shooter: grapje hoor
                Als je echt zo een som kan en wil spenderen aan een supertele, ga je gang. Neem er nog een 1.4x TC bij om er een 700/5.6 van te maken voor de vogeltjes die iets kleiner zijn. (En dat is ernstig bedoeld, niet sarcastisch.) Maar de meeste amateurs - de meerderheid onder ons hier - halen al behoorlijk mooie resultaten met een lange zoom, met als enorm voordeel dat een zoom flexibeler en meer algemeen inzetbaar is. (Er was een tijd dat ik hele dagen rondliep met enkel een 50-500 op mijn toestel, maar dat terzijde.)
                Los van het prijskaartje is een tele-prime in optische kwaliteit vierentwintig niveaus hoger dan een zoom die tot 500 of 600mm gaat. Toch zijn die lange zooms ook kleine mirakeltjes, en als je ermee leert werken, en ook de beperkingen ervan leert kennen, leveren ze resultaten op die ook op posterformaat naast die foto van 7000 euro mogen hangen. Je vroeg aanvankelijk naar een betaalbare lens. Wel... voor de meesten onder ons is die 500 f/4 dat niet.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Klopt, voor mij is dat ook een gat in mijn rekening en zoals je zegt kan ik het beter besteden in andere dingen, maar wat het er mij echt omgaat is de scherpte en de mm, daar draait het toch om.

Grts S.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                    maar wat het er mij echt omgaat is de scherpte en de mm, daar draait het toch om.
                    Op dat vlak is zo een lens gegarandeerd geen miskoop. En die teleconverter komt echt nog van pas als je vogeltjes in het wild gaat zoeken
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
                    X