Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 150-600

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron 150-600

Moet je bij de tamron lenzen waar VC op Eerst de vc uit Zetten en dan body.mischien een simpele vraag maar ik moet dat ook doen bij d'r nikon lenzen met vr wat zelfde is.

Re: Tamron 150-600

Oorspronkelijk geplaatst door bjorn30 Bekijk bericht
    Moet je bij de tamron lenzen waar VC op Eerst de vc uit Zetten en dan body.mischien een simpele vraag maar ik moet dat ook doen bij d'r nikon lenzen met vr wat zelfde is.
    Dat wordt wel geadviseerd, maar ik vergeet dat vaak. Voor het stroomverbruik kan je standaard beter de vc uit laten en alleen inschakelen wanneer je deze echt nodig hebt en in mijn geval is dat niet vaak.

Comment

Dankje wel

Comment

Ik doe dat nooit. Valt wel stil na een tijdje vermoed ik. Op mijn Canon 70-200 2.8 IS II hoor je de IS na een paar seconden precies uitvallen.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Inderdaad,

de VC valt na een sec of 2 terug uit en schakelt pas terug in nadat je de ontspanknop half hebt ingedrukt.

mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Het zou wel erg zijn als je steeds de VC zou moeten uitzetten
            Niks aan doen, gewoon laten aanstaan en valt vanzelf wel uit

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Het zou wel erg zijn als je steeds de VC zou moeten uitzetten
              Niks aan doen, gewoon laten aanstaan en valt vanzelf wel uit
              Niet mee eens, stabilisatie gebruik je als je het nodig acht, hou in rekening, stroomverbruik, niet aan te raden op statief of vaste opstelling, eventuele sleet enz.
              De ruit en spiegel ontdooiing van je auto laat je toch ook niet op staan het jaar rond...

Comment

Ik zet mijn stabilisatie nooit uit, zelfs niet bij panning. En nogal maf om dat met je achterruit/spiegelverwarming te vergelijken.
                ______
                www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Ik zet mijn stabilisatie nooit uit, zelfs niet bij panning. En nogal maf om dat met je achterruit/spiegelverwarming te vergelijken.
                  Bij werken vanaf statief heeft stabilisatie een averechts effect, zo ook bij macro-opname uit de hand waarbij de OS ook nog de AF vertraagt. Bij alles met snelle (actie) fotografie vertraagt de OS de AF en ben je vaak te laat.
                  OS is bedoelt wanneer de sluitertijd te laag is om nog uit de hand zonder bewegingsonscherpte te kunnen fotograferen. Dus OS altijd aan is dom: kost energie en is een kwetsbaar onderdeel van een objectief die makkelijk door heftige schokken defect raakt wanneer deze niet uit staat. OS is bij mij nooit een argument om een bepaalt objectief te kopen, maar tegenwoordig zitten ze in bijna elk nieuw objectief ingebouwd.
                  Hoewel u een handleiding overbodig vind http://forum.belgiumdigital.com/f9/n...ic-496788.html raad ik u toch aan de handleiding die bij uw objetief zit eens aandachtig te lezen.
                  Last edited by Eenbes; 10 september 2014, 00:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Niet mee eens, stabilisatie gebruik je als je het nodig acht, hou in rekening, stroomverbruik, niet aan te raden op statief of vaste opstelling, eventuele sleet enz.
                    Niet akkoord Geert, hangt natuurlijk af van het genre van fotografie maar als ik eerst mijn stabilisatie zou moeten aan of afzetten is de vogel al lang gevlogen hoor.
                    Qua stroomverbruik heb ik zeker geen klagen, gaat sowieso langer mee dan ik foto's maak
                    Op statief blijft hij ook aanstaan, de lens herkent dit.
                    Qua snelheid is er geen verschil voor scherpstelling
                    En als dit alles fout is dan heb ik al heel veel geluk gehad dat ik scherpe opnames heb kunnen maken

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    De ruit en spiegel ontdooiing van je auto laat je toch ook niet op staan het jaar rond...
                    Ja die staat altijd aan, of eigenlijk niet want bij mijn auto wordt de buitentemperatuur op de ramen en spiegels gemeten en schakelt die automatisch aan of uit
                    Maar eigenlijk is dat helemaal geen vergelijk toch

grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Eigenlijkstaat de stabilisatie altijd uit.

Enkel als de VC schakelaar op de lens in staat en je de ontspannerknop half indrukt wordt de VC ingeschakeld.
                      Laat je de ontspanknop terug los dan wordt het systeem na 1 a 2 seconden terug vergrendeld.

Dus als je gewoon met je camera aan je nek rondloopt dan staat de VC uit, zelfs als de schakelaar op in staat.

mvg
                      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Nog nooit last van gehad van alles wat je hier poneert. Niet op statief en niet met actie. Ik werk verder met een grip waarin twee batterijen zitten en heb er nog twee in reserve, dus ook dat vind ik geen probleem. Onder het fotograferen heb ik over het algemeen geen last van heftige schokken (vertel me eens bij welk soort fotografie je dat wel hebt), en als ik mijn camera niet gebruik dat werkt de stabilisatie ook niet, dus ook daar geen probleem. U creeërt een probleem waar er geen is. De fabrikant wil zich alleen beschermen tegen claims, da's alles.
                        Verder heb ik nooit gezegd dat ik een handleiding overbodig vind. Ik vind wel een PAPIEREN handleiding overbodig. Lezen wat er staat, niet wat je beter uitkomt in een discussie.

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        Bij werken vanaf statief heeft stabilisatie een averechts effect, zo ook bij macro-opname uit de hand waarbij de OS ook nog de AF vertraagt. Bij alles met snelle (actie) fotografie vertraagt de OS de AF en ben je vaak te laat.
                        OS is bedoelt wanneer de sluitertijd te laag is om nog uit de hand zonder bewegingsonscherpte te kunnen fotograferen. Dus OS altijd aan is dom: kost energie en is een kwetsbaar onderdeel van een objectief die makkelijk door heftige schokken defect raakt wanneer deze niet uit staat. OS is bij mij nooit een argument om een bepaalt objectief te kopen, maar tegenwoordig zitten ze in bijna elk nieuw objectief ingebouwd.
                        Hoewel u een handleiding overbodig vind http://forum.belgiumdigital.com/f9/n...ic-496788.html raad ik u toch aan de handleiding die bij uw objetief zit eens aandachtig te lezen.
                        ______
                        www.vue.photo

Comment

Persoonlijk staat mijn VR, of OS, ook altijd op, en ik heb daar ook nog geen nadelen van ondervonden. In feite, enkel voordelen daar ik een niet al te stabiele hand heb.

En batterij leven valt ook goed mee. Ik laad die meestal op, op de vrijdag avond, en die gaat een weekje mee voordat ik die opnieuw moet opladen. Enkel als ik naar Zolder ga, dan kan het eens voorvallen dat ik hem eerder moet opladen. Persoonlijk heb ik mijn batterij nog nooit helemaal leeg gehad, behalve bij een test om te zien hoeveel foto's ik kon nemen met een volle batterij. Toen kwam ik uit net iets meer dan 1200 foto's. Zal nu wel lager liggen, daar hij al +2 jaar oud is, maar ik heb nog nooit een foto gemist omdat mijn batterij leeg was... dus.

En ja, op statief wordt dus aangeraden om je stabilisatie uit te zetten, maar ik ben dat nu en dan ook wel al eens vergeten en ik heb geen problemen gehad. Zal waarschijnlijk ook afhangen van hoe stevig je statief is. Als die beweegt bij de minste wind, tja, dan kan ik wel aannemen dat zo een systeem wel eens in de war kan geraken. Want een mens zal nu eenmaal anders trillen dan zo een statief, en ik mag aannemen dat de stabilisatie is aangepast aan de menselijke hand. (Dit laatste is een veronderstelling van mij, ik kan er dus grondig naast zitten!)

In ieder geval, ik heb tot op heden nog maar enkel voordelen ondervonden van dit systeem en ik ben er heel blij mij. Zelfs mijn klein compact toestel heeft VR waar ik heel blij mee ben. Met al de vorige kleine toestellen die ik had, waren de foto's altijd onscherp omdat ik mijn handen dus heel moeilijk stil kan houden.
                          Mvg,
                          Rudy Mas
                          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

het systeem kan op een statief in de war raken door zeer korte trillingen die je zelf haast niet voelt, van kleine bewegingen zoals in de hand raakt het niet in de war daar is het juist voor bedoelt, grote schokken wanneer je heftige bewegingen maakt kan tot een defect leiden. Met een videocamera op statief heb ik jaren geleden al ervaren dat ik de beelden niet kon gebruiken omdat ik vergeten was de OS uit te schakelen, bij video ligt dat ook veel gevoeliger door pan-bewegingen.
                            Bij gebruik op een goed statief zal je veel minder hinder van trillingen ondervinden. Ook bij gebruik zonder OS kun je beter uit de hand fotografen dan op een goedkoop of slecht statief dat bij ieder aanraking (pannen)of zuchtje wind al staat te trillen.

Comment

Working...
                            X