Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

174,24 EUR voor het herstellen van ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 174,24 EUR voor het herstellen van ...

Doe er maar Ringfoto Nederland BV te 1967DD Heemskerk bij.
    Zelfs in Sigma Benelux is mijn vertrouwen 0,0 geworden.
    Ben even met de gedachte aan het spelen geweest om Sigma Deutschland aan te schrijven.
    Bon hier de route beschrijving van de lens;
    Heen = Van Konijn te Turnhout naar Konijn te Den Ham en verder naar Sigma te 1991SX Houten.
    Terug = Sigma te Houten naar Konijn te Den Ham en factuur naar Ringfoto Nederland BV te Heemskerk en verder naar Konijn te Turnhout.
    Vooral dat laatste hé, bestemming Konijn te Den Ham, factuur adres Ringfoto Nederland en ik krijg enkel een kopie van Sigma in handen (waar overduidelijk een blanco blad over de gevoelige informatie van het origineel is gelegd) en twee verschillende facturen van Konijn in Turnhout.
    Amateuristisch gesjoemel noem ik dat!
    Kon men in Turnhout die lens niet rechtstreeks naar Sigma Benelux op sturen?
    Kon Sigma Benelux geen gedetailleerde factuur mee leveren en de lens naar Konijn in Turnhout opsturen?
    Het zal ondertussen voor iedereen duidelijk zijn dat hier een scheve constructie achter de hand liggen.
    Vertrouwen in deze drie of zijn het nu vier firma's is ondertussen 0,0.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Even Googlen: Ringfoto is een inkoop organisatie waar alleen in Nederland ruim 140 zelfstandige winkels zijn aangesloten dan weet je ook meteen waarom er onderling nauwelijks of geen concurrentie is: het lijkt wel een kartel.

Comment

Ik heb niks tegen Konijn, maar wanneer ik iets wil kopen, dan schuim ik toch internet af om de goedkoopste te vinden. Daarbij kom ik tot de verbluffende vaststelling dat onze Belgische firma's heel dikwijls de goedkoopste zijn. Zo heb ik heel goede ervaringen met Grobet (Antwerpen) en Art & Craft (Mariakerke Gent) waar ik zeer correct behandeld wordt en een zeer goede service krijg. Waarom toch altijd naar Nederlandse firma's gaan wanneer we hier in eigen land vlotter en heel dikwijls goedkoper bediend worden? Neen, ik heb niets tegen Nederland maar mijn geldbeugel leidt me!

Comment

sorry, maar wat een onzin.
          Het is echt niet zo vreemd dat een filiaal alle retouren verzameld en naar het centraal magazijn stuurt om van daaruit naar de leverancier door te sturen.
          Dat ze vervolgens een ander factuuradres hebben, lijkt me ook niet zo vreemd.
          Wel apart dat ze dat allemaal doorgeven aan jou trouwens, zou handiger zijn als ze dat niet doen, krijgen ook niet dit soort flauwe reacties op internet.

Wat betreft Sigma Benelux, volgens mij hebben die al helemaal niets fout gedaan. Die hebben gewoon je lens gerepareerd en vervolgens de zaak afgehandeld zoals van hen verwacht mag worden.
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Ik wil toch even Sigma verdedigen. Ik heb zelf ooit de DG Super Flash van Sigma gekocht voor mijn 300D. Een zestal jaren later heb ik mijn body veranderd naar een 550D. Gevolg: flash werkte niet naar behoren. Ik heb toen op internet gezocht wat het kon zijn en blijkbaar moest er nieuwe firmware op. Naar de lokale fotoafrukcentrale (die ook fotograaf is), flash afgegeven (dus niet waar ik ze gekocht had, want dat was in Duitsland). Twee weken later mocht ik ze terug ophalen. Herstelling was buiten garantie gebeurd, maar toch was het helemaal gratis.
            Zelf heb ik dus geen slechte ervaring met Sigma, blijkbaar in tegenstelling tot mensen hier? Ik heb gisteren toevallig een mailtje gestuurd over een lens die ik wil kopen, eens zien of ze antwoorden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door plastronneke Bekijk bericht
              Ik wil toch even Sigma verdedigen. Ik heb zelf ooit de DG Super Flash van Sigma gekocht voor mijn 300D. Een zestal jaren later heb ik mijn body veranderd naar een 550D. Gevolg: flash werkte niet naar behoren. Ik heb toen op internet gezocht wat het kon zijn en blijkbaar moest er nieuwe firmware op. Naar de lokale fotoafrukcentrale (die ook fotograaf is), flash afgegeven (dus niet waar ik ze gekocht had, want dat was in Duitsland). Twee weken later mocht ik ze terug ophalen. Herstelling was buiten garantie gebeurd, maar toch was het helemaal gratis.
              Zelf heb ik dus geen slechte ervaring met Sigma, blijkbaar in tegenstelling tot mensen hier? Ik heb gisteren toevallig een mailtje gestuurd over een lens die ik wil kopen, eens zien of ze antwoorden
              Het is waarschijnlijk ook niet Sigma die dit probleem veroorzaakt maar die dealer met hangoren en grote voortanden, daar staan hier vaker klachten over betreft garantie afhandelingen en klantvriendelijkheid. Daar heb ik ruim een jaar geleden de laatste stap binnen gezet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                Het is waarschijnlijk ook niet Sigma die dit probleem veroorzaakt maar die dealer met hangoren en grote voortanden, daar staan hier vaker klachten over betreft garantie afhandelingen en klantvriendelijkheid. Daar heb ik ruim een jaar geleden de laatste stap binnen gezet.
                Goed om te weten. Ik dacht daar volgende week nog een lens te kopen - ik denk dat ik eens naar één van de andere hier vernoemde winkels zal gaan. Bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
                  Ik heb niks tegen Konijn, maar wanneer ik iets wil kopen, dan schuim ik toch internet af om de goedkoopste te vinden. Daarbij kom ik tot de verbluffende vaststelling dat onze Belgische firma's heel dikwijls de goedkoopste zijn. Zo heb ik heel goede ervaringen met Grobet (Antwerpen) en Art & Craft (Mariakerke Gent) waar ik zeer correct behandeld wordt en een zeer goede service krijg. Waarom toch altijd naar Nederlandse firma's gaan wanneer we hier in eigen land vlotter en heel dikwijls goedkoper bediend worden? Neen, ik heb niets tegen Nederland maar mijn geldbeugel leidt me!
                  Je moet gewoon voor alles de prijzen nakijken. Soms zie je heel rare zaken. Heb bvb begin dit jaar rondgekeken voor een Sigma DP1M en de prijzen gingen van 435 euro tot 995 euro. Kijk je dan voor de SD1M body dan gaan de prijzen van 999 euro tot 1995 euro en het is daarom niet dezelfde winkel die het goedkoopste is. En die prijs gaat daarom niet mee met de klantvriendelijkheid of service. Het is gewoon een loterij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    In deze is Sigma inderdaad niet het probleem, maar waarom antwoorden ze niet op mijn e-mails?
                    Dit is waarom mijn vertrouwen in Sigma Benelux weg is.
                    Ik had direct moeten doen wat ik eerst van plan was en dat was contact opnemen met Sigma Deutschland.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Comment

Dan zou de betaalde som wel eens toch correct kunnen zijn.

Comment

Sigma parts ... blijkbaar niet los te krijgen ... een vergelijkbare Canon unit is toch al gauw 70 Euro, zie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            174,24 EUR voor het herstellen van ...

... een HSM mechanisme bij een Sigma 50mm f/1.4, is dat niet wat veel?
                            Ik weet niet wat Sigma vraagt voor de herstelling en wat overhead is, maar ik heb net afgelopen week mijn Canon 50/1.4 laten herstellen bij ROFA repair in Den Haag. Voor €142,90 incl. transportkosten is de USM motor vernieuwd en zijn scherpte en scherpstelling gecontroleerd. De Sigma herstelling lijkt mij dan ook vrij prijzig maar ook niet enorm buiten proporties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk bericht
                              Ik weet niet wat Sigma vraagt voor de herstelling en wat overhead is, maar ik heb net afgelopen week mijn Canon 50/1.4 laten herstellen bij ROFA repair in Den Haag. Voor €142,90 incl. transportkosten is de USM motor vernieuwd en zijn scherpte en scherpstelling gecontroleerd. De Sigma herstelling lijkt mij dan ook vrij prijzig maar ook niet enorm buiten proporties.

Ik heb Sigma Benelux gemaild dat mijn lens stuk was en hoe en waar ik die moest opsturen.
                              Ik kreeg heel snel antwoord dat ik mijn lens via de winkelier moest laten bezorgen en als de totale kosten minder dan 120,00 EUR waren die sowieso hersteld werd.
                              Als de kosten hoger zouden zijn zouden ze mij een mail sturen.
                              Ik heb noch van Sigma, noch van Konijnenberg, noch van Ringfoto Nederland iets vernomen.
                              Daarna heb ik een mail gestuurd met wat er werkelijk allemaal gebeurt is met een kopie van alle facturen en e-mails.

Dus is één van de drie "in de fout" gegaan, met andere woorden, ben ik goed in het kruis genomen geweest zoveel is nu wel zeker.
                              Ik wacht nu op het antwoord van Sigma Benelux om verdere stappen te zetten en alles wijst in de richting van langoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk bericht
                                Daarvan kost een integrale module ook dik 70 ( is wel een micromotor USM module , maar eentje met clutch )

Comment

Working...
                                X