Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitrusting voor "Nightclub Photography".

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Uitrusting voor "Nightclub Photography".

Ik heb over een maand een fanbal van een collega, die dan met zijn band optreed om wat geld te verdienen.

Hij wist dat ik een nikon D5200 had gekocht, en vroeg mij of ik geen foto's wou trekken op zijn bal. Doe het gratis voor hem, aangezien ik ook helemaal geen ervaring heb op gebied van "nightclub" fotografie.

Nu heb ik ondertussen als uitrusting:

18-55mm, f3.5-5.6 met zonnekap
    55-200mm, f4-5.6 met zonnekap
    Nissin di622 met sto-fen omnibounce en een kleine flashbox
    Vertical Grip voor 2de batterij (ik vond vooral de extra shutter ideaal)

Oorspronkelijk heb ik de laatste paar weken liggen extra uurtjes te doen op het werk om 200€ bij elkaar te krijgen voor een Nikon 35mm 1.8mm AF-S te kopen, omdat ik hierbij dacht dat deze ideaal zou zijn om bij donkere omstandigheden mooie foto's te trekken.
    Maar na gisteren nog wat topics en blog te hebben liggen lezen, zijn er meer mensen die eigelijk toch eerder een 17-50 f2.8 of dergelijke aanraden voor in een nightclub zodat je toch groupshots enzo kan maken van dichtbij.

nu was mijn oog gevallen op de Sigma 17-50mm f/2.8 ex dc os hsm, (prijs ongeveer €399)
    Denken jullie dat het een goed idee is om bijvoorbeeld mijn 18-55 kitlens ook nog te verkopen en dan deze lichtsterke lens te kopen, zodat ik ineens een goede allround lens heb en dat deze ook perfect gaat voldoen voor nightclub fotografie ?

Ik weet nog niet helemaal waar ik met fotografie naartoe wil, kan mij er pas sinds enkele weken terug op focussen (na maanden bezig geweest te zijn met aankoop huis )

Re: Uitrusting voor "Nightclub Photography".

ik heb de tamron versie 17-50 f2.8 géén vc, die zou scherper zijn (prijs 320euro), ben daar best tevreden over,
    maar de sigma zou net iets beter uit de tests komen
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

Comment

En dit kan ik perfect gebruiken ter vervanging van de 18-55 kitlens?

Heeft vc( of voor nikon vr) veel voordeel op deze korte zoomlens? Mss wel in slechte lichtomstandigheden en lage sluitertijd waar ik deze voor ga o.a gebruiken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
        ik heb de tamron versie 17-50 f2.8 géén vc, die zou scherper zijn (prijs 320euro), ben daar best tevreden over,
        maar de sigma zou net iets beter uit de tests komen
        Ik ook, voor mij een toplensje en heel wat goedkoper dan zijn collega's van de 'bekendere merken' .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SneyersGreg Bekijk bericht
          Heeft vc( of voor nikon vr) veel voordeel op deze korte zoomlens? Mss wel in slechte lichtomstandigheden en lage sluitertijd waar ik deze voor ga o.a gebruiken ?
          Ga je daar je flits gebruiken? Indien niet, dan moet je sluitertijden hanteren die snel genoeg zijn om bewegende mensen te 'bevriezen'. In dat geval biedt stabilisatie niet echt voordelen.
          Algemeen gesproken is het nooit slecht als je zo een lens hebt, ook met kortere brandpuntsafstanden.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Yep, flitser ga ik gebruiken met omnibounce of zo een flashboxke.

Dus beter deze en mijn kitlens weg. Of kitlens houden en 35 mm 1.8 kopen ?

Comment

Ik heb iemand gevonden die door een upgrade naar full frame zijn tamron 17-50 f2.8 niet VC en nikon 35mm f1.8 voor 350€ wilt verkopen. Hij heeft ze altijd gebruikt met een d5100.

Misschien ga ik dit overwegen zodat ik mijn lenzen zo goed(koop) kan uitbreiden en proberen.

Comment

Heb ook de Tamron (canon versie wel) zonder VC en das echt een prima lensje.
                In allround gebruik is die wel beter (makkelijker).
                Zo'n vaste lens is ook goed maar das meer creatiever werken (voor- of achteruit gaan).
                Zo'n kitlens levert bij verkoop wel zeer weinig op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SneyersGreg Bekijk bericht
                  Ik heb iemand gevonden die door een upgrade naar full frame zijn tamron 17-50 f2.8 niet VC en nikon 35mm f1.8 voor 350€ wilt verkopen. Hij heeft ze altijd gebruikt met een d5100.

Misschien ga ik dit overwegen zodat ik mijn lenzen zo goed(koop) kan uitbreiden en proberen.
                  Normaal zou ik in die specifieke situatie aanbevelen om NIET speciaal voor dat ene event materiaal te gaan kopen.
                  Maar als die combo uit dat voorstel past in je verdere werken dan zou ik daar niet te lang mee wachten maar wel proberen nog iets van de prijs af te krijgen

Een 35 1.8 is nooit weggesmeten geld en die ander lens kan mooi je kitbrol vervangen.

VC is goed op lange lenzen omdat je daar snel met bewegingsonscherpte zit, een probleem die zich niet echt voordoet op breede lenzen.
                  Dus VC heb je niet echt nodig op die lens. Zal geen verschil maken tenzij je echt bevende handen hebt.

edit:
                  Net even de prijs nagezien en je combo zou 430 euro waard zijn NIEUW dus als em zijn faktuur kan voorleggen van vorig jaar of zo dan zit dat prijsvoorstel wel goed. Indien het materiaal ouder is dan 2 jaar zou er van mij nog wat van de prijs afmoeten. (ik reken aan een waardeverlies van 10% per jaar)
                  Last edited by xafke; 2 september 2014, 00:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Normaal zou ik in die specifieke situatie aanbevelen om NIET speciaal voor dat ene event materiaal te gaan kopen.
                    Maar als die combo uit dat voorstel past in je verdere werken dan zou ik daar niet te lang mee wachten maar wel proberen nog iets van de prijs af te krijgen

Een 35 1.8 is nooit weggesmeten geld en die ander lens kan mooi je kitbrol vervangen.

VC is goed op lange lenzen omdat je daar snel met bewegingsonscherpte zit, een probleem die zich niet echt voordoet op breede lenzen.
                    Dus VC heb je niet echt nodig op die lens. Zal geen verschil maken tenzij je echt bevende handen hebt.

edit:
                    Net even de prijs nagezien en je combo zou 430 euro waard zijn NIEUW dus als em zijn faktuur kan voorleggen van vorig jaar of zo dan zit dat prijsvoorstel wel goed. Indien het materiaal ouder is dan 2 jaar zou er van mij nog wat van de prijs afmoeten. (ik reken aan een waardeverlies van 10% per jaar)
                    Heb je mij een link voor die prijzen ? Vind ze niet goedkoper dan 339 en 189 € nieuw

Comment

A&C staan ze 325 en 185 euro.
                      430 lijkt met toch ook zeer goedkoop nieuw.
                      Voor 350euro heb je wel 2 goede lenzen waar je toch mee verder kan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcdax Bekijk bericht
                        A&C staan ze 325 en 185 euro.
                        430 lijkt met toch ook zeer goedkoop nieuw.
                        325 + 185 = 510
                        deze lenzen zullen je zeker plezieren én betere beelden leveren dan een kitlens
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

Comment

Mijn excuses, ik had de prijs van de 35mm te laag ingeschat en had enkel de prijs van de 17-50 opgezocht.
                          Gelukkig zitten hier wakkere burgers

Ja dan ziet dat voorstel dat je daar hebt er wel goed uit.

Comment

Zondag ga ik erachter zodra alles in orde is mijn kittens dan maar te koop aanbieden. (Al is er mss maar 500 foto's mee getrokken ^^)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                              325 + 185 = 510
                              deze lenzen zullen je zeker plezieren én betere beelden leveren dan een kitlens
                              Idd , ik had het op 430euro wat xafke zei

Comment

Working...
                              X