Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samyang 14mm werkt niet goed op 5d?!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Samyang 14mm werkt niet goed op 5d?!!

Ik heb een samyang 14mm 2.8 ( nikon vatting)die ik met een adapter op canon gebruik ... een grote deel aan weerszijde van mijn beeld wordt zwart....heb nu geen foto (ik moet mijn adapter gaan zoeken) maar heeft iemand hiermee te maken gehad? De adapter werkt goed op andere nikonglas die ik heb en op deze lens krijg ik enorme deel rechts en links een zwarte deel....dus geen vignette maar echt zwart

Alvast bedankt

Re: Samyang 14mm werkt niet goed op 5d?!!

Ik ken de lens helemaal niet, maar zwart links en rechts, dat klinkt alsof de beeldcirkel van de lens niet groot genoeg is voor jouw full frame sensor. Die adapter zou er ook voor iets kunnen tussen zitten. Ik vermoed dat de versie met EF vatting dat probleem dan in elk geval niet heeft. Gewoon voor de zekerheid: zit de zonnekap erop en heb je geprobeerd zonder?
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

De lens zou op FF moeten werken en de zonnekap zit vast. Het is een goede lens en keek ernaar uit om het op full frame te kunnen gebruiken maar dat is niet gelukt.

Ik zal morgen de adapter vinden en weer een poging wagen en eventueel fotos toevoegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
        De lens zou op FF moeten werken en de zonnekap zit vast. Het is een goede lens en keek ernaar uit om het op full frame te kunnen gebruiken maar dat is niet gelukt.
        Het was mij inderdaad ontgaan dat de zonnekap niet verwijderbaar is. De vorm van de kap, met de uitsnedes links en rechts tot tegen het frontelement, laat wel vermoeden dat de beeldcirkel niet veel extra ruimte heeft. Het zou mij niet verbazen dat het gebruik van een Nikon-versie met adapter de afstandsverhoudingen voldoende verstoort om een probleem te veroorzaken.
        Laat gerust een fotootje zien...
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Als die lens geschikt is voor full-frame camera's, dan zal het probleem te zoeken zijn in de adapter.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Ik gebruik ze ten volle tevredenheid op een 5D3. Zal aan de adapter liggen.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
              Ik gebruik ze ten volle tevredenheid op een 5D3. Zal aan de adapter liggen.
              Ik kan me niet echt voorstellen dat een Nikon/Canon adapter vignettering gaat veroorzaken. Misschien een idee dat Aras de foto's er nog eens op zet?
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Working...
              X