Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

herstelling objectief canon 15-85mm mogelijk ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• herstelling objectief canon 15-85mm mogelijk ?

Na een val (een overgroeid putje niet gezien) is mn objectief (canon 15-85mm) beschadigd geraakt waarbij het contact van de ring los is geraakt van de contacten op het objectief. (zie foto)

De rest van de lens is niet beschadigd en ook het glaswerk is nog in orde.

Mijn vraag is dan ook of dit nog te repareren valt en wat hiervoor de geschatte kosten zouden zijn en waar ik hiervoor eventueel terecht kan.

thx

Re: herstelling objectief canon 15-85mm mogelijk ?

het zijn dus die oranje contactjes bovenaan die terug gelast moeten worden op de contactjes eronder, iemand die weet waar ik hiervoor terecht kan ?

Moderator Note: Je foto is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 1024px.
    Last edited by LesC; 28 augustus 2014, 15:17.

Comment

Re: herstelling objectief canon 15-85mm mogelijk ?

Zo te zien weinig reactie...
      De logische stap is volgens mij om de lens door Canon Service te laten bekijken en een bestek op te maken. Ze gaan dat wellicht niet gratis doen.
      Hou er ook rekening mee dat het best kan dat de lens inwendig toch problemen vertoont. Ik denk aan componenten die niet meer perfect uitgelijnd zijn door de schok.

Zelf ben ik een paar keer in Rosendaal bij ETB geweest. Die werken niet meer voor Canon en zijn vervangen door Techrepair in Bergen op Zoom.
      Hier kan je zelf zoeken: http://nl.canon.be/Support/Consumer_...vices_locator/
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
      X