Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom werken mijn Sigma APO-lenzen wél op mijn Canon EOS 300D maar niet op de 350D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom werken mijn Sigma APO-lenzen wél op mijn Canon EOS 300D maar niet op de 350D?

    Geeft Error 99 ...


    Toen ik begon met mijn eerste analoge Canon EOS 300 en digitale Canon EOS 300D, kon ik nog steeds gebruik maken van één van deze lenzen, zelfs op mijn Canon EOS IX APS-camera ...

    Een grote verrassing kreeg ik, toen ik mijn Sigma ASpheriacal zoomlenzen wilde gebruiken op de Canon EOS 350D.
    Met uitzondering van één lens, een Sigma Compact Hyperzoom 28-300 (die hierop soms wel en som niet werkt).
    De andere lenzen werken helemaal niet op de Canon EODS 350D body (error 99).

    Wat kan er mis zijn?

    1- Is het software of hardware die nu mijn camera blokkeert?

    2- Moet ik de lens-contacten soms schoonmaken?

    3- Waarom werken mijn Sigma APO-asferische lenzen (met Canon EOS-mount) wél met mijn Canon EOS 300D of EOS IX APS?
    Maar niet op mijn Canon EOS 350D?

  • #2
    Re: Waarom werken mijn Sigma APO-lenzen wél op mijn Canon EOS 300D maar niet op de 35

    Moderator Note: Verplaatst van "Gezocht" naar "Objectieven".


    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

    Comment


    • #3
      Re: Waarom werken mijn Sigma APO-lenzen wél op mijn Canon EOS 300D maar niet op de 35

      Oorspronkelijk geplaatst door geneacom Bekijk bericht
      ... 2- Moet ik de lens-contacten soms schoonmaken? ...
      Dat had je zelf al kunnen uitproberen.

      Oorspronkelijk geplaatst door geneacom Bekijk bericht
      ... 3- Waarom werken mijn Sigma APO-asferische lenzen (met Canon EOS-mount) wél met mijn Canon EOS 300D of EOS IX APS?
      Maar niet op mijn Canon EOS 350D? ...
      De onvolprezen zoekfunctie van deze site bracht mij naar dit stokoude topic.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment

      Working...
      X