Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

    als één van de 'gelukkigen' die de lens met nikon vatting heeft te pakken gekregen... ze is een pak scherper dan de 50-500 waar ik een tijdje mee werkte....

    het is geen 500 f4 maar het prijsverschil is dan ook een D4s

    ps ,op de originele foto heeft de fotograaf gewoon de focus gemist... die zit links in de rand van het frame , niet center waar de andere focust
    www.aeri-photography.be

    Comment


    • #32
      Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

      Mag de lens ophalen, ben benieuwd op de 7d.
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

      Comment


      • #33
        Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

        Oorspronkelijk geplaatst door witteplu Bekijk bericht
        Vandaag eindelijk eens een tamron 150-600mm kunnen testen ...

        Ik zat al enkel weken in men hoofd met de tamron 150-600mm , ik fotografeer al 5 jaar met de sigma 150-500 mm op een nikon D7100 .

        Vandaag eindelijk eens iemand tegen gekomen die deze lens in zijn bezit had , was een beginnend fotograaf .

        ik heb er enkel testjes mee gedaan ...en zag al onmiddelijk het verschil op men scherm van de kodac ...

        De tamron is scherp tot 400mm daarna gaat het echt hard bergafwaarts op 600mm heb je dit nog over ....

        [IMG][IMG][/IMG][/IMG]

        met de sigma 150-500mm

        [IMG][/IMG]
        met de tamron
        de weersomstandigheden waren niet zo best , nadien nog wat foto's genomen bij zonneschijn ...maar het resultaat was hetzelfde ..

        mijn mening :de tamron is het wachten niet waard zeker niet als je ziet dat hij maar tot 400mm scherp is ....
        Het is overduidelijk dat in de onderste foto de focus helemaal links zit tegen de rand van het frame. De tak zal waarschijnlijk lichtjes schuin van je afstaan, wat mij doet vermoeden dat je last hebt van front focus. Trouwens, welke methode van scherpstellen heb je gebruikt? ( AF-C, AF-S, single point, 3D enz.? )

        Walter
        D850

        Comment


        • #34
          Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

          AF-C

          Nikon D7100
          Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
          http://www.google.com/profiles/dieder.plu

          Comment


          • #35
            Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

            AF-C ?? Logisch dat de test kant nog wal raakt :-)
            Oorspronkelijk geplaatst door witteplu Bekijk bericht
            AF-C

            Nikon D7100

            Comment


            • #36
              Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

              Lijkt mij inderdaad toch iets zijn misgegaan hier, want een lens van 1200 EUR zou toch wel veel betere foto's mogen afleveren dan deze die hier getoond wordt.

              Mijn lens van 270 EUR (Nikon 55-300) geeft betere foto's dan wat ik hier zie afgebeeld. (Oké, dat is geen 600mm, maar toch, je zou toch denken dat je op 600mm toch een evenredige kwaliteit mag verwachten aan deze prijs, met voorwaarde dat de foto helemaal volgens de norm is genomen.)

              Trouwens, op YouTube zijn er enkelen die met deze lens getest hebben, en hun foto's zien er toch wel veel beter uit. Zelfs vogels in de vlucht getrokken zagen er beter uit dan deze tak.


              Persoonlijk, zou ik om een lens te testen zorgen dat de menselijke factor wat meer beperkt wordt.

              Ik zou een statief gebruiken van goede tot redelijke kwaliteit. Zeker eentje die het gewicht dat er opstaat zonder moeite kan dragen. En dan een onbeweeglijk voorwerp gebruiken en vooral AF-S met Single Point AF gebruiken zodat je altijd op hetzelfde punt kunt scherpstellen. Pas dan kun je een redelijke vergelijking gaan maken. (In een studio de test doen zou nog beter zijn, daar je daar alles nog beter in de hand hebt.)

              Nee, ik vermoed dus echt wel dat deze lens beter is dan hier wordt gesuggereerd. Anders zou deze, zelfs aan deze prijs, niet zo populair zijn.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

              Comment


              • #37
                Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                Ik kan uit eerste hand bevestigen dat deze lens het veel beter doet dan de voorbeelden hier :-)

                ik ben er nog wat mee aan het testen maar ik ben erg tevreden van de resultaten, zelfs op een D800
                www.aeri-photography.be

                Comment


                • #38
                  Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                  Alles hangt er vanaf wat je wilt bereiken of wat je gewend bent uiteraard
                  Dat het geen hoogvlieger is kan ook niet anders met zo'n goedkoop prijsje.
                  Elke test die ermee tot nu toe gedaan is toont dit ook duidelijk aan.

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                    Teveel parameters om hier woorden aan vuil te maken...
                    Kan aan zoveel zaken liggen zoals eigen skills er één van is.
                    Een slecht exemplaar is ook niet uitgesloten... of het kan een negatief resultaat zijn van alle povere omstandigheden..

                    één ding is hier zeker.. er is niet gefocust op het uiteinde van de tak op de onderste foto.
                    Aan het uiteinde links wordt deze scherper.
                    Dus een focus probleem is er zeker bij.
                    Last edited by Funcky; 17 augustus 2014, 16:41.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #40
                      Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Alles hangt er vanaf wat je wilt bereiken of wat je gewend bent uiteraard
                      Dat het geen hoogvlieger is kan ook niet anders met zo'n goedkoop prijsje.
                      Elke test die ermee tot nu toe gedaan is toont dit ook duidelijk aan.

                      grts
                      Sieg
                      Geef eens een link naar die testen die het duidelijk aantonen dat het geen hoogvlieger is.
                      De testfoto's van echte testen die ik tot nu toe gezien heb(waar hier ook naar gelinkt wordt) geven een zeer goede prijs kwaliteits-verhouding weer.
                      Maar daar gaat u niet op in, maar u blijft dezelfde riedel herhalen.

                      Comment


                      • #41
                        Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                        Tot hiertoe ben ik er tevreden over zie ook eens naar link.
                        De Tamron SP 150-600 mm F5-6,3 VC USD is een vernieuwend ultratelezoomobjectief voor fullframe- en APS-C-spiegelreflexen van Canon, Nikon en Sony.

                        Comment


                        • #42
                          Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                          Geef eens een link naar die testen die het duidelijk aantonen dat het geen hoogvlieger is.
                          De testfoto's van echte testen die ik tot nu toe gezien heb(waar hier ook naar gelinkt wordt) geven een zeer goede prijs kwaliteits-verhouding weer.
                          Maar daar gaat u niet op in, maar u blijft dezelfde riedel herhalen.
                          zaterdag nog in vogelkijkhut limburg gezeten , daar kwam dit onderwerp ook ter sprake .één van de fotografen had ook de tamron kunnen testen , het viel hem ferm tegen getest op een Canon .
                          Op vraag waarom hij dit niet poste op dit forum , moest hij ééns goed lachen ..... hij had de comments al gelezen en trok er zijn conclusie uit ...achteraf gezien geef ik hem groot gelijk ...
                          en hij was blijkbaar niet de enige die de tamron had geprobeerd ...
                          Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
                          http://www.google.com/profiles/dieder.plu

                          Comment


                          • #43
                            Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door witteplu Bekijk bericht
                            zaterdag nog in vogelkijkhut limburg gezeten , daar kwam dit onderwerp ook ter sprake .één van de fotografen had ook de tamron kunnen testen , het viel hem ferm tegen getest op een Canon .
                            Op vraag waarom hij dit niet poste op dit forum , moest hij ééns goed lachen ..... hij had de comments al gelezen en trok er zijn conclusie uit ...achteraf gezien geef ik hem groot gelijk ...
                            en hij was blijkbaar niet de enige die de tamron had geprobeerd ...
                            Ik ken ook een persoon die vogels spot en die gebruikt de 300mmf2,8 met X2 converter dat dit beter is , is maar te hopen want die combinatie is een ietsje duurder. Als ze slechter is dan mijn 100/400 moet ik nog eens bekijken maar op het eerste zicht zijn de foto's bevredigend. En hoeveel mensen kijken er of hun lenzen een focus probleem hebben? Bij een afwijking kan ik dit met mijn beide body's corrigeren tot het goed is.En als deze lens toch zo slecht is waarom komt ze dan uit de test als beste tele momenteel. Of is het als het niet strookt met jouw bevindingen ( die op dat moment correct zijn ) dan uitgekochte boel ?Het probleem kan ook misschien te vinden in het probleem dat ze de vraag niet kunnen volgen dat er al eens een minder goede door de mazen van het net glipt.

                            Comment


                            • #44
                              Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                              Ik heb gezien van ene die het gehoord had uit een boek van professor rumoer ...
                              We hebben de lesn en we hebben ze getest en men mag zeggen wat men wil. Ze is snel, heel snel, ze is lekker scherp en ze doet waarvoor ze is gemaakt.
                              Wie ze niet gebruikt of getest heeft en enkel af gaat op beeldmateriaal van anderen zwijgt beter.
                              Meer nog, we hebben ze getest met een convertor ertussen en dan nog is ze best heel goed bruikbaar.
                              Maar ja, als je een foto neemt op 1/15 sec riskeer je dat ze heel onscherp is. Schande van de centen.
                              En ik ken ook een persoon die ze heeft en helemaal niet content is. Ik ken ook iemand die Nikon maar niks vindt en hij heeft gelijk. Ook ik vind Canon maar een printer En ik kan het weten, want ik gebruik dat niet.
                              Jongens toch ... Het is niet omdat je ze eens hebt gezien, je er juist 1 foto mee hebt gemaakt je kan oordelen of ze goed of slecht is.
                              Ik heb schitterende foto's gezien met de plastieken Nikon 50mm evenals ik steenslechte foto's heb gezien met dat stuk plastiek. Helaas ben ik opper gelukkig met dat dingetje van amper 200 Euro. Om maar te duiden.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • #45
                                Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                                oei daar gaat de eerste al

                                Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
                                http://www.google.com/profiles/dieder.plu

                                Comment

                                Working...
                                X