Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ballonvaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ballonvaart

    Iemand al ervaring voor het fotograferen uit ballon , in welke orde van grootte zit het objectief(mm).

  • #2
    Re: Ballonvaart

    Met de 24-105 heb je een goede "basislens", de 70-200 kan dienen om wat verder in te zoomen, een 100-400 zou ik niet meenemen.
    Als de mand vol zit, dan wordt het moeilijker om lenzen te wisselen.
    En het zal handiger om niet teveel materiaal mee te nemen, want dat kan in de weg zitten tijdens de landing.

    Ik heb er geen ervaring mee, maar dat is wat ik er gewoonlijk over lees.
    Een crop-camera met bijvoorbeeld een 18-135 lijkt mij erg handig voor zo'n uitstapje, dan kom je toe met een lichte camera en moet je verder eigenlijk niets meer meenemen, tenzij je toch iets speciaals wil fotograferen.
    In dat geval kan een fisheye lens ook wel interessant zijn, maar dan moet je weer een hele fototas meesleuren, die de hele tijd in de weg zit.

    Bij Air-To-Air fotografie moesten we alles wat los kon aan de camerabody vastkleven om te voorkomen dat er iets naar beneden viel.
    Ik weet niet of de reglementen bij ballonvaart zo streng zijn, maar ik zou er niet graag onder staan als er bijvoorbeeld een 70-200 f2,8 uit je handen valt terwijl je lenzen aan het wisselen bent...
    Zorg er dus voor dat er niets naar beneden kan vallen, ook niet per ongeluk.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Ballonvaart

      Ik heb indertijd mijn 15-85mm lens gebruikt, voor mij was dit prima aangezien je dan voldoende breedhoek hebt (bijvoorbeeld een mooie horizon) en ook voldoende zoom als je iets van boven wat dichterbij wilt halen.

      Comment


      • #4
        Re: Ballonvaart

        Alvast bedankt voor de reacties.

        Comment


        • #5
          Re: Ballonvaart

          Ik heb nog niet zo lang geleden een ballonvaart gedaan in Cappadocië. Voor de start gebruikte ik de 16-35 en eens in de lucht de 24-105.
          De 16-35 is perfect om het klaarmaken (opblazen) en eens in de mand de ballon met de piloot en de brander te fotgraferen.
          Verder tijdens de vluch (of is het vaart) heb je genoeg aan een 24mm als groothoek en 105mm is net genoeg tele.
          op FF weliswaar.
          Ginne.
          Not all who wander are lost ...
          EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

          Comment

          Working...
          X