Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens?

Hallo, ik wil een nieuwe lens kopen. Heb een Canon 50d camera en lenzen: Canon groothoek 10-22 mm, portretlens Canon 50mm en een prime lens Canon 300mm F4. De Canon lens 18-200mm wil ik verruilen voor een Canon 24-70mm L F2,8 of een Canon 70-200mm L F2,8. Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan gebruiken in vele situaties?

Groeten Jeanny

Re: Welke lens?

En wat zijn die sitaties dan, feitelijk kan je elk objectief in alle situaties inzetten, met dien verstande dat de beperking "werkruimte" de inzetbaarheid van een bepaald objectief zal doen laten afnemen.

Een ieder geeft zo z'n eigen invulling aan het geen hij/zij fotografeert - hoe het beeld gecreeerd wordt - met een bepaald objectief met 1 of meerdere brandpuntsafstanden. Met andere woorden je zult zelf je vraag moeten invullen.

Comment

Dank je voor je reactie, maar ik bedoel eigenlijk wat het beste past bij de objectieven die ik al heb.

Comment

Je hebt het ook over 24-70mm of 70-200mm, terwijl dat gewoon 24-70mm en 70-200mm moet zijn!

Comment

Dit kan toch niet zo moeilijk zijn!~Ik wil een 24-70mm L lens OF een 70-200mm L lens kopen. Welke van deze 2 objectieven kan ik dan het beste kopen?

Comment

Lees nog eens mijn eerste reactie en dan begrijp je hopelijk het volgende: Je kan een 18-200 niet in twee-en splitsen zolang jezelf niet weet welke kant je op wilt.

Het kiezen van een objectief is iets persoonlijks, je zult dus zelf tot een juiste beslissing moeten komen door de juiste vragen aan jezelf te stellen.

Analiseer je foto's genomen met de 18-200, splits op naar 24-70 en 70-200
            Dan kan je gaan voor meeste vinkjes in bereik of voor de uitdaging welke je eventueel kunt vinden in het andere stuk van het bereik

Comment

Zonder ook maar enig idee te hebben waar je ze voor gaat gebruiken is het natuurlijk moeilijk advies geven. Als je je 18-200 daadwerkelijk volledig wil vervangen moet je ze allebei kopen.

Echter, uit mijn persoonlijke ervaring: voor regulier gebruik neem ik meestal mijn 24-70 f4. Als ik festivals of concerten ga fotograferen neem ik m'n 70-200 f2.8 IS, en op m'n tweede body de 24-70 voor het publiek.
              Voor andere zaken gebruik ik m'n 70-200 zo goed als nooit....

Comment

Als f4 voor jou volstaat dan zou je ook de 24-105L f4 IS kunnen overwegen. Wil je dan in de toekomst meer tele dan kan je deze lens perfect combineren met de 100-400L f4.5-5.6 IS, wens je daarentegen nog meer breedhoek kan je denken aan een combinatie met 16-35L f4 IS.
                Alles hangt natuurlijk voor een groot deel af van welke onderwerpen je meestal wil fotograferen: breedhoek voor landschap en architectuur, tele meer voor wildlife.

Mvg,

Mark
                http://markwijnants.zenfolio.com/
                Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

Comment

Inderdaad Mark W. Met de combinatie van de lenzen die jij opnoemt kun je zowat alles fotograferen. Ik heb de 24-105 L, de 70-300 L, de 50 mm 1.4 en de macro 100 mm 2,8. Bewerken doe ik met PS CC. Ik ben nog geen situatie tegengekomen die ik met deze combinatie niet aankan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                    Je hebt het ook over 24-70mm of 70-200mm, terwijl dat gewoon 24-70mm en 70-200mm moet zijn!
                    Ben hier mee akkoord. Je moet gewoon prioriteit leggen welke lens je éérst wil kopen.
                    Het is logischer éérst voor de 24-70 te gaan.
                    There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
                    | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

Comment

Ik mis bij uw setje vooral een 85 mm. 85 1.8. Voor portretten en ik mag
                      ze ook graag gebruiken voor spelende kinderen en straatfotografie.

Comment

Working...
                      X