Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk type lens gebruiken voor filmen met dslr?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk type lens gebruiken voor filmen met dslr?

Ik ben dus op zoek naar een lens. Of meerdere die goed zijn voor te filmen. Had gehoord dat groothoeklenzen wel de moeite zijn aangezien deze veel in beeld kunnen brengen. Of nepaalde prime lenzen? Ik heb namelijk de canon eos 700d en wil deze dus ook voor het filmen gebruiken wanneer ik op reis ga. Kan iemand mij enig advies geven?

mvg

Thomas

Re: Welk type lens gebruiken voor filmen met dslr?

Afhankelijk van je budget natuurlijk...
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

Comment

Liefst niet te duur. Max 500 € zou ik zeggen.

Comment

Misschien een tweedehands 24-105 F4 L zoeken?
        Deze biedt natuurlijk wel niet zoveel groothoek bij filmen op crop...

Welke lens heb je nu?
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

Comment

De STM lenzen hebben een heel stille AF-motor die daarvoor speciaal ontwikkeld is (anders hoor je de AF-motor werken als je het filmpje later bekijkt).
          Als je een externe microfoon gebruikt, dan heb je geen last van de scherpstelmotor, en maakt het eigenlijk weinig uit welke lens je gebruikt.
          De STM lenzen werken wel iets beter samen met het AF-systeem van de 700D, maar het is eigenlijk pas vanaf het "Dual Pixel" systeem van de 70D dat de AF tijdens het filmen echt goed werkt (volgens de tests die ik heb gelezen).

De kitlens van de 700D (18-55 IS STM) heeft eigenlijk al een heel goede beeldkwaliteit, als je nog "breder" wil dan is er de nieuwe 10-18 IS STM die voor zijn prijs ook erg goed zou moeten zijn.
          Last edited by Black B@ndit; 22 juli 2014, 23:17.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Working...
          X