Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

één lens voor sportfotografie ( wielrennen ) tot €2.000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• één lens voor sportfotografie ( wielrennen ) tot €2.000

De titel zegt het zelf al een beetje. Als je 1 lens mocht kiezen/ aanbevelen voor een Nikon D7000, welke zou dit dan zijn? Budget is maximaal € 2.000.
    Ik heb al vaak een bepaalde lens gehoord maar wil eerst jullie reacties ook eens afwachten.

Het budget hoeft uiteraard niet volledig in vlammen op te gaan. Ik zou prijs kwaliteit de beste lens willen weten voor sportfotografie ( wielrennen ), niet zozeer de duurste lens.

Alvast bedankt allemaal voor de reacties.

Gregory
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

Re: één lens voor sporrtfatografie ( wielrennen ) tot €2.000

70-200 2.8
    zonder twijfel, die ga je het meeste gebruiken en het meeste plezier aan beleven

Comment

Of de Tamron 70-200. Niet zo'n vlugge AF, maar je houdt wel nog aardig wat geld over voor andere zaken. Mss zijn er hier mensen die de Tamron versie bezitten en er meer uitleg kunnen over geven.
      Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

Comment

nikon 70-200 f/4 of de f/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
          Of de Tamron 70-200. Niet zo'n vlugge AF, maar je houdt wel nog aardig wat geld over voor andere zaken. Mss zijn er hier mensen die de Tamron versie bezitten en er meer uitleg kunnen over geven.
          voor sport ben je dan beter af met de sigma 70-200 2.8
          die is een pak sneller kwestie AF, die tamron zou ik laten liggen ivm sport, dan heb ik liever de sigma versie
          en als ik het geld ervoor zou hebben dan zou ik niet twijfelen maar de nikon versie nemen

Comment

Ik heb er de oude nikon 80-200 f2.8 voor en die doet het prima en als ik nu een nieuwe zou kopen dan zou het de Nikon 70-200 f2.8 zijn.

Comment

Voor wielrennen heb je echt wel goeie AF nodig, bezuinig niet te veel op die snelheid - dat wil niet zeggen dat als 't verschil marginaal is je niet voor die licht tragere lens mag gaan. Daarom hoef je niet altijd een lens te hebben met een motor ingebouwd (de 80-200 die ik heb is zonder motor, maar wel snel, die is daarvoor gebouwd)...
              Test zelf - oordeel zelf. Hoe de balans tussen camera en lens zit, en de ligging in de hand en de balans op statief - is ook niet zonder belang - er zijn zoveel faktoren om rekening mee te houden - dat het oordeel kan verschillen van gebruiker tot gebruiker.

Comment

misschien een stom voorstel maar waarom huur je niet eens een lens die je zou willen kopen en kijk of het aan jouw verwachtingen voldoet.

Comment

Waarom 200mm, gewoon op een goede plek gaan staan en de wielrenners komen naar je toe : 24-70 is voldoende en meestal ook mooier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Waarom 200mm, gewoon op een goede plek gaan staan en de wielrenners komen naar je toe : 24-70 is voldoende en meestal ook mooier.
                    Meer mogelijkheid om met dof te spelen.
                    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Working...
                    X