Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Breedhoeklens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Breedhoeklens

Hoi iedereen,

Als breedhoek heb ik nu de Canon EF 24-105L F4.
    Ik zou me graag nog een bredere lens aanschaffen om mee op verlof te nemen naar de VS (westen).
    De Canon EF14L F2.8 II vind ik veel te duur, maar de Canon EF16-35L F2.8 II lijkt me evt qua prijs wel een optie. Geeft deze lens me nog een grote toegevoegde waarde met de lens die ik al heb?
    Of zijn er volgens jullie nog goede third party alternatieven?
    De lens moet wel geschikt zijn voor een FF-camera.
    Bedankt voor evt. tips.

Mvg,

M.
    http://markwijnants.zenfolio.com/
    Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

Re: Breedhoeklens

Als je kan leven met f4, moet je zeker eens kijken naar de nieuwe 16-35 L f4 is, van canon. Krijgt heel positieve reviews en is iets goedkoper dan de 2.8 .

Comment

Zal zeker een toegevoegde waarde geven in combo met de 24-105mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mark w. Bekijk bericht
        ...
        Als breedhoek heb ik nu de Canon EF 24-105L F4.
        De lens moet wel geschikt zijn voor een FF-camera.
        17-40mmL.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Als je OK bent met de prijs, zou ik zeker de 16-35 2.8 doen. Als je eventueel goedkoper wil gaan, dan de f4 IS versie, of de 17-40. Ik heb de 17-40 en ben daar heel content van. Ik vind de 16-35 te duur, maar die schijnt wel scherper te zijn. Ik vind persoonlijk niet dat de 17-40 onscherp is of zo, en al zeker niet vanaf 5.6, dus ik vermoed dat je wel al goed moet kijken, maar ik heb het nooit vergeleken.
          Ik gebruik die ook op FF, ter info.

En als laatste: ja, deze lenzen zullen zeker een toegevoegde waarde hebben. Ik heb er zelfs altijd die hele brede lens op staan, nooit een standaardzoom.
          ______
          www.vue.photo

Comment

Bedankt voor jullie tips.
            Door de cashback op de 16-35 2.8 komt die momenteel op 10€ duurder van het F4 model, dan toch maar die f2.8 nemen denk ik.

Mvg,

M.
            http://markwijnants.zenfolio.com/
            Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

Comment

De F4 versie is wel zeer goed volgens (test)websites ... en is de filtermaat niet kleinder (en goedkoper voor filters) ?

The 16-35 f/4 L IS and 16-35 f/2.8 L II lenses are very similar, but there are three significant differences: max aperture, image stabilization and price. If you need to stop action in low light, the 16-35 f/2.8 L II is the right lens to get. This lens can also create a modestly stronger background blur with that aperture advantage. Otherwise, the 16-35 L IS has better image quality, costs notably less and has image stabilization. Some prefer the f/4's 77mm filter size over the f/2.8's 82mm size

Comment

Verkijk je ook niet op het maximale diafragma... de 5DIII vangt dat uitstekend op met zijn uitmuntende ISO-prestaties. En je hebt IS op de F4, als dat al een rol speelt op dergelijke brandpuntafstanden. In mijn geval zou ik voor de betere beeldkwaliteit gaan.
                ______
                www.vue.photo

Comment

Working...
                X