Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensprobleem?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lensprobleem?

Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
    heb ondertussen de lens gaan omwisselen voor een ander exemplaar....2e exemplaar is van hetzelfde laken een broek, zoniet erger De winkelier was bereid om een derde exemplaar te bestellen. Dit zou woensdag geleverd worden, ben benieuwd
    lijkt me toch iets raar... als het bij een andere lens ook zo is.
    kun je eens de voorbeelden uploaden ergens dat we het zien?

Comment

Ik lees dit topic met stijgend interesse... ik vermoed dat er ook een 17-40 op mijn camera te vinden gaat zijn. Als je foto's, en met name 100% crops, kunt laten zien dan zou dat erg helpen! Ik zou bijvoorbeeld graag zien hoeveel erger het wordt, en of het in het centrum is, of toch bij de randen? Natuurlijk ga ik hetzelfde ook proberen als ik de lens heb .

Comment

Als ik straks nog tijd heb zal ik enkele fotos plaatsen
        Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
        www.ginodepreter.com

Comment

Ik ben ook benieuwd.

Comment

zal echt af hangen van de tijd die me rest, ik vertrek binnen 7 dagen naar cuba en heb nog veel te doen, leren en te regelen
            Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
            www.ginodepreter.com

Comment

De topic starter is inmiddels in Cuba . Maar ik zal me er straks eens aan wagen met de 5d en de 60d. Ik verwacht dat de 60d de meeste fouten in resolutie laat zien. Stay tuned!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutchiedoughnut Bekijk bericht
                De topic starter is inmiddels in Cuba . Maar ik zal me er straks eens aan wagen met de 5d en de 60d. Ik verwacht dat de 60d de meeste fouten in resolutie laat zien. Stay tuned!
                Ben benieuwd... leek toch iets raar.

Comment

Met als eerste resultaten op 20mm focal length. De hoeken worden vanaf f4 (heel onscherp) tot aan f/16) steeds scherper en scherper. Daarna is diffractie merkbaar. In het centrum is de lens scherp en blijft hij scherp totdat bij F/13 diffractie optreedt.

Wat ik ook gemerkt heb, en dat vind ik heel belangrijk, is dat de vervorming heel erg afhankelijk is van de focusafstand. Als je op de achtergrond focust is er geen vervorming. Als je op de voorgrond focust is er een boel pincushion vervorming en vignetting. Niet heel erg, maar iets om rekening mee te houden.

Edit: De camera die ik gebruikte was de Canon 5d mk1. Dat is natuurlijk niet de meest veeleisende camera als het op resolutie aankomt! Met de 60d hoop ik meer te kunnen zeggen over de resolutie rond het centrum.

Comment

Een korte bijdrage. De lens lijkt nogal last te hebben van zoom creep. Als je op 17mm op oneindigt focus heb je eigenlijk 19mm te pakken. Als je op een onderwerp dichtbij focust heb je wel 17mm - en dat merk je ontzettend goed! Het hele dramatische effect van ultra wide angle verdwijnt als je naar oneindig focust

Comment

Working...
                    X