Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze lens???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• keuze lens???

hoi beste Bdr's
    hier een vraagje heeft er iemand ervaring met:sigma 150/500mm f5-6.3 apo dg os hsm of de sigma 50/500mm f 4-6.3 apo dg hsm of mischien deze maar daar ben ik bang voor wegens te nieuw misschien de tamron :sp 150/600mm f5-6.3 di vc usd
    daar ik door het bos de bomen niet meer zie deze vraag, zou een van deze lenzen willen aankopen en vandaar voor ik een miskoop zou doen, de lens zou ik in combi gebruiken met de 70D van canon.graag deskundig advies waarvoor van harte.
    ysvogel

Re: keuze lens???

Van de tamron 150-600 of van de sigma 150-500 heb ik geen flauw benul want ik heb er nog niet mee gewerkt.
    Wat ik wel kan zeggen is dat ik de 50-500 in mijn bezit heb. Al zit em in de kast nu.
    Daar was ik wel blij mee en toch onverwacht. Heb er toch enkele goede foto's mee kunnen nemen.
    Enkel jammer dat deze optimaal presteert op f8 naar mijn gevoel. eronder net niet en helemaal niet wijdopen op 500mm.
    grijs weer is jammer en moeilijk te gebruiken een statisch onderwerp is ok. Hsm is ietwat traag voor vogels in de vlucht maar kan je er zeker mee doen.
    werken vanaf statief of rijstzak is een must... Uit de hand niet.
    http://500px.com/lishapics

Comment

Ik denk dat de Tamron een haar beter zal zijn - heb de 150-500, en op 500mm is't moeilijk om scherpe foto's te krijgen. De 50-500 is een haar beter. De 150-500 op cropped, zou ik zelfs niet durven aanbevelen (heb die dus), op full frame is't ietswat beter. Dus minstens afknijpen tot f8-f13. Lees wat men over de Tamron schrijft - zowel op dit forum is een discussie voor geopend - als op andere fora en photo-reviewsites. Prijs kwaliteit is de Tamron de betere van de drie - maar 't blijft een zoom-lens, dus een compromis zeker op 600mm.
      500mm zonder statief = zou ik zelfs niet aan beginnen, koop ook een statief voor zware lenzen, want de minste beweging, en 't is onscherp beeld.

Comment

Ik heb de Tamron 200-500 1,5jaar gebruikt icm met de A77 voor de vogels en heel tevreden over. Zelfs op F6.3 en 500mm geeft die scherpe foto's. Nu heb ik de Tamron 150-600 besteld en heb er alle vertrouwen in dat die minstens even goed presteert en volgens de reviews nog wat scherper.

En 500mm zonder statief kan wel degelijk, ik werk altijd zonder monopod of statief. Gewoon je sluitertijd boven de 1/1000s houden.
        Last edited by alex606; 26 april 2014, 22:55.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
        X