Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50 1.4 art review

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma 50 1.4 art review

    Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
    Ik twijfel tss de 35 en 50 Art van Sigma als volgende lens op mijn FF. Mijn huidige Canon 50mm f/1.4 voldoet niet naar mijn wensen. De één zweert bij de 35mm, de ander bij de 50mm .
    De 35mm wordt misschien meer gebruikt op crop camera's? Die 35mm komt bij een crop camera overeen met 50mm op een full-frame.
    Vroeger was een 50mm wel de standaardlens voor een reflexcamera (op de camera die wij thuis hadden zat ook een 50mm, meer lenzen hadden wij niet).

    Ik heb de Canon 50mm f1,4 ook een hele tijd gehad, die was niet slecht, maar op f1,4 was die toch niet echt superscherp.
    De 85mm f1,8 was op alle vlakken een stuk beter (snellere AF, en betere beeldkwaliteit met grote diafragma-openingen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Sigma 50 1.4 art review

      Op wat voor manier voldoet de Canon 50mm f/1.4 niet? Uit je lenzen collectie haal ik dat je al veel goede lenzen hebt verzameld, met daarin een stuk of wat L lenzen. Misschien kan je de 16-35mm instellen op 35mm en kijken hoe dat bevalt. Als je bekijkt welke beeldhoek meer bij jouw stijl van fotografie past rolt daar vanzelf uit welke lens voor jou de juiste is.

      Ik was ook even aan het twijfelen tussen 35mm en 50mm, maar gelukkig heb ik een crop camera en kan ik de - al even geweldige - 30mm van Sigma gebruiken. Half zo duur, dus straks heb ik nog budget voor de 50mm .

      Comment


      • #18
        Re: Sigma 50 1.4 art review

        Ik heb idd al een mooie verzameling L-glas . Dit is dan meteen ook de reden waarom de 50 1.4 een 'beetje' uit de boot valt. De kwaliteit is gewoon een pak minder dan de rest van m'n glas, niet alleen qua bouw, maar ook qua kleuren en zo. Ik heb ook nog een oude EF-70-300 (non-L) die straks de deur uit vliegt.

        Ik denk dat ik toch voor de 50mm zal gaan. 35mm heb ik idd al met de 16-35 op f/2.8. Mijn 24-105 f/4 is een leuke all-round lens, maar van f/4 naar f/1.4 is toch aardig wat meer licht en 50mm ligt mooi tss 35 en 70 qua bereik.
        Bedankt voor de commentaren en richtlijnen.
        Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

        Comment


        • #19
          Re: Sigma 50 1.4 art review

          Mijn mening is dat 35mm op FF een gemakkelijkere beeldhoek is.(point and shoot)
          Bij een 50mm moet ik mij al dikwijls herpositioneren. dat neemt meer tijd in beslag ,maar bevorderd de creativiteit.
          Toen ik mij de sigma 35mm vorig jaar heb aangeschaft was er twijfel tussen deze lens en de 50L van canon.
          In de winkel een paar shots gedaan, en ik moest géén groot scherm hebben voor te zien welke keuze ik zou maken.
          In de toekomst komt er nu wel een 50mm maar het zal deze van sigma zijn.
          MVG. Hugo

          Comment


          • #20
            Re: Sigma 50 1.4 art review

            Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
            Sorry dat ik de pret verpest, maar voor mij nooit meer sigma. Bij mijn laatste, de 35mm ART, had ik van kortbij frontfocus en op verdere afstanden backfocus, was ook niet volledig te corrigeren in camera of met het dock. Op verschillende forums is er over dit probleem te lezen. Sigma maakt zeer goed glas deze dagen, maar hun af-motor (techniek) laat toch wel echt te wensen over. Bij de vorige 50mm 1.4 DG had ik dat probleem ook al. Ik heb nu echt geen vertrouwen meer in het merk en zou ook die nieuwe 50mm goed testen voor aankoop.
            Klein weetje : ik had die lens (35mm art) van bij Fotodevakman in Uden, ze hebben ze getest en niet goed bevonden, hadden er geen andere meer op voorraad. Toen ik een half uurtje later op hun site keek stond er gewoon weer dat ze in voorraad waren. Hebben ze die toch terug in de verkoop gestoken. Uitkijken daar!

            Ik heb diverse Nikon lenzen en een paar Tamron's! Nooit problemen gehad op m'n D7100! Puike resultaten met m'n f4 en f2.8 lenzen!
            Heb op 22 febr 2015 de Sigma 50mm f1.4 art aangeschaft! Dit is m'n 2e Sigma (1ste ook retour naar de shop gedaan) waar ik niet voluit tevreden over ben!

            Na aankoop vd Sigma lens 50mm f1.4 ART blijkt die op m'n D7100 niet de gewenste prestaties te leveren!
            Op automatische stand scoort de lens goed maar op A, M en P stand etc... ondermaats! Héél raar!
            Het is natuurlijk niet de bedoeling om m'n camera steeds op automatische stand te gebruiken! Daarvoor schaf je je immers geen spiegelreflextoestel aan.
            Wat de standen M, A en P betreft is zowel op diafragma f1.4, f1.8, f2, f2.2, f2.5....het onderwerp waarop je scherp stelt niet over het geheel de gewenste scherpte zowel van dichtbij gefotografeerd als wat verderaf! (Bokeh is wel zeer mooi) Desondanks men de lens in de test op internet gelezen zeer hoog beoordeeld!

            Comment


            • #21
              Re: Sigma 50 1.4 art review

              in een andere discussie die jij gestart hebt gaf ik je de raad om de focustest te doen
              en eventueel de lens te controleren op front of backfocus, als je van dichtbij op f2.5 fotografeerd heb je nog altijd dunne dof
              heb je dit onderstussen gedaan?
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #22
                Re: Sigma 50 1.4 art review

                Oorspronkelijk geplaatst door Luc D90 Bekijk bericht
                Na aankoop vd Sigma lens 50mm f1.4 ART blijkt die op m'n D7100 niet de gewenste prestaties te leveren!
                Op automatische stand scoort de lens goed maar op A, M en P stand etc... ondermaats! Héél raar!
                Het is natuurlijk niet de bedoeling om m'n camera steeds op automatische stand te gebruiken! Daarvoor schaf je je immers geen spiegelreflextoestel aan.
                Wat de standen M, A en P betreft is zowel op diafragma f1.4, f1.8, f2, f2.2, f2.5....het onderwerp waarop je scherp stelt niet over het geheel de gewenste scherpte zowel van dichtbij gefotografeerd als wat verderaf! (Bokeh is wel zeer mooi) Desondanks men de lens in de test op internet gelezen zeer hoog beoordeeld!
                Hmm , mijns inziens zit je hier gewoon met het fenomeen dat op F1.4 de dof gewoon zeer dun is… Je zegt zelf dat als je de cam op auto zet dat er geen problemen zijn, ik ben er vrij zeker van dat als je dan ook even gaat checken met wel diafragma die auto stand zal werken dat dit diafragma al wat toegeknepen zal zijn waardoor je natuurlijk meer dof krijgt.
                Hou er gewoon rekening mee dat een foto van pakweg op 1m afstand genomen met een 50mm lens de dof maar een 2 tal cm zal zijn op een FF camera , op een crop zal dat iets meer zijn maar ook niet werelds…
                Na heel wat reviews te lezen stel ik vast en ben ik er ook van vrij zeker van dat veel van de “ontevreden” users volgens mij in hoofdzaak aan de users zelf liggen…
                Zelf heb ik die Sigma 50Art ook ( gebruik deze op een 5D2 en een 1DX ) , optisch is dit een heel erg goede lens , ook qua bouwkwaliteit is er niks op aan te merken. Eerlijkheidshalve presteert ze beste met m’n 1Dx , op m’n 5D2 durf ik bij grote diafragma’s al eens meer een misser te hebben qua focus, maar na enkele maanden met deze lens werken ben ik er vrij zeker van dat dit eerder aan de 5D2 ligt dan aan de lens ( Af van de 5D2 is zeker niet werelds ivm 1Dx )
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #23
                  Re: Sigma 50 1.4 art review

                  Oorspronkelijk geplaatst door Luc D90 Bekijk bericht
                  Ik heb diverse Nikon lenzen en een paar Tamron's! Nooit problemen gehad op m'n D7100! Puike resultaten met m'n f4 en f2.8 lenzen!
                  Heb op 22 febr 2015 de Sigma 50mm f1.4 art aangeschaft! Dit is m'n 2e Sigma (1ste ook retour naar de shop gedaan) waar ik niet voluit tevreden over ben!

                  Na aankoop vd Sigma lens 50mm f1.4 ART blijkt die op m'n D7100 niet de gewenste prestaties te leveren!
                  Op automatische stand scoort de lens goed maar op A, M en P stand etc... ondermaats! Héél raar!
                  Het is natuurlijk niet de bedoeling om m'n camera steeds op automatische stand te gebruiken! Daarvoor schaf je je immers geen spiegelreflextoestel aan.
                  Wat de standen M, A en P betreft is zowel op diafragma f1.4, f1.8, f2, f2.2, f2.5....het onderwerp waarop je scherp stelt niet over het geheel de gewenste scherpte zowel van dichtbij gefotografeerd als wat verderaf! (Bokeh is wel zeer mooi) Desondanks men de lens in de test op internet gelezen zeer hoog beoordeeld!
                  Kun je voorbeelden laten zien?
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sigma 50 1.4 art review

                    ik heb deze lens meteen gekocht van zodra ze op de markt kwam, en nog geen minuut spijt van gehad.
                    je kan hier mijn vergelijkende test lezen toen ik ook nog de Canon 1.4 had, en in alle posts daarna die spreken van beelden met 50mm zijn die met de Sigma gemaakt. Never looked back at Canon 50mm.
                    Sigma 50 mm f1.4 DG Art vs Canon EF 50 mm f1.4 USM


                    Voor wat het waard is.
                    grts,
                    ludwig
                    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                    Comment

                    Working...
                    X