Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50 1.4 art review

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 50 1.4 art review

    Hier een link http://www.lenstip.com/400.1-Lens_re....4_DG_HSM.html van één van de eerste reviews van deze nieuwe lens van sigma.
    blijkbaar hebben ze bij sigma hun huiswerk behoorlijk goed gedaan, en evenaren ze de kwaliteit van hun vorig jaar uitgebrachte 35mm prime.
    MVG. Hugo

  • #2
    Re: Sigma 50 1.4 art review

    Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
    Hier een link http://www.lenstip.com/400.1-Lens_re....4_DG_HSM.html van één van de eerste reviews van deze nieuwe lens van sigma.
    blijkbaar hebben ze bij sigma hun huiswerk behoorlijk goed gedaan, en evenaren ze de kwaliteit van hun vorig jaar uitgebrachte 35mm prime.
    Ziet er niet slecht uit, nu nog de ART135 f1.8 ( of is het f2 ).

    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 50 1.4 art review

      Sorry dat ik de pret verpest, maar voor mij nooit meer sigma. Bij mijn laatste, de 35mm ART, had ik van kortbij frontfocus en op verdere afstanden backfocus, was ook niet volledig te corrigeren in camera of met het dock. Op verschillende forums is er over dit probleem te lezen. Sigma maakt zeer goed glas deze dagen, maar hun af-motor (techniek) laat toch wel echt te wensen over. Bij de vorige 50mm 1.4 DG had ik dat probleem ook al. Ik heb nu echt geen vertrouwen meer in het merk en zou ook die nieuwe 50mm goed testen voor aankoop.
      Klein weetje : ik had die lens (35mm art) van bij Fotodevakman in Uden, ze hebben ze getest en niet goed bevonden, hadden er geen andere meer op voorraad. Toen ik een half uurtje later op hun site keek stond er gewoon weer dat ze in voorraad waren. Hebben ze die toch terug in de verkoop gestoken. Uitkijken daar!

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 50 1.4 art review

        Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
        Sorry dat ik de pret verpest, maar voor mij nooit meer sigma. Bij mijn laatste, de 35mm ART, had ik van kortbij frontfocus en op verdere afstanden backfocus, was ook niet volledig te corrigeren in camera of met het dock. Op verschillende forums is er over dit probleem te lezen. Sigma maakt zeer goed glas deze dagen, maar hun af-motor (techniek) laat toch wel echt te wensen over. Bij de vorige 50mm 1.4 DG had ik dat probleem ook al. Ik heb nu echt geen vertrouwen meer in het merk en zou ook die nieuwe 50mm goed testen voor aankoop.
        Klein weetje : ik had die lens (35mm art) van bij Fotodevakman in Uden, ze hebben ze getest en niet goed bevonden, hadden er geen andere meer op voorraad. Toen ik een half uurtje later op hun site keek stond er gewoon weer dat ze in voorraad waren. Hebben ze die toch terug in de verkoop gestoken. Uitkijken daar!
        Ik beschik over de Sigma 30 Art en ben er zeer te spreken over. Focus is gewoon perfect, net zo snel en goed als mijn Canon 85 1.8. Het klopt dat er wel eens focus problemen zijn bij Sigma objectieven en begrijp de frustratie, maar als je een goed exemplaar dan is het genieten.
        Sowieso de bouwkwaliteit en uiterlijk van de nieuwe Art serie zijn super. Heb je deze lens naar Sigma gestuurd om 'm af te stellen?
        Canon 600D - Sigma 30 1.4 Art - Canon 50 1.8 - Canon 85 1.8 USM - Canon 18-55

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 50 1.4 art review

          Ik moet toegeven de foto's die in focus waren met die 35mm, subliem bijna nooit gezien prachtig!
          Ik heb hem niet naar sigma gezonden om hem te laten afstellen. Mijn moed was over toen ik de problemen met die lens begon te lezen op forums. Oke alles moet ik daarvan niet geloven, maar er waren er vele die exact hetzelfde probleem beschreven, zoals ik had.
          Zoals ik als zei, had de vorige 50mm die ik eerder kocht, precies hetzelfde probleem.
          Een objectief moet gewoon werken als je het koopt, bovendien had ik geen zin om het al dadelijk een aantal weken te missen voor afstelling...

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 50 1.4 art review

            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            Ziet er niet slecht uit, nu nog de ART135 f1.8 ( of is het f2 ).

            Walter
            Ik zit meer te wachten op een 24-70 f2,8 met is.
            Denk zelfs dat ze ooit aangekondigd is.
            MVG. Hugo

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 50 1.4 art review

              Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
              Sorry dat ik de pret verpest, maar voor mij nooit meer sigma. Bij mijn laatste, de 35mm ART, had ik van kortbij frontfocus en op verdere afstanden backfocus, was ook niet volledig te corrigeren in camera of met het dock. Op verschillende forums is er over dit probleem te lezen. Sigma maakt zeer goed glas deze dagen, maar hun af-motor (techniek) laat toch wel echt te wensen over. Bij de vorige 50mm 1.4 DG had ik dat probleem ook al. Ik heb nu echt geen vertrouwen meer in het merk en zou ook die nieuwe 50mm goed testen voor aankoop.
              Klein weetje : ik had die lens (35mm art) van bij Fotodevakman in Uden, ze hebben ze getest en niet goed bevonden, hadden er geen andere meer op voorraad. Toen ik een half uurtje later op hun site keek stond er gewoon weer dat ze in voorraad waren. Hebben ze die toch terug in de verkoop gestoken. Uitkijken daar!
              waarom heb je dan nooit een ander exemplaar overwogen in een andere winkel?
              Ben van mijn exemplaar uiterst tevreden.
              MVG. Hugo

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 50 1.4 art review

                Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                waarom heb je dan nooit een ander exemplaar overwogen in een andere winkel?
                Ben van mijn exemplaar uiterst tevreden.
                Dat zou ik dan wel eens willen zien :-)
                Ik overweeg geen ander exemplaar, omdat ik tijdens mijn fotografieperiode als uren, nee dagen verloren ben met die sigma's in camera af te regelen. Ik ben daar nu echt mijn vertrouwen in verloren.
                In tegenstelling tot vroeger wil ik nu mijn tijd steken in foto's maken.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 50 1.4 art review

                  Ik heb de sigma 50 mm f1.4 gekocht nadat ik mijn canon 50 mm f1.4 had laten vallen. De Sigma is wel steviger en mogelijk scherper op f1.4, maar de autofocus is veel trager.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 50 1.4 art review

                    Johande man, dat zal de oude sigma zijn. De nieuwe is immers nog niet leverbaar: over een week pas.

                    Ikzelf kijk uit naar de Art. De beide betaalbare Canon's vind ik niet zo geweldig omdat ik regelmatig met de hand scherpstel. Bovendien vind ik de bokeh van de Sigma veel aantrekkelijker uitzien, en natuurlijk omdat ik de 30mm Art heb en een beetje verliefd ben geworden op de kleuren weergave .

                    De auto focus is wel een beetje een issue voor mij ook. Maar de 30mm doet het fantastisch en ik hoor goede berichten van de 50mm Art. Natuurlijk komen we dat over een maand of twee pas echt te weten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 50 1.4 art review

                      Is idd de versie 1 die ik heb. Ik gebruik ze dan ook niet veel omwille van de trage focus.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 50 1.4 art review

                        Wel een heel groot prijsverschil met de eerste versie, € 450,00 <> $ 950,00 voor de "Art".
                        Zou dat prijsverschil het wel waard zijn om de "Art" te kopen?
                        Ik ben anders tevreden met mijn eerste versie.


                        Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 50 1.4 art review

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Wel een heel groot prijsverschil met de eerste versie, € 450,00 <> $ 950,00 voor de "Art".
                          Zou dat prijsverschil het wel waard zijn om de "Art" te kopen?
                          Ik ben anders tevreden met mijn eerste versie.
                          Hier kan je er zelf de oude versie naast zetten om ze te vergelijken http://www.dpreview.com/reviews/lens...fl2=50&av2=1.4 .
                          De nieuwe is met heel grote diafragma-openingen toch een stuk beter (er zijn zelfs niet veel lenzen die zo goed presteren).
                          Als je er de Canon 50mm f1,2 L naast zet, dan zie je dat de Sigma op f1,4 even scherp is als de Canon op f2,8 , met het diafragma helemaal open valt de Canon dus wel tegen als je die gaat vergelijken met de Sigma op f1,4.
                          Het verschil in scherptediepte tussen f1,2 en f1,4 zal niet zo enorm groot zijn, maar het verschil in scherpte tussen die twee lenzen is wel groot als je het diafragma ver open wil gebruiken.

                          Maar zoals hier boven al is vermeld, met Sigma lenzen moet je wel wat geluk hebben, hopelijk hebben ze nu hun kwaliteitscontrole aangepast om ervoor te zorgen dat je ook werkelijk krijgt waarvoor je hebt betaald.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 50 1.4 art review

                            't Ja verdorie, een heel groot verschil en in DxO heb ik wel vertrouwen.
                            Van zodra die binnen is bij Konijn ga ik die eens goed bekijken, en hopelijk mag ik die ook eens proberen.


                            Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 50 1.4 art review

                              Ik twijfel tss de 35 en 50 Art van Sigma als volgende lens op mijn FF. Mijn huidige Canon 50mm f/1.4 voldoet niet naar mijn wensen. De één zweert bij de 35mm, de ander bij de 50mm .
                              Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

                              Comment

                              Working...
                              X