Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatieve kitlenzen - 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Alternatieve kitlenzen - 50D

Hallo,

Ik had me graag een Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS aangeschaft, maar tijdens de speurtocht kreeg ik nog andere lenzen in de mot en vroeg me af of het betere alternatieven zijn?
    - Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS (non STM)
    - Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
    - Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
    - Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS

Kan iemand helpen met tips en users-feedback aub?

Gert.

Re: Alternatieve kitlenzen - 50D

De EF-S 15-85 is de beste uit je lijstje, maar de nieuwe 18-55 en de 18-135 IS STM zijn ook heel erg goed.
    Ik gebruik zelf de EF-S 18-55 IS STM op de 700D, en die lens is werkelijk heel goed.
    Er zijn er genoeg die denken dat een kitlensje optisch nooit heel goed kan zijn, maar volgens mij is die 18-55 scherper dan de 17-40 f4 L die ik ooit heb gehad.

De STM AF-motor is ook heel snel en accuraat.
    Maar of die op een 50D ook zo perfect werkt, dat weet ik niet omdat die lens veel recenter is dan een 50D (normaalgezien zou de AF ook zonder problemen moeten werken op oudere camera's).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Het verwondert me dat je gekozen lenzen allen een variabele diafragma hebben.
      Neem me dat niet kwalijk, maar dat is iets waar ik persoonlijk een hekel aan heb, alhoewel ik er eentje gebruik.
      Tracht iets lichtsterker te gaan en hopelijk met een vast maximum diafragma, al moest je wat langer sparen ..... maar ja dan was het geen kitlens meer.
      I.m.h.o. natuurlijk
      suc6
      Last edited by zoltan; 13 april 2014, 10:47.
      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Bedankt voor de replies! .. als vliegtuigspotter gebruik ik 50D's in combi met 70-300 L IS en 400 L non IS, dus aan mm's geen gebrek.
        Ik wil m'n oude 18-55 non IS gaan gebruiken op een back-up toestel voor huis en tuin kiekjes.. dus deze 2de lens zou vooral moeten dienen om static te fotograferen en wat taxiënde vliegdingen vast te leggen, daarom mss soms iets meer mm's dan 55, maar nt absoluut nodig, IS daartegenover wel.
        Als budget wil ik dan ook nt meer dan 'n kleine 200€ geven, nieuw of tweedehands. Die 18-55 IS STM lijkt me een goed alternatief, maar is die STM echt nodig voor wat ik doe, en de toestellen die ik gebruik?

Gert.
        Last edited by G-spot; 13 april 2014, 21:06.

Comment

De STM motor is met name bedoeld voor filmen, hij is immers zeer stil waardoor je het geluid niet hoort op de film. De 18-55 IS STM is overigens beter als zijn voorgangers dus het is zeker een stapje vooruit.

Verder ben ik het met Black B@ndit eens dat de beste lens die je noemt de 15-85mm is, ik gebruik hem zelf ook en vind het een perfecte walkaround lens door enerzijds zijn extra telebereik wat erg prettig is maar anderzijds vooral het ultrawijd gedeelte, het verschil tussen 15-18mm is echt enorm groot, dat had ik vooraf nooit verwacht.

Comment

Filmen doe ik niet, dus is de STM niet absoluut nodig denk ik. .. al lijkt me die 15-85 echt supergoed, hij is helaas te duur voor een static/taxyshot lens.

Ik zit momenteel tussen die nieuwe 18-55 STM en 18-135 non STM in, als ik de beeldtesten bekijk hier dan komt die 18-135 er redelijk uit..

Comment

Zo slecht is die alom gevreesde ef-s 18-135 is (niet stm) nu ook weer niet, deze is daar mee gemaakt: http://forum.belgiumdigital.com/f66/shoot-485274.html

Oorspronkelijk geplaatst door G-spot Bekijk bericht
              Filmen doe ik niet, dus is de STM niet absoluut nodig denk ik. .. al lijkt me die 15-85 echt supergoed, hij is helaas te duur voor een static/taxyshot lens.

Ik zit momenteel tussen die nieuwe 18-55 STM en 18-135 non STM in, als ik de beeldtesten bekijk hier dan komt die 18-135 er redelijk uit..
              Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Ik heb in het verleden ook gekeken naar de opvolger van mijn kitlens en heb toen ook lang gedacht aan de 18-135mm non STM. Uit reviews komt naar voren dat deze lens verrassend goed presteert, in ieder geval beter dan de 18-55mm kitlens. Gezien de prijs/kwaliteit van de lens is het een goede keuze, zeker als je een beperkt budget hebt.

Comment

Bedankt voor de reacties!

Gert.

Comment

Working...
                  X