Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60d met welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 60d met welke lens?

    Ik heb sinds kort een nieuwe camera en wil er graag een andere lens bij.
    Ik had eerder de Canon 1000d en nu de 60d.


    Nu zit er een lens bij (17-85) maar ben dus op zoek naar een andere.
    Ik fotografeer graag portret van kinderen, baby's maar ook honden en paarden.
    Dus een beetje allround, actie en sport maar ook portret.

    Mijn twijfel:
    Canon EF 24-105mm f/4L IS
    Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS

    Met de prijs een aardig verschil maar dat vind ik eigenlijk niet zo heel belangrijk.

    Hebben jullie misschien tips waardoor ik eindelijk kan kiezen.
    Of misschien wel een hele andere lens die ik beter kan aanschaffen?

    Gr Anouk

  • #2
    Re: Canon 60d met welke lens?

    Misschien de nieuwe Canon EF-S 18-135/3.5-5.6 IS STM (€320,-)?
    Canon 600D - Sigma 30 1.4 Art - Canon 50 1.8 - Canon 85 1.8 USM - Canon 18-55

    Comment


    • #3
      Re: Canon 60d met welke lens?

      Als je van plan bent om op crop te blijven, zou ik mss de 17-55 IS f/2.8 durven voorstellen. Geen goedkope lens, maar je hebt een standaard bereik en ook een klare lens met vrij mooie DOF. Op een 60D kun je een 2.8 wel gebruiken om de hogere ISO's (lees ruis) wat meer te beperken.
      Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

      Comment


      • #4
        Re: Canon 60d met welke lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door RuudJB Bekijk bericht
        Misschien de nieuwe Canon EF-S 18-135/3.5-5.6 IS STM (€320,-)?
        Stm heeft weinig zin op een 60D, deze camera ondersteund dit niet.
        Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

        Comment


        • #5
          Re: Canon 60d met welke lens?

          Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
          Stm heeft weinig zin op een 60D, deze camera ondersteund dit niet.
          Wat valt er te ondersteunen ?

          Natuurlijk kan een STM lens op een 60D ...

          Comment


          • #6
            Re: Canon 60d met welke lens?

            Is sowieso toch een optie en de nieuwe versie schijnt wat beter te zijn? Ja oké STM zal niet volledig ondersteunt worden (auto focus in video bijv.)


            Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
            Canon 600D - Sigma 30 1.4 Art - Canon 50 1.8 - Canon 85 1.8 USM - Canon 18-55

            Comment


            • #7
              Re: Canon 60d met welke lens?

              Oorspronkelijk geplaatst door RuudJB Bekijk bericht
              Is sowieso toch een optie en de nieuwe versie schijnt wat beter te zijn? Ja oké STM zal niet volledig ondersteunt worden (auto focus in video bijv.)


              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
              Ik gebruik ook STM-lenzen op mijn 60D en de voordelen zijn, snelle stille IS, snellere focus, en ze zijn scherper dan de oudere.
              Dat is mijn ervaring!
              groeten,
              Paul

              Comment


              • #8
                Re: Canon 60d met welke lens?

                Ok, TS stelt 2 lenzen voor... en daaruit kies je de 24-105 L. Die 28-135 is ook niet mis, beide zijn heel goeie modellen. En geschikt voor Fullframe. Ik zou nooit een EFS lens of een DX lens kopen, omdat wie weet... mettertijd alles fullframe zal worden misschien???

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 60d met welke lens?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Follie Bekijk bericht
                  Ok, TS stelt 2 lenzen voor... en daaruit kies je de 24-105 L. Die 28-135 is ook niet mis, beide zijn heel goeie modellen. En geschikt voor Fullframe. Ik zou nooit een EFS lens of een DX lens kopen, omdat wie weet... mettertijd alles fullframe zal worden misschien???
                  Follie, dit is een onverantwoorde en niet spelende opmerking (Bold). Het is niet de bedoeling vind ik om mensen rare praatjes te vertellen denk ik. De fabrikanten zullen nooit zover gaan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 60d met welke lens?

                    Idd. en als het al ooit zover zou komen, dan zal er wel een tussenstuk komen zodat alle ef-s lenzen toch kunnen gebruikt worden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 60d met welke lens?

                      Dank voor jullie reacties.

                      Ik heb gekozen voor de 28-135. En is vandaag ook al bezorgd.

                      Ik beoefen deze (uit hand gelopen) hobby nu pas een jaar.
                      Enkele cursussen gevolgd en ik denk dat ik met deze lens voorlopig wel even vooruit kan.
                      Ik mag morgen meteen oefenen op een baby van 14 dagen oud.
                      Dan kan ik de camera en beide lenzen is even goed proberen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 60d met welke lens?

                        Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
                        Follie, dit is een onverantwoorde en niet spelende opmerking (Bold). Het is niet de bedoeling vind ik om mensen rare praatjes te vertellen denk ik. De fabrikanten zullen nooit zover gaan.
                        Ga mee
                        Ik dacht ook dat het hier de bedoeling was ervaringen uit te wisselen hoe je het best fotos maakt.
                        En dat is nog altijd, en zelfs meer dan ooit, ruim voldoende goed voor de meesten en veel goedkoper met een crop.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 60d met welke lens?

                          Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
                          Follie, dit is een onverantwoorde en niet spelende opmerking (Bold). Het is niet de bedoeling vind ik om mensen rare praatjes te vertellen denk ik. De fabrikanten zullen nooit zover gaan.
                          niet spelende opmerking, niet spelende opmerking... ?
                          Ik stel hem de 24-105 voor, en Ik maak mijn statement over het type EFS lens, zonder iemand aan te vallen... maar word wel zelf al tot driemaal toe aangevallen.
                          Zo onverantwoord was mijn opmerking hier niet, als ik vergelijk met andere uitspattingen die ik hier lees, deze keer waren het niet mijn grote voeten maar wel andermans lange tenen!
                          Last edited by Follie; 28 maart 2014, 22:32.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 60d met welke lens?

                            Veel plezier ermee en vergeet het resultaat niet te posten.


                            Oorspronkelijk geplaatst door AVerwaaijen Bekijk bericht
                            Dank voor jullie reacties.

                            Ik heb gekozen voor de 28-135. En is vandaag ook al bezorgd.

                            Ik beoefen deze (uit hand gelopen) hobby nu pas een jaar.
                            Enkele cursussen gevolgd en ik denk dat ik met deze lens voorlopig wel even vooruit kan.
                            Ik mag morgen meteen oefenen op een baby van 14 dagen oud.
                            Dan kan ik de camera en beide lenzen is even goed proberen.
                            Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 60d met welke lens?

                              Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
                              Veel plezier ermee en vergeet het resultaat niet te posten.

                              Dank je wel!

                              IK weet niet of ik dat durf want nogmaals ik ben een beginnertje.
                              Maar hopelijk zit er een mooie tussen die ik kan posten.

                              Comment

                              Working...
                              X