Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

upgrade kitlenzen canon 1000d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: upgrade kitlenzen canon 1000d

Het is wat je zelf wil, als je een lichtsterke lens wil, waarmee je een kleine scherptediepte kan krijgen zou je voor de 50 1.8 kunnen gaan. Tweedehands zelfs voor 70e te krijgen. En is ook zeker te combineren, alleen vind ik persoonlijk 30 en 85 mm meer gangbare objectieven. (85 voor portret en 30 voor standaard).

Voor het geld echt een top lensje en leuk om mee te spelen.

Ik zou als je geld over hebt de 50 erbij halen, maat bij twijfel door te sparen voor de 70-200.
    Ik denk dat je met een 17-50 en 70-200 een hele leuke set hebt.

Nogmaals voor het geld is het zeker te doen (helemaal tweedehands).

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    Canon 600D - Sigma 30 1.4 Art - Canon 50 1.8 - Canon 85 1.8 USM - Canon 18-55

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door colin beijers Bekijk bericht
      @LesC de bedoeling is gewoon handheld shots te maken, ik heb altijd mijn hand onder de lens, zo is het mij geleerd geworden. de enige keer dat ik dit niet heb gedaan is toen ik de 50mm van een vriend had geleend, maar daar is dat ook niet voor nodig. De reden dat ik deze lens wil huren, is om te zien of ik wel fatsoenlijke foto's kan maken. Aangezien beide sigma's hier qua gewicht neit ver vanaf zitten en een van beide lenzen wil aanschaffen in de nabije toekomst, moet ik natuurlijk wel fatsoenlijke foto's kunnen maken met zo'n zwaar objectief
      Ik begrijp het, maar wil je alleen maar waarschuwen: zware lens+lichte camerabody: opletten hoe je het draagt of vasthoudt. Ik zou zelfs al bang zijn om die combo rond mijn nek te hangen, met de klassieke camerariem bedoel ik; speciaal voor dergelijke 'uitstappen' gebruik ik een SunSniper riem, die in dat geval vastgemaakt wordt aan de statiefgondel van de lens, niet aan de camerabody.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

@LesC ik gebruik zelf bijna nooit een camerastrap, als ik heb al gebruik dan is dat op vakantie, maar als ik gewoon in Nederland een dagje weg ben dan laat ik meestal de strap er af en draag de camera dan bij de lens. of ik wikkel de strap om mijn arm zodat die op dat moment ook nog een functie heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door colin beijers Bekijk bericht
          Het type fotografie dat ik het meeste beoefen is sportfotografie en dan met name wielren en mountainbike.
          Voor die soort fotografie al eens de 70-300 L (KLIK) overwogen?
          Ik lees hier op het forum enkel heel positieve ervaringen.
          Het zou immers kunnen dat de 70-200 in sommige gevallen niet ver genoeg reikt.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
          X