Dag iedereen,
ik ben vrij overtuigd van de keuze om de Canon EOS 5D Mark III aan te schaffen en zit nu te bedenken welke lenskeuze de beste zou zijn (vandaar de posting in dit forumonderdeel).
Omdat ik in soms donkere omgevingen dien te fotograferen gaat mijn voorkeur uit naar lenzen met een sterke lichtgevoeligheid (f/2.8 of kleiner).
Ik zou graag volgende lenzen aanschaffen:
EF 16-35mm f/2.8L II USM
EF 24-70mm f/2.8L II USM
EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
EF 50mm f/1.8 II
Nu heb ik volgende vragen:
Ik heb reeds diverse sites gecheckt maar ik wil het ook nog eens horen van de mensen die reeds ervaring hebben met bovenstaand materiaal...
Alvast bedankt om jullie ervaring(en) te delen!
Jonas
P.s.: indien er mensen in het bezit van 1 of meerdere hierboven vermelde lenzen of eventueel de body om deze tweedehands te verkopen laten jullie het maar weten. Ik volg het forumonderdeel "Aangeboden" op de voet.
ik ben vrij overtuigd van de keuze om de Canon EOS 5D Mark III aan te schaffen en zit nu te bedenken welke lenskeuze de beste zou zijn (vandaar de posting in dit forumonderdeel).
Omdat ik in soms donkere omgevingen dien te fotograferen gaat mijn voorkeur uit naar lenzen met een sterke lichtgevoeligheid (f/2.8 of kleiner).
Ik zou graag volgende lenzen aanschaffen:
EF 16-35mm f/2.8L II USM
EF 24-70mm f/2.8L II USM
EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
EF 50mm f/1.8 II
Nu heb ik volgende vragen:
- Zijn dit de beste/betere lenzen (Canon) of is er toch een voorkeur voor de merken Sigma of Tamron voor 1 of meerdere van opgesomde lenzen?
- Is het beter om aansluitende lenzen te hebben of is het beter dat ze elkaar overlappen?
Ik heb reeds diverse sites gecheckt maar ik wil het ook nog eens horen van de mensen die reeds ervaring hebben met bovenstaand materiaal...
Alvast bedankt om jullie ervaring(en) te delen!
Jonas
P.s.: indien er mensen in het bezit van 1 of meerdere hierboven vermelde lenzen of eventueel de body om deze tweedehands te verkopen laten jullie het maar weten. Ik volg het forumonderdeel "Aangeboden" op de voet.
Comment