Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat raden jullie aan ( groothoek objectief )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat raden jullie aan ( groothoek objectief )

Welk groothoek objectief raden jullie aan voor de Canon Eos 70 D
    Sigma 10-20mm F3.5 EX DC HSM
    Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM
    Canon EF-S 10-22mm 1:3.5-4.5 USM
    Tamron SP AF10-24mm F/3.5-4.5 Di II
    Het zal het meeste gebruikt worden op vakantie .
    Ik zou graag uitkijken naar een tweedehands tenzij ik een nieuw aan goede voorwaarden kan kopen .
    Ik heb de prijzen de gezien bij Kamera Express eens ik weet naar wat ik moet uitkijken kan ik prijzen gaan vergelijken .
    Weten jullie ook hoeveel je ongeveer betaald voor een goede tweedehands lens ?

Re: Wat raden jullie aan ( groothoek objectief )

Dat hangt natuurlijk ook af van je budget
    De Sigma lenzen zijn prima, ik gebruik de sigma 12-24mm maar ook de canon 17-40mm als groothoek, kwalitatief zijn deze aan elkaar gewaagd.
    Prijzen van lenzen vergelijken kan je via beslist.be
    Voor tweedehands moet je opletten, er zijn soms verborgen gebreken die je pas ontdekt na je aankoop.
    Of je moest een aankoop kunnen doen van iemand die erg zorgzaam met zijn materiaal is omgesprongen en er eventueel nog garantie op de lens zit.
    Op nieuw materiaal kan natuurlijk ook een foutje zitten maar dan kan je altijd verhaal gaan halen bij de verkoper.
    Ik heb de pech gehad met een tweedehands lens, die er op het eerste zicht prima uit zag (was net uit garantie) en ook na een kleine test bleek deze aan de verwachtingen te beantwoorden, maar die na een paar weken gebruik meer in herstelling heeft geweest dan dat ik er geniet van heb gehad.
    De prijs van een tweedehands lens of ander materiaal ligt af van de leeftijd en de kwaliteit, maar ook de eisen en vooral de eerlijkheid van de verkoper spelen hier een grote rol.

Grt
    Goofymarc
    Grtjs
    Goofymarc

Comment

Ik wil het zo goedkoop mogelijk houden als ik een lens veel gebruik maak ik niet zo'n zonde van de aankoop maar ik weet nu al dat ik de lens het meeste ga gebruiken op vakantie ( landschap en straat fotografie )
      Ik heb een 17 - 55 ik wou die verkopen omdat ik een full frame wou kopen maar omdat mijn handen te klein zijn om het toestel lang vast te houden ben ik toch bij een crop gebleven en heb ik de lens bijgehouden .Voor landschappen en straat fotografie raden ze me toch een 10 of 12 mm aan .Ik heb 1 lens van Sigma de nieuwe Macro lens vind dat een goede lens de de andere zijn van Canon dit omdat die 80 procent op mijn toestel zitten .
      Ik heb zelf ook al materiaal verkocht maar ik ga eerst naar de winkel om te vragen wat zij geven als ik een nieuwe aankoop zij testen de lens of de camera zo ben ik zeker dat alles in orde is als ik ze zelf verkoop ook al weet ik op dat moment dat ze in orde zijn maar dan heb je toch iets op papier want zij mailen het meestal door als je dat zelf vraagt de prijzen blijven voor 14 dagen geldig dus dan heb je zelf 14 dagen om ze prive te verkopen .

Comment

Ben supertevreden met mijn Canon 10-22, weinig last van lensflare, en superfijne foto's maakt dat ding!
        Ik merk bij mezelf ook op dat ik vrij vaak met die lens werk, voro dichtbij zowel als ver weg...
        Blij dat ik hem gekocht heb.

IZ.
        For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Comment

Ik heb me pas een Tokina 12-28 gekocht. Na het lezen van veel reviews was dat toch de lens die me meest aansprak. Je moet wat zoeken om er eentje op de kop te kunnen tikken omdat niet elke winkel Tokina verdeelt.
          Ik heb de lens pas een weekje meegenomen naar Rome en ze bevalt me echt goed. Lekker scherp en doordat ie stretcht tot 28 mm krijg je ook een heel prettig bereik.

Comment

Tokina ken ik niet wat heb jij je lens betaald ?
            Ik zal dit weekend eens kijken op Google .

Iedereen is bedankt voor de informatie , als er nog mensen zijn met ervaringen .......

Comment

Ik gebruik op reis heel veel de Canon 10-22 op mijn 60D. Mooie kleuren en superscherp ding.
              Ik heb ze hier op 'Aangeboden' reeds zien staan voor 400 euro.
              Groetjes

Comment

Nog wel vergeten te zeggen dat de Canon 10-22 niet gaat passen als je full frame camera hebt of wil upgraden in de nabije toekomst, hou daar rekening mee...

IZ.
                For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
                  Nog wel vergeten te zeggen dat de Canon 10-22 niet gaat passen als je full frame camera hebt of wil upgraden in de nabije toekomst, hou daar rekening mee...
                  een 17-40mmL wel.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wellicht volg je het zelf wel, maar er is een uurtje geleden een Canon 10-22 op 'Aangeboden' geplaatst.
                    Groetjes

Comment

Ik ben zaterdag naar de winkel gaan kijken , toevallig was er net iemand die bij mij in de buurt woont hij had een Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC te koop ik mocht de dag nadien komen kijken en ze even testen we zijn tot een overeenkomst gekomen ik heb de lens over gekocht de lens werd verkocht omdat de pers nu een full frame gebruikt . Omdat de lens alleen in de vakantie gebruikt wordt had ik beslist om geen nieuwe te kopen de pers had super mooie foto's genomen met deze lens hopelijk kan ik deze zomer ook zo'n mooie foto's maken .
                      Alvast bedankt voor jullie informatie en tips.
                      @ Bouk de full frame die ik wou is te groot voor mijn kleine handen dus we blijven bij een crop camera .

Comment

Kijk hier eens , goede prijzen http://www.cameranu.nl/nl/occasions-en-demo/r21 , zeer correcte afhandeling

Comment

Working...
                        X