Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grijze markt lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Grijze markt lens

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
    Ik heb bijna al mijn lenzen tweedehands gekocht, en wat ik daar bij wil is de doos, handleiding en als het kan aankoopbon voor eventuele garantie.
    Als er geen aankoopbon aanwezig is, wat kan als de garantie verstreken is, wil ik er de doos zeker bij.
    Voor mij een ,weliswaar niet 100% waterdichte, garantie dat de lens niet gestolen is. Een fotozak die gestolen word heeft meestal enkel de camera en lenzen en niet de verpakking....
    Ik heb het al voor gehad dat ik ergens aankom voor een lens van +1000€ en dat de verkoper daar niets van heeft, zelfs de bijgeleverde draagtas niet.
    Wel ik vind dat niet normaal en dan draai ik gewoon terug omdat ik de kans niet wil lopen om iets gestolen te kopen. De prijs is dan zelfs niet van belang, laag of hoog.
    En daarmee ben ik zeker niet alleen, de meeste lenzen die ik heb gekocht heb ik terug verkocht en 99% vroeg op voorhand of alles erbij was zoals doos enz.
    En ik heb liever een doos met alle toebehoren dan een bonnetje van Thailand of Bangkok
    En ik ben misschien van de oude stempel maar als ik dure elektronische dingen koop hou ik zeker de verpakking bij, enkel al om ze in geval van defect veilig op te kunnen sturen naar procirep oid.
    Bij nader inzien moet ik zelf zeggen dat ik van de oude stempel ben, de spullen die ik nieuw koop zijn 99% bij een kleinhandel hier, ik hou van persoonlijk contact boven die laatste internet € en omdat ik mijn centen liever in de Belgische economie steek.
    Ieder zijn gedacht hé maar als het aankoopbewijs aanwezig is is dat afdoende bewijs dat ze niet gestolen is, in het andere geval kan je nog steeds de verkoper een verkoopbewijs door hem ondertekend laten opmaken, ben je zelf toch ook safe.

Comment

Working...
    X