Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24-70mm F2.8 EX DG IF HSM sony of Tamron 24-70mm F2.8 VC Full Frame Sony

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 24-70mm F2.8 EX DG IF HSM sony of Tamron 24-70mm F2.8 VC Full Frame Sony

Hallo,
    Ik ben er nog niet uit welke lens dat ik ga aanschaffen voor mijn sony a77, de Sigma 24-70mm F2.8 EX DG IF HSM sony of Tamron 24-70mm F2.8 VC Full Frame Sony. De lens zou gebruikt worden in kleine concertzalen dus weinig licht en beweging op het podium. Iemand ervaring met die lenzen?

Re: Sigma 24-70mm F2.8 EX DG IF HSM sony of Tamron 24-70mm F2.8 VC Full Frame Sony

De sigma heb ik gehad en vond ik niet zo best.
    Maar een prime is nog lichtsterker (f1.4 of f1.8) want f2.8 is dikwijls niet voldoende, zeker met beweging.
    D800 en een goed glasservies

Comment

Re: Sigma 24-70mm F2.8 EX DG IF HSM sony of Tamron 24-70mm F2.8 VC Full Frame Sony

Ik heb m'n Tamron 24-70 F2.8 VC zelfs verkocht nadat ik een sigma 35mm F1.4 Art gekocht heb.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
        Ik heb m'n Tamron 24-70 F2.8 VC zelfs verkocht nadat ik een sigma 35mm F1.4 Art gekocht heb.

Misschien een domme vraag maar waarom?
        Ik heb ook al dikwijls gedacht om er één te proberen maar ik heb al een Nikon Af-d 35mm f2.0 gehad en dan vond ik mijn 24/120 zeker even goed op 35mm, enkel de lichtsterkte niet natuurlijk.
        Welk verschil is er dan bij die Sigma, ik heb ook wel de testen gelezen maar wat is het grote verschil in real life?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
          Misschien een domme vraag maar waarom?
          Ik heb ook al dikwijls gedacht om er één te proberen maar ik heb al een Nikon Af-d 35mm f2.0 gehad en dan vond ik mijn 24/120 zeker even goed op 35mm, enkel de lichtsterkte niet natuurlijk.
          Welk verschil is er dan bij die Sigma, ik heb ook wel de testen gelezen maar wat is het grote verschil in real life?
          Eerst en vooral hou ik van weinig dof. Lens is goed scherp op F1.4 en iets afgestopt natuurlijk nog iets scherper. De Tamron gebruikte ik gewoonweg niet meer. Als ik breed wil gaan heb ik nog een 14mm ook. Wou ook nog eens met primes experimenteren want na de 50mm 1.8II die ik ooit gehad heb (en waar ik niet tevreden van was) wou ik eens een kwalitatieve prime. Kortweg hou ik gewoon van de look van deze lens vol open op FF. Heb er wel de USB Dock bijgenomen waar ik wel aanpassingen mee gedaan heb voor de AF.
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oké bedankt, als de kans zich voordoet zal ik ze eens proberen. Ik denk dat ik hetzelfde heb met een af-s 85mm f1.8g. Voor portretten gebruikte ik dikwijls een 70/200 maar die 85mm hééft iets, ik kan er geen juist uitleg voor vinden maar de foto's zijn beter, mooier , moeilijk om uit leggen wat het is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
              Eerst en vooral hou ik van weinig dof. Lens is goed scherp op F1.4 en iets afgestopt natuurlijk nog iets scherper. De Tamron gebruikte ik gewoonweg niet meer. Als ik breed wil gaan heb ik nog een 14mm ook. Wou ook nog eens met primes experimenteren want na de 50mm 1.8II die ik ooit gehad heb (en waar ik niet tevreden van was) wou ik eens een kwalitatieve prime. Kortweg hou ik gewoon van de look van deze lens vol open op FF. Heb er wel de USB Dock bijgenomen waar ik wel aanpassingen mee gedaan heb voor de AF.
              Het is niet een kwestie van of of maar van en en. Een 24-70 zoom is een alround objectief die vooral bij straatfotografie en aktie zijn nut bewijst.
              Ik werk ook meest met 24-50-100 en180mm primes wanneer snelheid geen noodzaak is, maar voor straatfotografie, reportages en actie is een zoom niet te missen.

Comment

Ik heb de Sigma 24-70mm F2.8 gehad was te soft op F2.8.
                2 x Nikon Z6 met wat glas
                www.janvanginkel.be

Comment

Working...
                X