Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Ultra ultra wide angle?? Sigma of Tokina

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke Ultra ultra wide angle??

Ik ben van het principe :
    Als je zo'n FF body koopt, dan weet je dat je best kwalitatieve lenzen erop gebruikt om uit je toestel
    te halen wat mogelijk is.
    Tuurlijk kosten zo'n lenzen dan massa's geld en moet je lang sparen, maar waarom koop je dan
    zo'n dure FF body?

Betreffende de foto's op de Zeissimages site.
    Alle foto's zijn minimaal bewerkt in lightroom en silver efex pro voor zwart-wit.
    De foto's komen standaard zo uit de camera. Dat is het grootste verschil met de top Canonlenzen die ik heb.
    De Zeisspolar filter doet er natuurlijk ook heel veel aan om alle details zo mooi weer te geven.

Groetjes,

Dirk
    Last edited by fotosdirk; 10 maart 2014, 20:55. Reden: foutje

Comment

Back on topic: de Sigma 12-24 II is toch zo slecht niet? Natuurlijk zijn er betere groothoeken, maar zo wijd is er geen enkele en de scherpte is ongeveer op het niveau van bv de 24-85mm van Nikon.
      Op een Nikon D800E kwam de lens iets te kort, maar zonder pixelpeepen had ik er toch mooie foto's mee.
      Een betaalbaar alternatief is natuurlijk de Nikon 14-24mm Met een goede adapter is deze lens ook op Canon top.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Ik heb binnen enkele dagen wss ook de sigma 12-24 in mijn bezit, de tokina heb ik al. Dan kan ik echt gaan vergelijken.
        Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
        www.ginodepreter.com

Comment

Vandaag heb ik de tokina en de sigma eens uitgebreid getest en vergeleken. Ik heb daarvoor een klein stilleven van kleurrijke drankflessen op tafel geplaatst en dan op statief fotos gemaakt met beide lenzen. elke keer op een andere brandpuntsafstand en met diafragma open , op f8 en op f22. Wat op valt is dat beide lenzen niet scherper worden door op f22 te fotograferen, integendeel. De scherpte gaat erop achteruit. Er is wel voor beide lenzen een groot scherpteverschil tussen volledig open en f8, maar hiermee vertel ik niks nieuws
          Wat me het meeste stoort is de kleuren van de sigma, de kleuren van de tokina zijn veel voller....ik weet niet hoe ik dit anders te beschrijven.

Beslissingen beslissingen
          www.ginodepreter.com

Comment

Sigma 1 of 2???
            Overigens begrijp ik je keuze niet om op 8 en 22 te testen. je weet van te voren dat 8 de beste resultaten gaat geven wegens diffractie op 22. Als je op 5.6 en 11 test weet je nog iets.
            Ook heb je geen ultra wide om drankflessen te schieten lijkt me zo. Probeer eens gewoon een landschap.....
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

verschil tussen 5.6 en 11 ga ik zeker nog eens testen.
              tis een sigma I
              www.ginodepreter.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                Voor échte groothoek hier op het forum moet je bij Geert zijn.
                6 mm, 220° wel alleen voor Nikon. Te koop met een levenslang abonnement powertraining inbegrepen.
                Zeg Geert, waar staan jouw foto's ook alweer ?

https://www.google.be/search?q=nikon...2F%3B600%3B451
                Je kan evengoed een kerstbal nemen, dan hou je nog wat geld over om een nuttig objectief te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                  Je kan evengoed een kerstbal nemen, dan hou je nog wat geld over om een nuttig objectief te kopen.
                  Goh, je hebt er nog geen Ferrari voor en wat is het nut dààrvan ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Groot gelijk Eenbes U de kerstbal, ik het objectief, en "nuttige" objectieven heb ik genoeg, maak je maar geen zorgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                      Vandaag heb ik de tokina en de sigma eens uitgebreid getest en vergeleken. Ik heb daarvoor een klein stilleven van kleurrijke drankflessen op tafel geplaatst en dan op statief fotos gemaakt met beide lenzen. elke keer op een andere brandpuntsafstand en met diafragma open , op f8 en op f22. Wat op valt is dat beide lenzen niet scherper worden door op f22 te fotograferen, integendeel. De scherpte gaat erop achteruit. Er is wel voor beide lenzen een groot scherpteverschil tussen volledig open en f8, maar hiermee vertel ik niks nieuws
                      Wat me het meeste stoort is de kleuren van de sigma, de kleuren van de tokina zijn veel voller....ik weet niet hoe ik dit anders te beschrijven.

Beslissingen beslissingen
                      f22 is voor niks nodig en zeker niet voor UWA. Mijn Samyang 14mm is het best bij f8 tot f11. Mestal staat ze gewoon fixed op f8.
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                        f22 is voor niks nodig en zeker niet voor UWA. Mijn Samyang 14mm is het best bij f8 tot f11. Mestal staat ze gewoon fixed op f8.
                        En heb je die samyang al eens vergeleken op kleur met andere kwaliteitsobjectieven??
                        www.ginodepreter.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                          En heb je die samyang al eens vergeleken op kleur met andere kwaliteitsobjectieven??
                          Kleur is voor mij dik in orde. Werk ook in RAW dus kleine aanpassingen indien nodig zijn snel gemaakt. Ik vind persoonlijk canon objectieven koeler en bv sigma warmer. Tamron is vergelijkbaar met canon. Gewoon mijn gedacht.
                          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Working...
                          X