Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro-objectief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macro-objectief

Goeiemorgen iedereen,

Al even ben ik op zoek naar een goede macro-lens en ik heb het zowat uitgeklaard tot een drietal objectieven:µ$
    - Tamron 90mm F2.8 DI Macro 1:1 Nikon
    - Nikkor AF-S 85mm F3.5 G ED DX VR Micro
    - Tokina 100mm F2.8 AT-X Macro Nikon

Needless to say: ik fotografeer met Nikon . Een D5100, binnenkort voorzie ik wel een upgrade naar de 5300. Ik weet dat velen het hier niet als een upgrade zullen zien, maar ik heb mij redenen , dus graag geen discussies daarover.

Tips, afkeuringen, goedkeuringen graag...

Alvast bedankt!

Wim

Re: Macro-objectief

De Tokina heeft geen autofocus op jouw camera, de Tamron ook niet (de VC versie is wel USD die werkt wel).
    Waarom geen Nikon 105mm/F2.8 VR micro ?
    Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Tamron heeft wel autofocus op zijn camera, heb hem nml ook op mijn Nikon.

Comment

de AF-beperking was me inderdaad nog niet opgevallen, shame .
        Wat de vergelijking tussen de 85mm en de 105mm betreft, ik heb niet de indruk dat de specs de meerprijs kunnen verantwoorden? Maar argumenteer gerust mijn ongelijk.

Comment

Wat wil je fotograferen? Voor schichtige beestjes is plus minus 100 mm nogal kort.
          Geniet van foto's maken

Comment

Ik ben vrij nieuw in macro, ttz, totnogtoe heb ik me beholpen met ringen, dus beestjes (laat staan schichtige), zijn sowieso nog niet echt aan de orde geweest. Behalve dan die zeer bereidwillige vlieg . Maar het is wel de bedoeling om ook daar naartoe te groeien, ja.

Comment

Voor vlinders en libellen is 100 mm wat te kort. In dat geval kies je beter voor een 150 of zelfs een 180 mm. Vorig jaar kocht ik een Sigma 150mm F2.8 IF EX APO DG OS HSM en ik ben daar zeer tevreden over. Er is wel een substantieel prijsverschil met de door jou gesuggereerde objectieven.
              Voor stilstaande onderwerpen zoals paddestoelen en plantjes voldoet 90 mm zeker. En kan je zeker gaan ontdekken of makro iets voor jou is. Ringen zijn wel leuk om bepaalde effecten te bereiken (ik zou ze zeker niet wegdoen bij de aankoop van een makrolens), maar met een makrolens gaat er een wereld voor je open.
              Geniet van foto's maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralph Bekijk bericht
                Tamron heeft wel autofocus op zijn camera, heb hem nml ook op mijn Nikon.
                Welke Nikon ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                  Wat de vergelijking tussen de 85mm en de 105mm betreft, ik heb niet de indruk dat de specs de meerprijs kunnen verantwoorden? Maar argumenteer gerust mijn ongelijk.
                  T'is simpel, omdat er gewoon geen betere bestaat, als je bv. van plan bent er later een TC op te zetten,
                  zal je camera voor je de juiste f waardes blijven berekenen, wat zeer handig kan zijn bij gebruik van flitsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    T'is simpel, omdat er gewoon geen betere bestaat, als je bv. van plan bent er later een TC op te zetten,
                    zal je camera voor je de juiste f waardes blijven berekenen, wat zeer handig kan zijn bij gebruik van flitsen.
                    Meegenomen is ook dat dit objectief zeer wel als portretlens te gebruiken is

Walter
                    D850

Comment

Bedankt voor de tips, wordt dus afwegen tussen nikon 85mm en nikon 105mm. Snap de argumentatie en kan ze volgen, 't zal er dus op neerkomen om op het gemak eens de financiën te bekijken

Comment

Bedankt voor de tips, wordt dus afwegen tussen nikon 85mm en nikon 105mm. Snap de argumentatie en kan ze volgen, 't zal er dus op neerkomen om op het gemak eens de financiën te bekijken

Daar komt bij dat de 105mm ook nog eens beschikt over stabilisatie!

Walter
                        D850

Comment

Het is de 105mm geworden. Bedankt voor de tips!

Comment

Gefeliciteerd met de aankoop. Ik ben benieuwd naar de resultaten want denk er zelf ook over om deze aan te schaffen.
                            http://www.smuttynose.nl

Comment

Je gaat het je niet beklagen!

Walter
                              D850

Comment

Working...
                              X