Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro Lenzen canon / sigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macro Lenzen canon / sigma

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel indien jullie konden kiezen tussen enerzijds Canon EF 100mm f2.8L IS Usm en de Sigma AF 150mm f2.8 EX DG , beiden zowel voor Macro als Portret fotografie welke zou dan de voorkeur hebben
    Mijn Toestel is een Canon 7D
    Ik vind het persoonlijk een moeilijke keuze het verschil in prijs is toch ongeveer 100€ maar dan heb je wel 50mm meer bij de Sigma
    Bokeh zou dan weer beter zijn bij de Canon .

Graag jullie mening hierover

Mvg
    Kathleen

Re: Macro Lenzen canon / sigma

Macro is een breed begrip...........

`Stilstaand` / niet schuw dan zal je kunnen kiezen voor de Canon.

Comment

Op een crop camera zal de 100mm misschien een betere keuze zijn voor portretfotografie, maar de 150mm is dan weer beter als je actieve beestjes wil fotograferen (als je er wat verder af blijft, dan heb je iets meer kans dat ze blijven zitten).
      Beide lenzen zijn wel degelijk bruikbaar voor portretfotografie, met de 150mm moet je wel meer afstand houden van je model, in een kleine studio kan dat misschien wel een probleem zijn.

Ze presteren allebei heel erg goed, de Sigma kan je eventueel nog combineren met een teleconverter als je wat verder van het onderwerp wil blijven, of als je wat meer vergroting wil (een 1,4x tc zal nog goede resultaten geven, een 2x zal waarschijnlijk de beeldkwaliteit zichtbaar verminderen).
      Op de Canon 100mm f2,8 L IS past geen teleconverter (misschien past een Kenko 1,4x tc wel, die gebruik ik zelf op een 70-300 L IS, waar normaalgezien ook geen teleconverter past).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Zeer tevreden van de sigma 150 , echter nog niet met teleconverter gebruikt.

Comment

Working...
        X