Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens stuk of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lens stuk of niet?

Hey allemaal,

Ik zit met een vraagje.
    Ik heb ongeveer een jaar geleden en 2dehands canon eos d500 gekocht met een standaardlens.
    Ik weet nix van toestellen, maar het was een goed koopje voor een beginner als mij.

In ieder geval mijn vraag is, is het normaal dat ik telkens moet scherpstellen als ik met mijn lens draai?
    Ik weet niet hoe het juist noemt, maar als ik van bereik verander, moet ik telkens de lens voorraan ook aanpassen anders krijg ik geen scherp beeld.

Re: Lens stuk of niet?

Hallo,

Ja het is normaal dat je telkens moet scherpstellen. Maar normaal doet het toestel dat wel voor jou. Autofocus, als dit bij jou niet het geval is, check eens het schuivertje op je lens. Staat dit op AF ?

Comment

Is het juiste scherpstelpunt wel ingesteld?

Comment

Mijn excuses voor mijn late reactie.

Het staat op AF. Even erbij vermelden dat ik geen kennis heb van fotografie. Ik heb mijn camera ook 2dehands gekocht.
        Ik denk echt dat er wat mis is met de lens, omdat ik een verschil merk met die van mijn schoonzus.
        De voorste lensje beweegt automatisch mee als ze naar 18 mm naar 50 mm gaat. Bij mij is dat niet het geval, ik moet telkens zelf handmatig scherpstellen.

Comment

Af motortje kapot, voor weinig geld koop je een andere kitlens.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Working...
          X