Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 35 1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 35 1.4

Ik ben van plan om deze aan te schaffen. Maar wou toch eens luisteren of iemand hier er al ervaring mee heeft. Ben vooral nieuwsgierig naar de presentatie vol open en hoe het zit met focus snelheid en accuraatheid van de focus.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Re: Sigma 35 1.4

Gebruik de sigma dikwijls als walk around lens.
    Veelal op FF 5DIII.
    één van de beste lenzen uit mijn glaswinkel, niet alleen op gebied van scherpte maar ook zeer goed op gebied van contrast en kleur.
    Is verglijkbaar met mijn zeiss 50 f2.0 macro, maar dan met een autofocus.
    Ben geen echte sigma fan, maar als het goed is...............deze is super!
    MVG. Hugo

Comment

Ik gebruik deze lens op een Nikon d800e tot volle tevredenheid. Beter dan de 1,4 35 Nikkor die ik hiervoor gebruikte

John

Comment

Ook hier zeer tevreden, zowel qua af snelheid als accuratesse. En optisch natuurlijk. Voorbeeldjes hieronder vol open en op f/2.0

Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Wil je een avond foto's kijken die met deze lens gemaakt zijn...
          http://photography-on-the.net/forum/....php?t=1249570

Ook ik gebruik m op de 5D MKIII en tot volle tevredenheid. Snel, scherp en accuraat. Tot nu toe geen missers gehad, het is mijn favoriet voor nachtfoto's.
          Canonvijfdeemarkdrie

Comment

op 1.4 's nachts heel mooie, ronde bokehballs!
            Ik heb met de mijne momenteel een klein frontfocus probleem op cropsensor body, maar daar werkt hij ook goed op!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
              Ik ben van plan om deze aan te schaffen. Maar wou toch eens luisteren of iemand hier er al ervaring mee heeft. Ben vooral nieuwsgierig naar de presentatie vol open en hoe het zit met focus snelheid en accuraatheid van de focus.
              Zelfde als DEZE ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naishkiter Bekijk bericht
                op 1.4 's nachts heel mooie, ronde bokehballs!
                Ik heb met de mijne momenteel een klein frontfocus probleem op cropsensor body, maar daar werkt hij ook goed op!
                Ik weet niet welke camera je bezit.
                Zoek eens op youtube dot tune methode misschien is dit wel een oplossing.

Micro adjustments - fijn afstellen.

Vriendelijke groet, jessey

Comment

Gebruik een 5d3 maar ga voorlopig ff wachten met deze eventueel aan te schaffen. Afgelope week nog maar eens gemerkt dat soms 24mm niet breed genoeg is in sommige situaties. Dus ga eerst een uwa aankopen. Twijfel nog tussen de 17-40 en de 16-35 van canon

A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Beide lenzen 16-35 en 17-40 heb ik ooit in mijn bezit gehad,en deze exemplaren blinken uit in gebruiksgemak.(zoomfunctie)
                    Maar indien je beeldkwaliteit wenst, stop dan bij de sigma35 art en gebruik je benen en zet eens een stap achteruit.(als het kan!)
                    De uwa heb ik opgevuld met een zeiss 25mm en een tse 17mm van canon.
                    In dit gebied(17-35) gebruik ik 85% de sigma, en waar het niet anders kan de zeiss en de 17tse.
                    Deze laatste 2 zijn nochtans ook fantastische objectieven,maar beperkter inzetbaar voor mijn fotografie.
                    MVG. Hugo

Comment

Ik weet dat er betere lenzen zijn qua scherpte. Maar bij concerten en andere voorstellingen heb ik niet meteen plaats om mijn voetenzoom te gebruiken. Daarom dat ik een zoom verkies. Werk zelf liever ook met primes maar voor het meeste wat ik nu doe verkies ik licht sterke zooms. Ben wel van.plan om een set primes aan te schaffen, beginnende met een sigma 35 1.4 en een 85 1.2

A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                        Ik weet dat er betere lenzen zijn qua scherpte. Maar bij concerten en andere voorstellingen heb ik niet meteen plaats om mijn voetenzoom te gebruiken. Daarom dat ik een zoom verkies. Werk zelf liever ook met primes maar voor het meeste wat ik nu doe verkies ik licht sterke zooms. Ben wel van.plan om een set primes aan te schaffen, beginnende met een sigma 35 1.4 en een 85 1.2

Het is steeds prioriteiten stellen en afwegingen maken, in ieder geval succes met de keuze
                        MVG. Hugo

Comment

Working...
                        X