Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstelling Canon 18-135mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Herstelling Canon 18-135mm

Beste,

Ik heb vorige week m'n 18-135mm laten vallen op de mount van op een hoogte van 1 meter ofzo.
    Geen zichtbare schade of vervorming, maar wanneer ik ze probeer vast te draaien, gaat het nogal stroef, te stroef.

Meteen erna werkte ze nog vrijwel perfect, buiten een raar geluidje tijdens het focussen, dat ik ervoor nog niet gehoord had.
    Wat later bleek de IS raar te beginnen doen, en nog wat later viel de AF weg.

Kortom de lens is zo goed als onbruikbaar.
    Nu de vraag.

Is het nog de moeite om de lens te laten herstellen bij techrepair, daar het mijn all-round lens is?
    Of is ze de kosten niet waard?

De 18-135mm is niet bepaald geweldig qua IQ, dus zou het misschien beter zijn om het geld van de hypothetische herstelling in een nieuwe, betere lens te steken?
    Een 17-55mm om maar iets te zeggen.

Alvast bedankt.

Re: Herstelling Canon 18-135mm

inderdaad.... Die zat er bij mij ook voor 80%van de tijd op, rest was verdeeld onder 70-200 f/2.8 IS II (15%) en 10-22+100 macro voor de laatste 5%

Er bestaat iets gelijkaardigs bij Tamron of sigma (als de 17-55 onmogelijk is wegens 'geen tijd'), maar als je kunt: kies voor merkeigen objectieven.
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Ik heb op reis met de Canon 15-85mm van m'n maat geschoten en deze is zoveel scherper dan die 18-135mm, gruwelijk gewoon.

Wetende dat de Canon 17-55mm L waardig is, verwacht ik nog betere resultaten. Bereik vind ik minder belangrijk.

Ik was oorspronkelijk van plan om mijn 18-135mm door te verkopen, maar met een defect objectief gaat dat niet. Misschien eens een offerte aanvragen voor die 18-135mm?

Comment

Heb net even naar Techrepair gebeld en ze vertelden me dat de onderzoekskosten 38 euro bedragen.

Deze vervallen wanneer je wel wil laten herstellen.

Dus mijn vraag nu, wat kost de gemiddelde AF en IS reparatie? Ik kan me niet voorstellen dat niemand deze reparatie al eens heeft laten uitvoeren. Als het meevalt kan ik de herstelling laten doen en er nog wat voor vragen tweedehands. Daarbij, de lens zal sowieso in betere staat zijn dan voor de val.

Comment

Ik zie dat deze lens ongeveer 289€ nieuw kost.
          Ik persoonlijk zou de gok van reparatie dus niet wagen.
          MVG. Hugo

Comment

niet laten maken. ofwel nieuwe kopen maar beter nog upgrade doen naar 17-55 2.8 van canon.
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Binnen doen en als ze bestek hebben gemaakt kan ofwel de 38 betalen om de lens terug te krijgen of de lens achterlaten
              Dat is toch wat ze ooit tegen mij gezegd hebben...
              Mijn objectief heb ik (nog) niet binnen gedaan
              Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

Comment

Heeft echt niemand een idee van de prijzen die ze hanteren voor volgende zaken:

- AF herstellen
                - IS herstellen
                - mount herstellen (mogelijk zijn hierdoor de elektronische contacten wat ontregeld)
                - stof binnenin verwijderen

Als ik een idee heb van die prijzen kan ik alsnog overwegen om ze binnen te doen. Veel ben ik er nu toch niet mee.
                Ik betaal geen 38 euro om een niet functionerende lens terug te krijgen.

Maar is de prijs laag genoeg, dan kan ik ze laten maken en bijhouden voor gebruik op een 2e camera (voor timelapse) en sowieso in tussentijd ze gebruiken tot ik een juiste upgrade gevonden heb.
                Bovendien kan ik ze nog doorverkopen, maar alles is afhankelijk van de kostprijs.

Comment

Working...
                X