Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schatting 28-70 Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Schatting 28-70 Nikon

Hi,

Vandaag heeft een kennis mijn Nikon 28-70 AF-S f/2.8 omgestoot waardoor die is gevallen op de lensmount. Resultaat, lensmount is half in lens geschoten (cpu contacts zitten half verscholen), lens kan niet meer in of uitzoomen en diafragma bladen zitten vast. Focus lijkt wel nog te werken.

Nu, die persoon wil dat via zijn familiale verzekering regelen wat ik volkomen begrijp. Herstelling zal minstens in de 400-500EUR uitlopen schat ik, als ze uberhaupt nog herstelbaar is en zijn franchise is 'maar' 250EUR.

Nu een vraag : Op het in te vullen verzekeringsformulier staat de geschatte waarde van dat goed. Hoe moet dit geschat worden? Moet ik deze lens eens binnenbrengen bij Procirep, een bestek laten opmaken en dat doorgeven? Moet ik gewoon de waarde van die lens invoeren?

Tweede vraag : Wat indien procirep zegt dat ze niet te herstellen is? Lens kan niet meer nieuw verkregen worden, moet ik dan de vervangwaarde geven berekend op de nieuwprijs van een 24-70 aangezien dit de directe vervanger is? Denk dat die hetzelfde kost als de 28-70 nieuw destijds dus zou logisch lijken maar weet het niet.

Graag hulp aan diegene die hier kennis van hebben

Cheers,
    MM
    MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Re: Schatting 28-70 Nikon

neem contact met je eigen verzekeringsmakelaar, hij zal je wel vertellen wat je moet doen. Je kan ook eens opzoeken wat je lens normaal op de tweedehandsmarkt nog waard is. Ik zou de huidige nieuwwaarde opgeven als waarde van de lens.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

bij een soortgelijk voorval heb ik gewoon de nieuwprijs van een nieuw type opgegeven

Comment

Hey Gert, hoe is dat verlopen dan?

Moet je die lens naar hen sturen voor expertise? Aanvaarden ze dat gewoon?

Groetjes,

Mm

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

bij mij was het mijn D200 die gevallen was
          toestel was opgestuurd naar de hersteldienst en er was een bestek van opgemaakt
          er waren te veel kosten aan om dit te laten herstellen, daardoor door de hersteldienst onherstelbaar verklaard
          dit is zo naar de verzekering gestuurd samen met de offerte
          aangezien dat de D200 niet meer gemaakt werd heb ik de nieuwwaarde van een D300(s) opgegeven
          dit is aanvaard min de franchise is het bedrag me uitbetaald geweest
          dit is het zo wat kort samengevat

Comment

Ok, bedankt. Ga deze week naar Procirep. Wat oordeelden ze teveel kosten ? De helft van de nieuwprijs?

Heb je dit via je eigen verzekering geregeld of via die andere persoon zijn verzekering? Normaal moet de andere toch de franchise betalen?

Alvast bedankt!

Comment

dit is geregeld geweest via de ander zijn verzekering, ik heb de bestek laten doen via de fotohandelaar waar ik mijn toestel heb gekocht
              dus de franchise was voor de andere zijn rekening

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
                Ok, bedankt. Ga deze week naar Procirep. Wat oordeelden ze teveel kosten ? De helft van de nieuwprijs?

Heb je dit via je eigen verzekering geregeld of via die andere persoon zijn verzekering? Normaal moet de andere toch de franchise betalen?

Alvast bedankt!
                Ik vermoed dat de tegenpartij dit moet indienen bij zijn eigen verzekering. En hopelijk blijft de persoon die het accident veroorzaakte bereid de franchise te betalen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ja, daar heeft hij geen problemen mee hij ontkent het absoluut niet, dus dat is al een geluk

Comment

Of de verzekering van de tegenpartij betaalt de herstellingsprijs of ze betaalt de schade die je lijdt door het verlies van de lens.

Herstellingsprijs ken je via een officieel bestek van een erkende hersteldienst.

Als er niet kan hersteld worden, dan moet bepaald worden wat je schade bedraagt in euro. Een lens van 6 maanden oud of een lens van 6 jaar oud ... dat scheelt een pak natuurlijk.

Kort : je geeft de faktuurprijs EN de ouderdom van de lens op. Geen faktuur dan kan soms de huidige verkoopprijs van dezelfde of gelijkwaardige lens gebruikt worden ... ook hier : je krijgt die waarde minus gebruiksgenot natuurlijk.

Ik hoop dus dat je de faktuur nog hebt om betwistingen te vermijden, via de faktuur kent men de prijs plus de ouderdom van de lens.

't is dus niet : ik ben mijn lens kwijt dus moet ik maar dezelfde lens nieuw krijgen, nee, je hebt recht op vergoeding van de schade.

Je bent ook niet verplicht om te laten herstellen of een nieuwe lens te kopen.

Comment

Ok, dus best gewoon binnenbrengen bij procirep en zien of die te herstellen valt, zoja wat dat gaat kosten.
                      Factuur heb ik weggedaan eens de fabrieksgarantie verdwenen was, maar indien die onherstelbaar is zal ik de mensen van procirep vragen om te vermelden dat dit gewoon de pro midrangezoom is van Nikon, niet veel in waarde deprecieert en nu vervangen is en niet meer te verkrijgen is door uitgave 24-70.

Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden!

Comment

Update : Herstelling is op 666EUR begroot. Al een chance dat de verzekering dat betaalt

Comment

Working...
                        X