Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor mijn nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor mijn nikon D90

    hallo,

    Ik ben opzoek naar en lens voor mijn nikon D90. Heb al de standaardlens 18-55mm van nikon.
    Nu wil ik een zoomlens kopen maar twijfel nog tussen de 2 volgende.
    Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Marcro
    of
    Tamron 70-300mm F4.0-5.6 DI LD Macro

    Ik ben echter maar een amateur en heb niet een super groot budget.
    Welke zouden jullie aanraden.

    Groetjes

  • #2
    Re: Welke lens voor mijn nikon D90

    Tele zonder VR... zou ik niet doen!
    Neem dan beter de Nikon 55-200 of de 55-300 met VR, afhankelijk van je budget!


    Sent from my iPad using Tapatalk.
    Toon Nikonian
    D700/D7000/glaswerk Nikkor

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor mijn nikon D90

      De lenzen van Nikon zijn eigenlijk een beetje boven mijn budget. Is er een alternatief van Tamron of Sigma?
      Ik heb al een beetje rondgekeken en klopt het dat Tamron beter zou zijn dan Sigma?

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor mijn nikon D90

        Oorspronkelijk geplaatst door inez1992 Bekijk bericht
        De lenzen van Nikon zijn eigenlijk een beetje boven mijn budget. Is er een alternatief van Tamron of Sigma?
        Ik heb al een beetje rondgekeken en klopt het dat Tamron beter zou zijn dan Sigma?
        In die prijsklasse kan je beter gewoon niets kopen ,wachten tot je budget hoger is.
        Dus alternatief is sparen en geduld hebben .

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens voor mijn nikon D90

          klopt het dat Tamron beter zou zijn dan Sigma
          Nop, ik ben van mening dat het verschilt, de ene keer zal tamron er beter uitkomen en een andere keer de sigma. Maar let wel dat is ook per merk en des persoons verschillend.

          Waar wil je die zoom eigenlijk voor gaan gebruiken?

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens voor mijn nikon D90

            Ik ben een fotografiecursus aan het volgen en we zouden een zoomlens nodig hebben.
            Ik persoonlijk zou het willen gebruiken voor portret en de opdrachten voor de cursus.

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens voor mijn nikon D90

              En nu ga ik lullig doen, je hebt al een zoom 18-55mm, dus vraag ik nogmaals wat je dan met 70-x mm wilt/"moet" gaan vastleggen en denk daarbij ook buiten de box van de opdrachten voor de cursus. Want misschien wil je wel vogeltjes / schuw groot wild gaan fotograferen en dan kom je uit op 120-400mm, 150-500mm, 150-600mm, 300-800mm

              Voor portret: zal je zo tussen 50 en 105 zitten. Dan kan je kiezen voor pirmes: 50mm, 85mm f/1.4 sq f/1.8 of 90,105mm macro f/2.8 of zoom in dat bereik 50-150mm, 70-200mm f/2.8

              Kwa budget moet je redelijkerwijs toch wel denken aan: 750 tot 1500 euro (per objectief)

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens voor mijn nikon D90

                Voor een mindere prijs heb je toch ookal een degelijke lens. Voor mij moet dit geen professionele lens zijn, zolang zij maar goed is en degelijk werkt is dit voldoende. Ben maar een amateur en ben ook niet van plan om er mijn job van te maken.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens voor mijn nikon D90

                  Oorspronkelijk geplaatst door Toon Nikonian Bekijk bericht
                  Tele zonder VR... zou ik niet doen!
                  Neem dan beter de Nikon 55-200 of de 55-300 met VR, afhankelijk van je budget!

                  Volledig mee eens, tenzij je altijd met voldoende korte sluitertijden (1/(brandpuntsafstand x cropfactor) kan werken of vanop een statief.
                  (cropfactor is 1.5 voor de D90)

                  De Tamron 70-300mm F4.0-5.6 Di VC USD is echt het extra geld waard en kan je zeker makkelijk doorverkopen moest je deze ooit nog kwijtwillen.
                  D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens voor mijn nikon D90

                    Ik heb de sigma gehad, weggedaan en de Tamron gekocht. Voor mij persoonlijk bevalt deze beter. (hier ook een amateur die in het verleden zoveel mogelijk budget-vriendelijke lenzen gekocht heeft)
                    Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens voor mijn nikon D90

                      Oorspronkelijk geplaatst door Toon Nikonian Bekijk bericht
                      Tele zonder VR... zou ik niet doen!
                      Neem dan beter de Nikon 55-200 of de 55-300 met VR, afhankelijk van je budget!


                      Sent from my iPad using Tapatalk.

                      Allemaal goed en wel.
                      Maar destijds maakten wij ook scherpe foto's met een zoom 80-200 f/4.5 en soortgelijke lenzen. Iso 100 was toen de standaardfilm. 400 Iso kon als je tevreden was met de korrel.
                      Waarom zou je nu met een moderne reflex als de D90 geen goede foto's kunnen maken met een NIET-VRlens. Wij deden het wel en dan nog met diafilm 100ISO en soms nog lager en uit de hand. Waren wij dan Superfotografen?

                      VR is leuk, maar ik heb nog steeds lenzen, oa een Nikon 80-200 2.8 die ook geen VR heeft, is dit nu opeens waardeloos? Ik dacht het niet.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens voor mijn nikon D90

                        Oorspronkelijk geplaatst door inez1992 Bekijk bericht
                        hallo,

                        Ik ben opzoek naar en lens voor mijn nikon D90. Heb al de standaardlens 18-55mm van nikon.
                        Nu wil ik een zoomlens kopen maar twijfel nog tussen de 2 volgende.
                        Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Marcro
                        of
                        Tamron 70-300mm F4.0-5.6 DI LD Macro

                        Ik ben echter maar een amateur en heb niet een super groot budget.
                        Welke zouden jullie aanraden.

                        Groetjes


                        Eens kijken in tweedehands voor een Nikonlens zoals:

                        70-300 ED bestaat in VR alsook in NietVR, dan koop je ze voor minder dan je aan de sigma of tamron gaat betalen.
                        70-210 van Nikon ook goed.

                        Deze lenzen koop je in tweedehands tussen de 100 a 200 €

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens voor mijn nikon D90

                          Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                          Allemaal goed en wel.
                          Maar destijds maakten wij ook scherpe foto's met een zoom 80-200 f/4.5 en soortgelijke lenzen. Iso 100 was toen de standaardfilm. 400 Iso kon als je tevreden was met de korrel.
                          Waarom zou je nu met een moderne reflex als de D90 geen goede foto's kunnen maken met een NIET-VRlens. Wij deden het wel en dan nog met diafilm 100ISO en soms nog lager en uit de hand. Waren wij dan Superfotografen?

                          VR is leuk, maar ik heb nog steeds lenzen, oa een Nikon 80-200 2.8 die ook geen VR heeft, is dit nu opeens waardeloos? Ik dacht het niet.
                          Allemaal goed en wel.
                          Maar voor alle toestellen en lenzen geldt dat, mits rekening te houden met de beperkingen, men er schitterende foto's mee kan maken.

                          Ook het materieel van vandaag heeft zijn beperkingen, maar dankzij de evolutie van de techniek, zijn die beperkingen er minder op geworden. VR laat een ca. 10x langere sluitertijd toe en dat maakt dat je nu foto's uit de hand kan maken die vroeger enkel van op statief konden genomen worden.

                          Ik weet niet of je nog een recente 200mm f2.8 zoom-lens zonder VR kan kopen (extra kost weegt ook niet zoveel door in de totaalprijs), maar voor een 300mm f4.0-5.6 lens vind ik VR zeker een 'must have'. (f5.6 is 2 stops kleiner dan f2.8, dus sluitertijd sowieso al 4x langer).
                          Het lijkt mij op een crop camera, met uitz. van een lucky shot, onmogelijk om uit de hand, zonder VR, op 300mm nog een scherpe opname te maken met een sluitertijd van 1/100. En 1/100 is nu toch nog geen 'lange' sluitertijd.
                          D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens voor mijn nikon D90

                            ik zou niet twijfelen en de Nikon AF-S 70-300mm f/4.5-5.6G ED IF VR nemen. Prima prijs/kwaliteit zeker als je hem 2de hands kan kopen
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lens voor mijn nikon D90

                              Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
                              Allemaal goed en wel.
                              Maar voor alle toestellen en lenzen geldt dat, mits rekening te houden met de beperkingen, men er schitterende foto's mee kan maken.

                              Ook het materieel van vandaag heeft zijn beperkingen, maar dankzij de evolutie van de techniek, zijn die beperkingen er minder op geworden. VR laat een ca. 10x langere sluitertijd toe en dat maakt dat je nu foto's uit de hand kan maken die vroeger enkel van op statief konden genomen worden.

                              Ik weet niet of je nog een recente 200mm f2.8 zoom-lens zonder VR kan kopen (extra kost weegt ook niet zoveel door in de totaalprijs), maar voor een 300mm f4.0-5.6 lens vind ik VR zeker een 'must have'. (f5.6 is 2 stops kleiner dan f2.8, dus sluitertijd sowieso al 4x langer).
                              Het lijkt mij op een crop camera, met uitz. van een lucky shot, onmogelijk om uit de hand, zonder VR, op 300mm nog een scherpe opname te maken met een sluitertijd van 1/100. En 1/100 is nu toch nog geen 'lange' sluitertijd.
                              +1
                              Zou het niet beter kunnen beantwoorden




                              Sent from my iPad using Tapatalk.
                              Toon Nikonian
                              D700/D7000/glaswerk Nikkor

                              Comment

                              Working...
                              X