Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief voor niet professioneel sportfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Objectief voor niet professioneel sportfotografie

foto's zien er niet slecht uit. een lager standpunt en iets beter de moment uitkiezen gaat al wel wat verschil maken. ik zie regelmatig foto's in die set met enkel achterkanten van spelertjes. een oppervlakkigere dof (meer wazige achtergrond) zou nog mooier zijn maar dan heb je bv een 2.8 lens nodig, ofc met bijbehorend prijskaartje.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Na enige informatie bij Art & Craft raden zij mij alle objectieven af die ik eigenlijk in gedachten had ... in tegenstelling van wat ik in gedachten had adviseren zij mij om SIGMA 120-400MM F/4.5-5.6 DG APO OS HSM NIKON als alternatief te nemen en volgens de reviews die ik erover gelezen heb zou deze echt wel geschikt zijn voor sportfotografie. Wat is jullie mening hierover?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht
        Tip : ga laag zitten om de foto's te nemen.
        Thx voor de bevestiging van wat ik eerder al aan zat te denken om dit te proberen bij volgende shots.

Comment

Ik heb die lens gehad. Vond ze niet zo handig om uit de hand te fotograferen. Op een monopod ging her perfect. De os is super maar daar heb je niet veel aan bij sport. Focus was accuraat maar hoe snel hij was weet ik nimmer.
          De bouwkwaliteit was best goed. Nooit gebruikt voor sport dus dat kan ik je niks over vertellen

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
            Ik heb die lens gehad. Vond ze niet zo handig om uit de hand te fotograferen. Op een monopod ging her perfect. De os is super maar daar heb je niet veel aan bij sport. Focus was accuraat maar hoe snel hij was weet ik nimmer.
            De bouwkwaliteit was best goed. Nooit gebruikt voor sport dus dat kan ik je niks over vertellen

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
            Heb enkele reviews gelezen omtrent deze objectief van mensen die het ook gebruiken voor voetbal en allemaal zijn er er positief over. Er was zelfs iemand bij die ook een Nikon D3200 heeft als body.
            Denk dat het deze zal worden. Al zal ik moeten blijven verder wisselen tussen actiefoto's en ploegfoto's dat soms niet echt ideaal is omdat op bepaalde momenten op 1 terrein 3 tot 4 verschillende wedstrijden bezig zijn ( U6 + U7 )

Comment

succes ermee, post maar eens een resultaat.
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                succes ermee, post maar eens een resultaat.
                Zal ik zeker doen ... alvast bedankt allemaal voor het advies

Comment

Waarom geen bridge camera megazoom van de laatste generatie ?

Die leveren prima resultaten, zeker als het dient om foto's op internet te zetten.

Panasonic Lumix, Canon powershot, fujifilm finepix, ...

En je zit op de helft van je budget ( rond de 500 euro voor een prima megazoom met raw-shooten, viewfinder, draaibaar lcd shermpje, enz.

Comment

Working...
                  X