Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk objectief kiezen na kitlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welk objectief kiezen na kitlens

ik heb een canon 1100 D met een 18-55 kitlens. ik wil nu een tweede objectief kopen omdat ik graag wat meer zou kunnen inzoomen en ook wat meer portretfotografie zou willen doen. mijn budgetten zijn redelijk beperkt, dus L-lenzen enzo vallen er sowieso buiten. ik dacht nu aan volgende lenzen:

1) Canon EF-S 55-250 mm f/4.0-5.6 IS II
    2) Canon EF-S 18-200mm iS F/3.5-5.6

de eerste zou iets beter zijn van kwaliteit, de tweede is natuurlijk handig omdat ik dan niet van lens zou moeten wisselen en deze er gewoon altijd op kan laten staan. beide lenzen vind ik 2e hands rond de 100-200 eur. welke optie verdient de voorkeur of zou ik sowieso beter nog voor iets anders gaan? en zo ja, wat ?

thx!

Re: welk objectief kiezen na kitlens

niemand ?

Comment

in lens kwaliteit kan ik niet spreken over je tweede keuze heb deze niet. maar de 55-250 heb ik altijd graag gebruikt gehad en redelijke resultaten meebehaalt. De vraag is denk ik eerder heb je die exstra 50 mm nodig? als je nu altijd met 18-55 gewerkt hebt. en wil je liever echt van lens gaan wisselen? ik denk eerder dat voor jou keuze twee beter gaat zijn.

maar wie ben ik natuurlijk
      Canon 5Dmark III - EF 50mm f/1.8 II - EF 70-200mm f/2.8L IS USM II - EF 24-70mm f/2.8L II USM - Canon EF 16-35mm f/2.8L USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM -2 x Speedlite 600EX-RT - Speedlite Transmitter ST-E3-RT - Canon WFT-E7B

Comment

Misschien dat je de andere topics, betreffende portretfotografie, van de afgelopen dagen eens moet lezen...

Comment

zonder twijfel de 55-250 is voor zijn prijs een goede lens.

Comment

Met een 18-200 lever je in op 18 mm en hij is op 200 mm ook minder goed dan de 55-250 op 250 mm.
            Gewoon een telezoom erbij en de 55-250 is prima voor het geld.
            Ik heb de mijne uitgeleend aan een dochter die in Zuid Afrika zit en de ene na de ander mooie natuuropname komt deze kant op.
            Hij zit op een stokoude 350D gekocht voor 60€.....ook met simpele spullen kan je de mooiste foto's maken.
            Last edited by Keeskanon; 28 december 2013, 21:31.

Comment

Working...
            X