Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens zou ik kunnen gebruiken voor sportfotofrafie met name voetbal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke lens zou ik kunnen gebruiken voor sportfotofrafie met name voetbal

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
    Ik denk dat het vooral je techniek zal zijn die een boost nodig heeft, de 55/200 die je hebt is perfect in staat om scherpe foto's af te leveren, de 70/300 die je opnoemt kan vollopen wel wat scherper zijn en je hebt uiteraard een iets groter bereik, wat overblijft is een ook betere bouwkwaliteit.

Let op de brandpunt/sluitertijd regel; dat wil zeggen dat je sluitertijd gelijk of sneller moet zijn dan je brandpuntafstand; dus op 200mm (x1.5 voor een croptoestel) is dat 1/300ste of een snellere tijd. En dat is dan het minimum voor niet geoefende , je mag gerust sneller gaan (1/500ste)

De VR op die lenzen helpt in dit geval niet, die dient voor stilstaande objecten
    Is inderdaad voor het bereik dat ik een nieuwe lens wil aanschaffen omdat mijn 55 - 200 niet voldoende scherpte heeft wanneer ik beelden neem van actie die aan de overkant van het veld gebeuren ( breedte )
    Ik heb nu mijn ogen laten vallen op Nikon 80-400mm VR f 4.5-5.6 ED, maar moet juist nog weten of die snel genoeg is voor op de voetbal.

Comment

Working...
    X