Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlens voor Nikon D50: Tamron of Sigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zoomlens voor Nikon D50: Tamron of Sigma

Heb na jaren terug mijn Nikon D50 met kit 18-55 en 55-200 van onder het stof gehaald en amuseer me wel!
    Wou nu eigenlijk een polyvalente lens kopen.
    Meestal fotografeer ik volley (in een zaal), maar evengoed publiek close up in de tribune als de apres-volley in de kantine met veel variaties ....
    Paar vragen : dien ik een 18-200 of 270 te kopen ? Of weinig meerwaarde ?
    Zo ja welke ? tamron AF 18-200 Di II LD aan 169€ of beter de 18-270 Di II VC PZD ( of heeft die PZD geen meerwaarde bij mijn D50 ?) kost 399€.
    Of toch de Sigma 18-200 II DC OS HSM aan 259€
    Als ik later bvb een body D7000 of een andere Nikon DX DSLR aankoop: is dat compatibel met deze lenzen ?

Is een aankoop van extra flitser bvb Nissin een meerwaarde ?

Of beter tabula rasa en Nikon op de markt gooien en een Linux met vaste zoomlens te kopen ?

Veel vragen dus ....

dank voor info

Fakke

Re: Zoomlens voor Nikon D50: Tamron of Sigma

Leg eens uit: waarom 18-200 / 270???

Als je stappen wilt zetten dan komt toch 70-200 2.8 als eerste en voor de afterparty een 35mm 1.4 / 1.8

Comment

Ik dacht het gemak te hebben niet meer te moeten switchen ...
      Ik zie dat verkeerd ?

Comment

Nee dat zie je niet verkeerd.
        Je realiseert je je alleen nog niet dat die superzooms VERDER geen meerwaarde hebben en voor de genoemde onderwerpen louter nadelen.

Comment

Gezien wat je hebt is alle vervanging wat kwalitatief gelijk staat aan wat je hebt kapitaal vernietiging

Het niet meer hoeven te switchen van objectieven behoort niet thuis bij het tot stand komen van.

Comment

Voor volley in zaal wil je snelle focus en veel opening - dan ga je moeten €€€ over tafel schuiven - liefst een 70-200 f2.8 en met stabilisatie indien mogelijk.
            Ga gerust op de fora grasduinen tussen de gemaakte foto's, exif is vervalsbaar, maar dat kost moeite - dat zegt meer dan wat wij hier kunnen aanbevelen.

Comment

Ik denk dat je ook naar een f2.8 70/80-200mm zal moeten zoeken, flitsen zou ik niet doen bij volleybal, de spelers gaan dat niet appreciëren.
              Superzooms zijn altijd een compromis op beeldkwaliteit en geen stap vooruit tegenover de lenzen die je nu hebt.
              Als je later een D7x00 zou aanschaffen heb je een daar ook een scherpstelmotor in de body dus dan zijn alle lenzen compatibel, zou je naar een D3x00 of D5x00 gaan dan heb je lenzen met scherpstelmotor nodig. Volgens mij heb je niet zoveel nood aan VR voor sport foto's.

Je D50 met lenzen verkopen zal ook niet veel opbrengen.

Comment

Working...
              X