Heb na jaren terug mijn Nikon D50 met kit 18-55 en 55-200 van onder het stof gehaald en amuseer me wel!
Wou nu eigenlijk een polyvalente lens kopen.
Meestal fotografeer ik volley (in een zaal), maar evengoed publiek close up in de tribune als de apres-volley in de kantine met veel variaties ....
Paar vragen : dien ik een 18-200 of 270 te kopen ? Of weinig meerwaarde ?
Zo ja welke ? tamron AF 18-200 Di II LD aan 169€ of beter de 18-270 Di II VC PZD ( of heeft die PZD geen meerwaarde bij mijn D50 ?) kost 399€.
Of toch de Sigma 18-200 II DC OS HSM aan 259€
Als ik later bvb een body D7000 of een andere Nikon DX DSLR aankoop: is dat compatibel met deze lenzen ?
Is een aankoop van extra flitser bvb Nissin een meerwaarde ?
Of beter tabula rasa en Nikon op de markt gooien en een Linux met vaste zoomlens te kopen ?
Veel vragen dus ....
dank voor info
Fakke
Wou nu eigenlijk een polyvalente lens kopen.
Meestal fotografeer ik volley (in een zaal), maar evengoed publiek close up in de tribune als de apres-volley in de kantine met veel variaties ....
Paar vragen : dien ik een 18-200 of 270 te kopen ? Of weinig meerwaarde ?
Zo ja welke ? tamron AF 18-200 Di II LD aan 169€ of beter de 18-270 Di II VC PZD ( of heeft die PZD geen meerwaarde bij mijn D50 ?) kost 399€.
Of toch de Sigma 18-200 II DC OS HSM aan 259€
Als ik later bvb een body D7000 of een andere Nikon DX DSLR aankoop: is dat compatibel met deze lenzen ?
Is een aankoop van extra flitser bvb Nissin een meerwaarde ?
Of beter tabula rasa en Nikon op de markt gooien en een Linux met vaste zoomlens te kopen ?
Veel vragen dus ....
dank voor info
Fakke
Comment