Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met: Tamron 28-75mm F2.8 XR DI Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaring met: Tamron 28-75mm F2.8 XR DI Canon

Iemand ervaring met deze lens ?

Positiefe en Negatieve aspecten?

Re: Ervaring met: Tamron 28-75mm F2.8 XR DI Canon

Positief:
    Ze is goedkoop en als je veel geluk hebt, dan kan je een exemplaar treffen dat scherp is op f2,8.

Negatief:
    De kans dat je een exemplaar treft dat werkelijk scherp is op f2,8 is vrij klein, de meeste zijn pas scherp op f4 - f5,6.
    De autofocus is traag, en eigenlijk niet bruikbaar in de servo-AF modus van de camera, want het scherpstellen gebeurt dan eerder met schokjes, waardoor er een heel grote kans is dat de foto niet op het juiste punt scherp is.
    Verder had ik ook vrij veel onverklaarbare "missers" bij niet-bewegende onderwerpen, de autofocus is dus niet echt betrouwbaar.
    Ik heb de Tamron 28-75 f2,8 XR DI alleen op een 1,6x crop camera gebruikt, op een full-frame zou die erg veel last hebben van vignetting (donkere hoeken).
    Het is dus een echte low budget lens, en dat merk je ook terwijl je ze gebruikt, er is een reden waarom de betere lenzen meergeld kosten (spijtig, maar het is niet anders...).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik kan Bart bijtreden in het traag zijn en het schokkerig gedrag,
      maar zover ik inschatten kan, is mijn exemplaar toch scherp op f2.8

enkel heeft de mijne sinds kort last van zijn contactpuntjes, waardoor ik soms een foutmelding krijg.

Verder enorm fan voor de lens als ik kijk wat deze gekost heeft...
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Welke lens raden jullie dan aan ? Beetje in hetzelfde gamma.

Comment

Als die lens op een full-frame camera moet dienen, dan zal je geen alternatief vinden dat echt goedkoop is, voor een crop camera kan je dan kiezen voor een Tamron 17-50 of iets dergelijks.
          Voor een full-frame zal de Tamron 24-70 f2,8 VC het goedkoopste alternatief zijn als de beeldkwaliteit belangrijk is (Sigma heeft ook een 24-70 f2,8 maar die is optisch wat minder dan de Tamron.
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Als die lens op een full-frame camera moet dienen, dan zal je geen alternatief vinden dat echt goedkoop is, voor een crop camera kan je dan kiezen voor een Tamron 17-50 of iets dergelijks.
            Voor een full-frame zal de Tamron 24-70 f2,8 VC het goedkoopste alternatief zijn als de beeldkwaliteit belangrijk is (Sigma heeft ook een 24-70 f2,8 maar die is optisch wat minder dan de Tamron.
            Het is niet voor op een Full Frame, het mag van mij ook een ander merk zijn en iets duurder zelf. Zolang het maar kwaliteit levert.

Maar ik wil dus graag een lens, die het goed doet binnen (dus in ruimte met T-lampen enz) , ik heb al reeds een 2.8 een 70-200 mm en deze werkt goed als je de ruimte hebt.

Vaak is het zo dat je soms toch minder ruimte hebt, daarmee was ik eigenlijk opzoek naar een 2.8 lens met minder bereik en eventueel groothoek. (dus in de zin van 24 of 28 tot 70-75 mm).

Ik heb ook al reeds een vaste brandpunt lens van f1.4, een 50mm. En deze gebruik ik nu vaak in zulke ruimtes maar t'nadeel is dat je je zelf ontzettend veel moet verplaatsen als je de juiste
            foto wilt. En niet dat ik dat niet kan... maar t'zou handiger zijn anders.

Comment

De lichtsterkste breedhoekzoom is de Sigma 18-35 f1,8.
              Maar die is wel duurder dan een Tamron 28-75 f2,8 , en het zoombereik is ook kleiner.
              review: http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma-18-35-1-8
              BD0338BE

Comment

De lichtsterkste breedhoekzoom is de Sigma 18-35 f1,8.
                Maar die is wel duurder dan een Tamron 28-75 f2,8 , en het zoombereik is ook kleiner.
                review: http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma-18-35-1-8
                Lijkt mij een zeer leuke lens. Al ben ik toch nog meer op zoek nr tot 70 mm. Net om t'geen te overbruggen wat ik niet heb.

Toch bedankt voor de super info !

Comment

Als de lens lichtsterk moet zijn, en als ze dan een zoombereik moet hebben dat tot 70mm gaat, dan zijn er alleen nog de Tamron 24-70 f2,8 VC en de Canon 24-70 f2,8 L II (de Canon is ongeveer dubbel zo duur als de Tamron).

Maar het probleem is dan weer dat die met 24mm beginnen, wat op een crop camera dikwijls niet breed genoeg is.
                  Dat is de reden waarom er toch wel wat keuze is in lichtsterke (f2,8) lenzen met een brandpuntsafstand van ongeveer 17-50mm die specifiek gemaakt zijn voor crop camera's (je hebt er van Canon, Tamron en Sigma).
                  Die lenzen zijn betaalbaarder dan lenzen voor full-frame camera's.
                  BD0338BE

Comment

het verschil tussen 50mm en 70 mm is vrij klein. heb toen ik nog een crop toestel had nooit als een probleem ervaren. had toen en 17-50 2.8 en 70-200 2.8 , stapje naar voor en klaar. Was trouwens een sigma 17-50 2.8 os hsm. best goed lensje, focus net snel genoeg voor sport. het enigste wat mij daar bij stoorde was nogal wat groene CA en bouwkwaliteit. maar prijs/kwaliteit best goed.
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Als de lens lichtsterk moet zijn, en als ze dan een zoombereik moet hebben dat tot 70mm gaat, dan zijn er alleen nog de Tamron 24-70 f2,8 VC en de Canon 24-70 f2,8 L II (de Canon is ongeveer dubbel zo duur als de Tamron).

Maar het probleem is dan weer dat die met 24mm beginnen, wat op een crop camera dikwijls niet breed genoeg is.
                      Dat is de reden waarom er toch wel wat keuze is in lichtsterke (f2,8) lenzen met een brandpuntsafstand van ongeveer 17-50mm die specifiek gemaakt zijn voor crop camera's (je hebt er van Canon, Tamron en Sigma).
                      Die lenzen zijn betaalbaarder dan lenzen voor full-frame camera's.

Ik denk dat het die zal worden.

Comment

Of de Sigma 17-70 mm. 2.8-4.0 met stabilisatie, die uit de recente ' C ' reeks.

Comment

Moest je de sigma zoeken, heb nog eentje van de c reeks in de aanbieding.
                          Voor canon.

Mvg Bart
                          Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
                          500px site: https://500px.com/crazy_b

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Crazy_B Bekijk bericht
                            Moest je de sigma zoeken, heb nog eentje van de c reeks in de aanbieding.
                            Voor canon.

Mvg Bart
                            Mag ik vragen waarom je deze lens weg doet ? En wat de aanbiedingsprijs is ?

Comment

Ik doe hem weg omdat de 50d van mijn vriendin naar een familielid gaat en ze ook kijkt voor een 5d zoals mij, en dan zou de lens niet meer gebruikt kunnen worden. Ik heb hem pas van de zomer, hij mag weg voor 320euro.

Mag ook verdergaan privé indien gewenst.

Mvg Bart
                              Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
                              500px site: https://500px.com/crazy_b

Comment

Working...
                              X