Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 18-55mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 18-55mm

Kan iemand me zeggen of het verschil de moeite is tussen Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS I en Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II?

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS, vind ik voor 69€.
    Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

De Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II vind ik voor 89€
    Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

Ik was geneigd van automatisch voor de II te gaan, maar ik kon uit verscheidene bronnen op het internet precies afleiden dat de lenzen ongeveer dezelfde kwaliteit/prestaties leveren. Ik wou dit nu toch eens laten verifiëren voor ik over ga tot het aanschaffen van een lens.

Je mag ook altijd een alternatief in dezelfde price range voorstellen...
    Het zit zo dat mijn stock lens (Canon 17-85 IS USM) het begeven heeft en o.a. geblokkeerd zit op ongeveer 17mm en dat ik dus een goedkoop alternatief zoek voor op mijn 50D te plaatsen (wat dan wel een stap terug zou zijn met deze lens, maar budget gewijs is dat nu de enige optie).

Alvast bedankt!

Re: Canon 18-55mm

Tussen versie 1 en 2 zou er optisch niet zo heel veel verschil zijn, de nieuwere STM versie is wel optisch verbeterd, en de autofocus is een stuk sneller (en stiller) geworden.
    De EF-S 18-55 IS STM is optisch beter dan de EF-S 17-85 IS, maar die nieuwe "STM" lens is wel wat duurder geworden dan de vorige versie.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Versie I en II zijn optisch identiek ... versie I zou je tweedehands moeten kunnen kopen voor minder dan 50 Euro.
      Believe it or not ... de IS I versie was indertijd al ongelooflijk goed, zie de test van bvb photozone ... de STM versie doet er nog een schep(je) bovenop ... maar dan wordt het 100 Euro voor een nieuwe daar tweedehands zeldzaam ... tenzij je er een EOS M bijneemt

Comment

Dan zal ik gewoon meteen voor de STM versie gaan.
        Kan ik er van uit gaan dat 100 a 105€ een goeie prijs is voor een STM versie of kunnen jullie me eventueel nog een goeie shop aanduiden?
        Zie: http://tweakers.net/pricewatch/33026...56-is-stm.html

Bedankt voor de snelle en duidelijke feedback!

Comment

Working...
        X