Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200mm 2.8 vrII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 70-200mm 2.8 vrII

hallo Bd

Ik heb mij van de zomer een lens gekocht de 70-200mm 2.8. VrII.
    Nu heb ik al eens getest met 3 tc 1.4-1.7 en de 2 Tc. van Nikon
    Nu is mijn vraag hoe komt het dat mijn kwaliteit van mijn foto's zeer achteruit gaan, mijn scherpe gaat verloren enz...
    Zijn er betere Tc voor op mijn objectief?

Grts S.

Re: 70-200mm 2.8 vrII

post eens een foto... met EXIF gegevens...
    werk je vanop statief?
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Sorry, ik heb al mijn foto's verwijderd omdat ze op niks trokken van scherpte, ja inderdaat op statief :-(
      Grts S.

Comment

Camera, sluitertijden, diafragma?
        Met een TC zoom je eigenlijk in op het glas van je lens.
        Je diafragma wordt kleiner, maar je lens staat in principe nog steeds op f/2.8 als je met de 1.4 TC op f/4 bv fotografeert.
        Als je met de 1.4 TC zou afstoppen tot f/5.6 heb je normaalgezien zeer scherpe resultaten.
        De 1.7TC is ook nog bruikbaar, maar de 2.0TC wordt moeilijker (aangeraden om op f/8 te fotograferen en dus heb je al minder mogelijkheden). De Nieuwere 1.4TC kan zeker een optie zijn om een 300 F/4 te bekomen met je 70-200 2.8.

Welke body gebruikt u trouwens?

Comment

De Nikon D90.
          Grts S

Comment

In combinatie met een converter krijgt een lens soms meer last van front- of back-focus. Op een D90 kun je daar helaas niets aan bijregelen. Het kan wel gemis aan scherpte verklaren. Op zich moet deze combinatie aanvaardbare scherpte kunnen leveren.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

zou deze de geschikte TC 1.4 zijn voor mijn Nikon 70-200mm vrII?
              Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies

Grts S.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                Sorry, ik heb al mijn foto's verwijderd omdat ze op niks trokken van scherpte, ja inderdaat op statief :-(
                Grts S.
                Wellicht is het noodzakelijk om de VR uit te zetten of wordt een stafief herkent en gaat de VR dan uit?
                Is er bewegingsonscherpte of zijn de foto's soft?

Groeten,

Arno
                Canon EOS 5D - Canon EOS 7D - Canon EOS 10D - Canon 24-70 F2.8 L USM - Canon 100 F2.8 L IS USM - Canon 70-200 F4 L USM - Canon 24-105 F4 L IS USM - Canon 50 II F1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                  hallo Bd
                  Nu heb ik al eens getest met 3 tc 1.4-1.7 en de 2 Tc. van Nikon
                  Grts S.
                  Welke versie van de TC's ?
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Beste allen

Zelf ben ik nu in het bezit van een Nikon D3 met een 70-200VRII en TC2 van de nieuwste versie, deze moet ik nog laten kalibreren. Wel heb ik er enkele foto's mee gemaakt, maar het resultaat is nog lang niet naar wens, zonder TC een ietwat backfocus en met TC is dat dan gelijk meer.

Voorheen had ik op mijn D3 de 70-200VRI met dezelfde TC erbij, deze was toen wel gekalibreerd en met een minimaal F8 is het resultaat best wel in orde

Comment

Working...
                    X