Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wil graag wat raad welke lenzen ik best aankoop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wil graag wat raad welke lenzen ik best aankoop

Ik ben al enkele maanden begonnen met fotografie en ik ben in het bezit van een Nikon D7000 met lens nikkor 18- 105mm en ook nog een lens van Sigma DG 70 - 300mm. Graag zou ik hier wat raad willen weten welke keuze lens ik nog zou kunnen aankopen voor portretfotografie en ook voor macrofotografie om foto's te nemen van dieren,insecten, bloemen enz..
    Mijn keuze zijn een beetje voor portretfotografie tussen lenzen van Nikon AF - D 50mm f 1.8G of Nikon AF - S 85mm f 1.8G. En voor macrofotografie de Tamron SP 90mm f 2.8DC VC USD Macro 1.1 of de Sigma 150mm f 2.8 DG OS HSM APO Macro iemand veel ervaring met deze lenzen of wie wat raad heeft daarover ?

Re: wil graag wat raad welke lenzen ik best aankoop

Moderator Note: Verplaatst van Testforum () naar Objectieven waar een dergelijke vraag thuishoort.

En als fotograaf: hoewel je een cropcamera hebt, vind ik persoonlijk voor portretten de 85mm te verkiezen boven de 50mm. Hoewel, deze laatste (de 'fantastic plastic') is een goeie instapper in het 'prime' wereldje.
    Voor macro's hangt het eigenlijk af van het feit of je bloemen dan wel insecten wilt gaan shooten. Des te 'nerveuzer' het onderwerp, des te meer afstand gewenst is. Eigenlijk geldt dat ook voor portretten () hoewel daar de vervorming bij kortere brandpuntsafstanden ook meespeelt in de reden waarom een langere lens beter is dan een kortere.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Misschien is het een idee om een Tamron 90mm eens te proberen voor portretfotografie, 2 vliegen in een klap.
      Je ziet voor crop ook nog wel eens een tweedehands Tamron 60mm, ook wel leuk voor beide.
      Voor serieus macro is de 150mm van Sigma natuurlijk heel mooi maar ook duur.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Da's zelfs een optie (90mm macro voor portretten) waar ikzelf niet eens aan dacht. . Goeie input, Spanjaart!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik heb de sigma 150 macro en zeer tevreden van.Met de 180mm kun je nog verder staan maar de prijs zal misschien een struikelblok zijn.

Comment

Ik heb de Tamron 90mm macro en die kan zeker ook dienen voor portretten, de bokeh kan soms wat nerveus zijn maar al met al is dat een lens met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
            Ik heb ook de Nikon 85mm f1.8G en die is voor portretten toch nog beter.
            Ik had de gewoonte om voor portretten mijn 70/200VRII te nemen maar sinds ik die 85mm heb blijft die in de tas.

Deze is met de Tamron genomen

Last edited by Jozef68; 14 november 2013, 21:19.
            D800 en een goed glasservies

Comment

Bedankt Jozef68 voor de ervaring te delen je heb zeker hier zo te zien heel mooie foto met jou tamron en jij heb ook de keuze gemaakt van de 85mm voor portretfoto's te nemen. groetjes nikonflitser

Comment

Bedankt voor de info Spanjaart het prijzenverschil zit groot tussen de twee lenzen maar misschien toch wat sparen voor die 150mm groetjes Nikonflitser

Comment

Bedankt voor de info LesC het prijzenverschil zit groot tussen de twee lenzen maar misschien toch wat sparen voor die 85mm & 150mm Macro om zeker de goed keuze te maken groetjes Nikonflitser

Comment

Working...
                  X