Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 50mm f1.8 II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: EF 50mm f1.8 II

[QUOTE=Jozef68;4018149][QUOTE=Reinier79;4017914]
    Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
    Vind ik een overroepen lens.

Daar ben ik het dan niet mee eens ,een prime die vollopen soft is en een lelijk bokeh heeft is in mijn ogen een slechte lens en daar veranderd de prijs niets aan, die hoef ik zelfs niet gratis....
    Een prime moet vollopen minstens goed bruikbaar zijn, als je tot f2.8 moet gaan voor goede resultaten kan je evengoed een goede f2.8 standaardzoom gebruiken.
    De prijs vergeet je na een tijd maar op die minpunten blijf je zien.
    Niet (volledig) mee eens. De 50/1.8 wordt idd pas goed scherp vanaf f/2.8, maar ze daarom afdoen als slecht, is er toch wel zwaar over. Tussen f/3.5 en f/9 is dat ding zelfs retescherp, en overtreft daar veel duurdere lenzen. Vziw heeft ook niet iedereen de middelen om enkel maar topglas aan te schaffen, en dan is deze lens zeker interessant.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Probeer anders de 40 STM 2.8, daar is de bokeh toch wel wat beter, niet perfect maar mooier.

Paul

Comment

Ik vond ook de AF van de 50mm 1.8 belabberd bij weinig licht.
        Samen met de al kleine DOF geeft dat veel missers.
        Je bent dus niet veel met die f:1.8.
        In de meeste situaties heb je betere resultaten met een 2.8.
        De 40 STM 2.8 bestond nog niet (en de gevoeligheid van de film of de sensor was lager) toen de 50 1.8 de hemel werd ingeprezen, maar is misschien nu de betere koop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NielsDV Bekijk bericht
          Vind dit zeker geen slechte lens qua prijs/kwaliteit. Al mijn macros tot nu toe zijn er mee gemaakt en vind ze niet slecht(anderen ook niet). Vbn op m'n flickr.
          Hi,

mooie foto's, Niels!!!

Greetz, Peter
          Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NielsDV Bekijk bericht
            Vind dit zeker geen slechte lens qua prijs/kwaliteit. Al mijn macros tot nu toe zijn er mee gemaakt en vind ze niet slecht(anderen ook niet). Vbn op m'n flickr.
            hey, knappe foto's !! hier haal ik zeker inspiratie uit

Comment

[QUOTE=Jozef68;4018149][QUOTE=Reinier79;4017914]
              Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
              Vind ik een overroepen lens.

Daar ben ik het dan niet mee eens ,een prime die vollopen soft is en een lelijk bokeh heeft is in mijn ogen een slechte lens en daar veranderd de prijs niets aan, die hoef ik zelfs niet gratis....
              Een prime moet vollopen minstens goed bruikbaar zijn, als je tot f2.8 moet gaan voor goede resultaten kan je evengoed een goede f2.8 standaardzoom gebruiken.
              De prijs vergeet je na een tijd maar op die minpunten blijf je zien.
              Ik ben het daar helemaal niet mee eens. De drie grote minpunten van de 50 1.8 MkII zijn m.i. de goedkope constructie met lastige MF regeling, de zwakke focusprestaties (traag, heeft het lastig bij weinig licht) en de zwakke bokeh. Maar de lens (toch mijn exemplaar) is bij f/1.8 nauwelijks minder scherp dan bv. de 85 f/1.8 en is vanaf 2.8 echt wel scherp. Als je niet zo vaak een vast 50mm-objectief gebruikt heeft de 50 1.8 MkII een schitterende prijs/kwaliteitsverhouding. En op een cropcamera is het een mooie portretlens voor beginners. Op een FF-camera is het een onopvallende lens voor discrete straatfotografie e.d. met toch nog een decente kwaliteit. Maar als je zo'n lens vaak wil gebruiken, dan kan je wellicht beter kijken naar de Canon 50mm f/1.4 of de Sigma (duurder, maar naar het schijnt erg goed). Op Canonrumors.com las ik dat er een IS-versie op komst zou zijn...

Comment

Ook deze lens aangeschaft hier. Via het forum, had geen grote verwachtingen, maar wat een mooie foto's! Haarscherp en mooie kleurweergave!
                In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

Comment

Denk dat het zeker geen verkeerd objectief is, maar vergeten soms ook dat we alle een verschillend referentie kader hebben. Waar we onze mening op baseren.

Persoonlijk vind ik het geen prettig objectief om mee te werken. Op een Crop als FF camera. Het hunten van het objectief vind ik persoonlijk erg vervelend. Gebruik het objectief eigenlijk nooit. Toch heb ik hem vorig jaar weer gekocht. Waarom ? voor die prijs een leuk objectief die je in de kast kunt hebben. Objectief word veel uitgeleend.... , maar zelf vind ik het helaas niks

Comment

Ik heb de 50mm f/1.4 USM en die is ook pas superscherp vanaf 1.8. Toch ben ik er super tevreden van!
                    Canon 70D - Canon 50mm f/1.4 USM - Canon 17-40mm f/4L USM

Comment

Ik heb ze een tijdje geleden aangeschaft en quasi meteen verkocht. Ook al betaal je er zo weinig voor, dan nog vind ik het niet geweldig.

Pas echt bruikbaar vanaf 2.8, naar mijn mening. De bouwkwaliteit is gewoon triestig.
                      AF is extreem traag, nog trager dan mijn (trage) 18-135mm. Geen interne focus.

Da ze veel lawaai maakt, valt te relativeren, mocht ze op de andere vlakken goed scoren.

Ohja, probeer alstublieft eens te filmen met dit lensje. Je zal het snel opgeven.
                      Focusring is allesbehalve smooth, en het quasi niet mogelijk om iets te bevestigen vooraan om dat te verhelpen.

Ik ben rustig verder aan het sparen voor de nieuwe (hopelijk betere) Canon 50mm 1.8 IS, of de Sigma 50mm 1.4.

In tussentijd knoei ik wat verder met mijn manuele Pentax-M 50mm 1.4

Comment

Working...
                      X