Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 50mm f1.8 II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EF 50mm f1.8 II

Hoi

Ik heb me deze lens aangeschaft.
    Na enkele testfoto's binnen en buiten te hebben gedaan, merk ik dat ze zeer scherp is, maar wanneer je de achtergrond wil blurren met groot diafragma, heb je precies de indruk alsof dat de achtergrond op en weer bewogen is.
    Het heeft den indruk van 'motion blur', en het trekt gek genoeg meer aandacht dan het voorwerp in de voorgrond dat in focus is.
    Nog mensen met deze lens die dit merken, of heb ik een slecht exemplaar?

grtz

Re: EF 50mm f1.8 II

Ik heb die 50mm f1,8 II zelf nooit gebruikt, maar volgens deze test is de "bokeh" (kwaliteit van de onscherpe achtergrond) het zwakke punt van die lens.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik heb de lens wel en kan inderdaad bevestigen dat de bokeh niet echt mooi is, zeker in vgl. met mijn andere lenzen.
      Vol open is ze ook niet echt scherp.
      Maar ja, wat wil je voor de prijs van een EF 50 1.8II...
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

Comment

Die "motion blur" heb ik toch niet waargenomen, maar het zwakke punt in het bokeh bij deze lens zijn vooral de out-of-focus highlights: die zijn duidelijk zichtbaar als vijfhoekjes (vanwege het 5-bladig diafragma). Hoog tijd dat Canon deze lens eens een update geeft, met dan vooral een 8-bladig diafragma bvb.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Ik heb ze ook nooit gehad en dat zal ook nooit gebeuren. Met meer diafragma bladen gaat ze wel duurder worden vrees ik. Heb je een voorbeeld? Wil dit wel eens zien.

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
          Die "motion blur" heb ik toch niet waargenomen, maar het zwakke punt in het bokeh bij deze lens zijn vooral de out-of-focus highlights: die zijn duidelijk zichtbaar als vijfhoekjes (vanwege het 5-bladig diafragma). Hoog tijd dat Canon deze lens eens een update geeft, met dan vooral een 8-bladig diafragma bvb.
          Last edited by bvphotography; 11 november 2013, 08:37. Reden: Auto spelling Apple :)
          Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
            Ik heb ze ook nooit gehad en dat zal ook nooit gebeuren. Met meer diafragma bladen gaat ze wel duurder worden vrees ik. Heb je een voorbeeld? Wil dit wel eens zien.
            Dit is nu wel een extreem voorbeeld (kerstboom in de achtergrond). Je ziet dus overduidelijk de 5-hoekjes van de kerstverlichting:

David Leemans

Comment

maar in deze foto werkt dat wel.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Vind ik een overroepen lens. Pas vanaf f/2.8 goed te gebruiken. Ooit ook uit nieuwsgierigheid gekocht en heeft geen 5X op m'n camera gestaan. Te soft volopen en daar koop je lichtsterke primes toch voor.
                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

[QUOTE=TBiRD;4017907]Vind ik een overroepen lens.[QUOTE]

Ben ik niet met je eens, en ik heb de lens zelf niet. Nergens lees je dat de lens echt superieur presteert. Echter, kijk je naar de resultaten en het bijbehorende prijskaartje dan wordt de conclusie terecht dat dit een geweldige lens heeft. De lens heeft immers een geweldige prijs/kwaliteit verhouding.

Comment

Dit is nu wel een extreem voorbeeld (kerstboom in de achtergrond). Je ziet dus overduidelijk de 5-hoekjes van de kerstverlichting:

Nu begrijp ik wat ze bedoelen, toch vind ik dit geen slecht resultaat.
                    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Als je lichtsterk glas wil dat volopen al heel scherp en contrastrijk is, ga je fors meer moeten betalen.
                      David Leemans

Comment

[QUOTE=Reinier79;4017914][QUOTE=TBiRD;4017907]Vind ik een overroepen lens.

Ben ik niet met je eens, en ik heb de lens zelf niet. Nergens lees je dat de lens echt superieur presteert. Echter, kijk je naar de resultaten en het bijbehorende prijskaartje dan wordt de conclusie terecht dat dit een geweldige lens heeft. De lens heeft immers een geweldige prijs/kwaliteit verhouding.

Daar ben ik het dan niet mee eens ,een prime die vollopen soft is en een lelijk bokeh heeft is in mijn ogen een slechte lens en daar veranderd de prijs niets aan, die hoef ik zelfs niet gratis....
                        Een prime moet vollopen minstens goed bruikbaar zijn, als je tot f2.8 moet gaan voor goede resultaten kan je evengoed een goede f2.8 standaardzoom gebruiken.
                        De prijs vergeet je na een tijd maar op die minpunten blijf je zien.
                        D800 en een goed glasservies

Comment

Als je lichtsterk glas wil dat volopen al heel scherp en contrastrijk is, ga je fors meer moeten betalen.
                          Dat heb ik persoonlijk dan ook gedaan.

Comment

[QUOTE=Jozef68;4018149][QUOTE=Reinier79;4017914]
                            Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                            Vind ik een overroepen lens.

Daar ben ik het dan niet mee eens ,een prime die vollopen soft is en een lelijk bokeh heeft is in mijn ogen een slechte lens en daar veranderd de prijs niets aan, die hoef ik zelfs niet gratis....
                            Een prime moet vollopen minstens goed bruikbaar zijn, als je tot f2.8 moet gaan voor goede resultaten kan je evengoed een goede f2.8 standaardzoom gebruiken.
                            De prijs vergeet je na een tijd maar op die minpunten blijf je zien.
                            Exact mijn gedacht.

Comment

Vind dit zeker geen slechte lens qua prijs/kwaliteit. Al mijn macros tot nu toe zijn er mee gemaakt en vind ze niet slecht(anderen ook niet). Vbn op m'n flickr.
                              - Photography made me look at things differently -

Comment

Working...
                              X