Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herkent iemand dit?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Herkent iemand dit?

Sinds ik nu een tweetal weken mijn sigma 35mm 1.4 heb gebruik ik mijn standaarzoom de Tamron 24-70 2.8 zo goed als niet meer. Denk er dus aan om de Tamron te verkopen nu hij nog geen jaar oud is. Heb voor de rest nog een Canon 70-200 2.8 IS II, 100L dus kan wel wat verder. Alleen een UWA (zoom-prime) ontbreekt nog.
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Re: Herkent iemand dit?

nee..dat herken ik niet.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      nee..dat herken ik niet.
      grt,bouk.
      Dankjewel voor je eerlijkheid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
        Dankjewel voor je eerlijkheid
        tja...ik heb dan ook maar 1 lens hè.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik herken dit nog wel, maar deels anders. Ik heb een 35, 50 en een uwa (op crop welteverstaan). Met deze combinatie vond ik mijn kitlens, de 18-105 overbodig, ook al zit je met alles tussen 16 en 35, 35 en 50, ... met een redelijk groot gat.
          Goede raad: trek er nog eens enkele keren op uit, en als je merkt dat je perfect zonder je 24-70 kan, dan kan je die best verkopen.
          Nu zeg je dat je die sigma 2 weken hebt. Volgens mij heb je nog iets meer tijd nodig om te kunnen beslissen of die andere echt overbodig is.
          Flickr| FB-pagina: Klik |Instagram: Klik

D7000 en D750

Comment

Herken ik perfect, een groot percentage van mijn foto's wordt tegenwoordig gemaakt met mijn
            35mm f1.4, maar ik moet wel zeggen dat ik met een 36 megapixelcamera fotografeer, wat
            meer mogelijkheden biedt om eens wat te gaan croppen.
            De voordelen van de betere lichtsterke primes winnen het bij mij zeker tegenover een zoom.

Comment

Sinds ik mijn 16-35 heb, gebruik ik mijn 24-105 ook minder eerlijk gezegd. Ik heb daarnaast nog mijn 50 en 100 die beide lichtsterk zijn.

Toch... als ik maar 1 objectief kan meenemen overdag, zal het wss toch mijn 24-105 zijn wegens het bereik en IS.
              Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

Comment

Even wachten tot het nieuwe van 35mm ervan af is en dan een beslissing nemen. Hier is ook een 35 1.4, een 50 1.4 maar heb nog mijn zooms 14-24 2.8 en 24-70 2.8 en 70-200 2.8 gehouden. Om bvb mee op verlof te trekken vind ik dat toch nog meer mogelijkheden geven, misschien wat minder handig, maar je bent wat vrijer. De 14-24 zou ik persoonlijk wel kunnen missen, ja..
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik mis in je post wel een ding. En dat is wordt deze gebruikt op Full Frame of een Crop sensor. Beeldhoek van beide is toch wel verschillend bij gebruik van bijvoorbeeld 35mm

Op Full Frame gebruik ik de 24-70 II als standaard. Een Canon 35L paar dagen te leen gehad en deze zelden gebruikt. De 24-70 II is voor mij het monster dat het werk mag doen. Optisch vond ik de 35mm niet (zoveel) beter dan de 24-70 II. Enige voordeel was de diafragma van f/1.4 - dit gebruik ik zelf te weinig om een prime als de 35L er bij te kopen.

Op de Fuji X Pro1 (crop 1.5) zit standaard de 35mm geplakt en hiermee kan ik hele dagen rondlopen om te fotograferen tijdens vakanties/stedentrips. Soms komt de 18 en 60mm uit de tas.

Comment

@Koban:
                    De Canon en Nikon 35 1.4 zijn qua absolute scherpte ook niet te vergelijken met de Sigma, de Sigma is wel degelijk een stuk beter dan de 24-70 II en je hebt de mogelijkheid tot f/1.4.
                    Vergeet het dat ik nog terug ga naar een 24-70 2.8!

Comment

Persoonlijk vind ik dat allemaal nog mee vallen. Zo heel veel vind ik het allemaal niet. Verschillen vind ik uiteindelijk op een foto minimaal of niet aanwezig. De MTF charts doen mij niet zo heel veel van testen die op internet te vinden zijn, aangezien ik geen foto's maak van deze charts ;-)

Gebruik de 24-70 II iets meer dan een jaar en ben er content mee. Nee ik herken niet de drang om primes te gaan gebruiken inplaats van de 24-70 II op Full Frame. Tevens haalde ik aan dat voor mij persoonlijk niet de noodzaak aanwezig is om f/1.4 te gebruiken op FF.
                      Al ben ik wel erg benieuwd naar de nieuwe Zeiss OTUS 55 F/1.4. Dit lijkt me wel een leuk objectief ondanks dat hij MF is, maar heb ik het nodig ? Nee dus heb dan ook besloten om niet zoveel tijd /geld te stekken in kijken of kopen van betere apparatuur. Wat ik nu heb kan ik heel goed mee uit te voeten. Heb afgelopen jaren zo vaak gewisseld van spullen en ben er echt geen betere foto's door gaan maken ? Nee....wel teveel geld besteed aan mijn GAS (Gear Acquisition Syndrome) Gelukkig heb ik hier geen last meer van.

Op de Fuji gebruik ik enkel primes, maar omdat bij de introductie geen zooms waren. En ik het ook leuk vind om met enkel de 18 f/2 en 35 f/1.4 op pad te gaan. De Fuji is dan ook mijn meest gebruikte camera. Stuk kleiner en handzamer dan de 5D3. Beeldkwaliteit kan er ook nog eens goed mee door.

Heb zelf dan zoiets gebruik wat je zelf prettig vind werken of dit nu zooms of primes zijn. Ieder heeft zijn of haar eigen voorkeur of wensen.

Comment

Ik doe zowat alles met een 24-70 op FF. Groot voordeel is om bijna niet te moeten wisselen in stoffige omstandigheden.
                        Maar ik geef toe dat ik deze week een 50 1.4 heb aangeschaft, back to basics. Beetje decadent om te zeggen maar ik heb er hier nog 2 liggen maar in MF-uitvoering.
                        Is dat lui worden of is dat oud worden ?
                        Aan het gewicht te merken is het lui worden. Zalig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koban Bekijk bericht
                          Ik mis in je post wel een ding. En dat is wordt deze gebruikt op Full Frame of een Crop sensor. Beeldhoek van beide is toch wel verschillend bij gebruik van bijvoorbeeld 35mm

Op Full Frame gebruik ik de 24-70 II als standaard. Een Canon 35L paar dagen te leen gehad en deze zelden gebruikt. De 24-70 II is voor mij het monster dat het werk mag doen. Optisch vond ik de 35mm niet (zoveel) beter dan de 24-70 II. Enige voordeel was de diafragma van f/1.4 - dit gebruik ik zelf te weinig om een prime als de 35L er bij te kopen.

Op de Fuji X Pro1 (crop 1.5) zit standaard de 35mm geplakt en hiermee kan ik hele dagen rondlopen om te fotograferen tijdens vakanties/stedentrips. Soms komt de 18 en 60mm uit de tas.
                          Ik gebruik een 5DIII

Comment

Working...
                          X