Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
destijds hetzelfde voorgehad met mn nex.
Ik heb een elastiek rond de metalen vatting gedaan, en daarrond ijzerdraad gespannen, en ik kon het er direct afschroeven (nu ja, wel een beetje moeilijk om uit te leggen )
Gewoon proberen iets rond de metalen vatting te spannen, zonder de filter te beschadigen
NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/
Gewoon de mat op een harde platte ondergrond leggen dan de filter erin duwen en draaien(de lens aan het toestel bevestigen voor meer grip).
Werkt altijd zonder beschadiging(ook CPL's).
Ik heb deze in een kunststof uitvoering met 4 openingen die met rubber zijn zijn bekleed. Door de breedte (0,5 cm) van het rubber ook bruikbaar voor pola-filters waarvoor de methode van sven_df niet opgaat.
Het grootste probleem is dat ik geen idee heb waar je dit kan kopen. Ik heb zojuist eens gekeken en er staat niks op vermeld. Ik heb het zelf ooit gekocht in een designwinkel in Hällefors (Formens Hus) in Zweden.
Eén van de dingen die ik in de keuken niet meer kan missen. Hiermee haal ik élke filter los, ongeacht de diameter.
Ik heb deze in een kunststof uitvoering met 4 openingen die met rubber zijn zijn bekleed. Door de breedte (0,5 cm) van het rubber ook bruikbaar voor pola-filters waarvoor de methode van sven_df niet opgaat.
Het grootste probleem is dat ik geen idee heb waar je dit kan kopen. Ik heb zojuist eens gekeken en er staat niks op vermeld. Ik heb het zelf ooit gekocht in een designwinkel in Hällefors (Formens Hus) in Zweden.
Eén van de dingen die ik in de keuken niet meer kan missen. Hiermee haal ik élke filter los, ongeacht de diameter.
Ja, in het begin een beetje maar uiteindelijk draai je de filter ermee los.
Ik heb er altijd ene mee als ik op stap ga met mijn filters, het weegt niks, het neemt geen plaats in en het kost twee keer niks.
Ik heb me er zelfs één in reserve gekocht in het geval ik hem zou verliezen.
Ik krijg er zelfs van die macro omkeerringen mee los die vastgedraaid zitten in step-up of step-down ringen(eentje op tafel en eentje plat in de hand).
Ik zou hier niet staan liegen als het niet werkt.
Ik raad het iedereen aan die filters gebruikt.
Had onlangs CPL met uv filter erbovenop op men lens zitten.
wou ze er beide even afhalen, maar kreeg de uv filter niet los van de CPL
na een tijdje proberen toevallig geprobeerd door men handpalm op de filter te leggen en rustig te draaien
geloof het of niet, maar deze kwam los
zal niet zeggen dat dit iedere keer werkt, maar bij mij lukt het toch meestal hoor
Gewoon je objectief gedurende een paar minuten met de filterring op een blok ijs zetten wil ook wel eens helpen,
en steeds draaien met je ganse handpalm zoals Timo1988 zegt.
Lang geleden heb ik die vraag hier ook eens gesteld. Gevolg was een maanden durende en erg sfeervolle topic met heel wat handige tips...: IK ZIT WEER VAST... HULP GEVRAAGD!!
Comment