Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw: AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw: AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Die zeiss Distagon 55mm f1.4 zou nog net iets beter zijn Pol. KLIK
    Ontegensprekelijk, maar de Nikon haalt het net van de andere Zeiss voor een schappelijker prijs.
    Maar 4000 € voor de distagon
    De wet van de verminderende meeropbrengsten zeg ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Die zeiss Distagon 55mm f1.4 zou nog net iets beter zijn Pol. KLIK
      Winnen tegen de Af-D f1.4 versie van Nikon is niet moeilijk volgens mij, zeker op f1.4. De Af-S versie presteert een stuk beter.
      Ik schrik er zelfs van dat de goedkope Zeiss zo slecht presteert (dan zou Ken Rockwell gelijk hebben...)
      D800 en een goed glasservies

Comment

Hoe langer hoe meer voorbeeldfoto's van de Nikon te vinden op het web, en hoe langer hoe meer goesting.

Comment

En die nieuwe 50 mm van Sigma dan? Zou op hetzelfde niveau presteren als de Otus, schijnt het.
          Nikon D800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasBelgium Bekijk bericht
            En die nieuwe 50 mm van Sigma dan? Zou op hetzelfde niveau presteren als de Otus, schijnt het.
            Een maal Sigma, en voor mij nooit meer Sigma, trouwens, het web staat vol met samples en vergelijkingen tussen Sigma, Sony, Nikon en de zeiss Otus,
            maar hoe maken ze het vergelijk met Nikon op een D800 als er nog geen Sigma Nikon versie bestaat.

Dat usb ding dat je er kan bij kopen staat mij ook niet aan.....

Ik ben een Nikon gebruiker, en ik vind de 58mm beter passen qua brandpunt tussen mijn f1.4 reeksje, bovendien weegt de Nikon nog niet de helft
            van de Sigma en Otus.

Comment

Ik ben door de recente prijsdaling en door de eindejaarscashback dan toch geplooid voor deze lens.

Het eerste exemplaar vertoonde oncorrigeerbare frontfocus. Na omruiling voor een tweede exemplaar ben ik nu na een eerste uitstapje zeer onder de indruk van dit objectief. Zeer veelzijdige brandpuntsafstand, leuk gewicht (toch een merkelijk verschil t.o.v. pakweg een 85mm 1.4). De scherpte op f1.4 is echt wel ruim voldoende en de rendering is volledig in dezelfde klasse als de broertjes 24mm en 85mm, m.a.w. fenomenaal. Heel lang getwijfeld over deze lens, maar ik heb al snel door dat ik hier veel plezier aan ga hebben

Comment

Amaai, die lens is ook fameus gezakt in prijs. Nog amper 1300€ van bijna 1600. Ze geraken die zeker niet kwijt ?
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Amaai, die lens is ook fameus gezakt in prijs. Nog amper 1300€ van bijna 1600. Ze geraken die zeker niet kwijt ?
                  Cashback actie van 200 EUR op die lens nu ;-)

Comment

Working...
                  X