Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gegevens naar body voor 70-300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gegevens naar body voor 70-300

    Ik heb mijn oog laten vallen op de nikon 70-300 g vr, maar zag ook een alternatief zoals tamron 70-300 die ook geschikt is voor fullframe.

    Echter bij de nikon 70-300 weet ik dat er informatie wordt doorgespeeld zoals bijvoorbeeld focusafstand, zodat de body daar ook rekening kan mee houden bij het flitsen.
    Zou die informatie ook worden doorgegeven bij tamron? Daar kan ik precies nergens info over vinden.
    Hopelijk heeft hier iemand ervaring met die tamron op fx ?

  • #2
    Re: Gegegevens naar body voor 70-300

    Met mijn combo werkt dit prima.
    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

    Comment


    • #3
      Re: Gegegevens naar body voor 70-300

      De Tamron 70-300 VC krijgt overal goede reviews, over problemen met flitsen heb ik nog nergens iets gelezen.

      Je heb het toch over de VC versie, want de andere (spotgoedkope) zou ik zeker niet aanraden, die is optisch ondermaats (om het voorzichtig te zeggen).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Gegegevens naar body voor 70-300

        Bedankt cojon, dat was eigenlijk het punt dat mij zou tegenhouden om die lens te gebruiken

        Comment


        • #5
          Re: Gegegevens naar body voor 70-300

          Op welke FX body wil je het gebruiken en voor wat voor fotografie?
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Gegegevens naar body voor 70-300

            het is voor een D600, en eerder bedoeld als mijn "walk-around-lens".
            de 70 is nog doenbaar voor een portret, maar als ik mijn meeste foto's bekijk zijn ze allemaal wel tele genomen.
            Ik zit eigenlijk nog wat te twijfelen voor de 28-300, maar ik vermoed dat de kwaliteit van beelden bij de 28-300 minder zal zijn dan de 70-300.

            Het compenseert wel het gemakkelijke bereik (dwz: ook breedbeeld mogelijk zonder lenzen te moeten wisselen).

            iemand ervaring met beide lenzen?

            Comment


            • #7
              Re: Gegegevens naar body voor 70-300

              Het zal wel voor iedereen anders zijn maar een 70/300 lijkt mij echt geen "walk-around" lens wegens die 70mm aanvangsbrandpunt.
              En ik vermoed dat de 28/300 ruim voldoet voor gewoon gebruik, mijn 24/120 f4.0 doet dat zeker ook.
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: Gegegevens naar body voor 70-300

                Op mijn D7000 vind ik de 16-85 een perfecte walk-around lens. Dat geeft op een D600 dus inderdaad de 24-120. Een lens die de D600 ook wel verdiendt. Een 24-85 kan ook in combi met een 70-... maar aangezien je toch eerder meer tele gebruikt (en niet te vaak wil wisselen) zou je de meerwaarde van die 120mm waarschijnlijk wel weten waarderen.

                Van de Tamron 70-300 ben ik heel tevreden, maar bij 16Mpix op crop (24Mpix op FF) begin je de foutjes van de lens op te merken (bij het pixelpiepen). Voor een D600 zou ik dus eventueel naar een 70-200 f2.8 gaan en die met een TC 1.4 combineren. Misschien als combi hetzelfde probleem als de Tamron op zich, maar de 70-200 op zich zal zeker betere kwaliteit leveren.

                Bovenstaande uiteraard i.f.v. op welke formaten je wil afdrukken, croppen of pixelpiepen.

                Trouwens, de 24-120 in combi met een TC 1.4 geeft je al 180mm. Op stap gaan zonder een tweede lens in een rugzak is dus wel mogelijk.
                Een ultra zoomlens op een D600 plaatsen vind ik wat zonde. Bij een dslr hoort dat wisselen er toch een beetje bij. Mist wat overlapping van het bereik, zal dat nog wel meevallen.
                D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                Comment

                Working...
                X