Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeldkwaliteit lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beeldkwaliteit lenzen

Beste

welke van onderstaande lenzen zijn het scherpst?

Tamron 70-200mm F2.8 AF Di LD VC USD Canon

of

Canon EF 70-200mm F4.0 L IS USM

of

Sigma 70-200mm F2.8 EX APO DG OS HSM Canon

Ik weet namelijk niet of ik die F2.8 echt wel nodig heb.

Doel: sport natuurlijk :d en uitjes zoals de zoo etc...

bedankt
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

Re: Beeldkwaliteit lenzen

Overal heb ik gelezen dat de Tamron superscherp is tov de andere in je lijstje.
    Meer info:
    Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

Comment

Beste

ah ok, goeie site cank u

enkel nog een vraagje

welke set die ik graag zou aankopen, welke is de beste set

Tokina 12-28 (landschap)
      Canon 24-105 (all round)
      canon 70-200 (sport)

OF

Canon 15-85 (all round/landschap)
      Canon 70-200 (sport)

Camera: Canon eos 550D

alvast bedankt

Comment

Ik zou de 11-16 2.8 tokina nemen, met een 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2.8 als je de Canon niet kan betalen. Laat die 24-105 links liggen op een crop, is niet zeer scherp, heeft last van coma en heeft een limiterende 40mm op het wijdst.

Comment

De 17-50 zou ik niet echt nemen omdat ik nu met de 18-55 net dat tikkeltje te kort kom op citytrip

Is de tamron 70-200 2.8 dan zoveel beter dan de canon 70-200 f4?

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Ik zou de 11-16 2.8 tokina nemen, met een 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2.8 als je de Canon niet kan betalen. Laat die 24-105 links liggen op een crop, is niet zeer scherp, heeft last van coma en heeft een limiterende 40mm op het wijdst.

Comment

jij zou dus opteren voor de lichterske? dan ook niet de 70-300 canon L serie?

Niet makkelijk om set samen te stellen :d

Budget = 2500 euro.

Iedeeren die voorstel heeft voor een set (landschap, all round en sport) is welkom

groetjes

Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
            De 17-50 zou ik niet echt nemen omdat ik nu met de 18-55 net dat tikkeltje te kort kom op citytrip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht

Het is heel erg lastig om aan te geven welk objectief bij iemand past. Dit staat en valt helemaal bij jou manier van fotograferen. Zelf vermaak ik me prima met fuji X Pro1 + 35mm tijdens het reizen. laatste reis door Zuid Korea nagenoeg alles gedaan met deze combi. De 5D3 + 24-70 II bleef negen van de tien keer achter in het hotel.
              Als je het bereik wenst dan is de Canon 15-85 een optie ? Probeer eerst voor je zelf te bepalen wat all round voor jou in houdt Deze definitie verschilt ook per persoon. ;-)

De f/4 IS is één van de betere uit de serie van Canon. De 70-200 II is tot op heden nog de betere uit de serie. Ken de Tamron niet zo goed, maar ik heb toch wel beetje mijn ? daarbij. Persoonlijk zou ik de f/4 IS kiezen. Deze altijd met alle tevredenheid gebruikt voordat ik overstapte op de 70-200 II. Ook hier geld heb je de f/2.8 echt nodig?

Voor mij zelf zou de Canon 17-55 en 70-200 een leuke combinatie zijn.

In mijn ogen zijn er geen objectieven voor een bepaald doel (landschap, sport etc). Ik schiet bijvoorbeeld landschappen net zo goed met een tele objectief.

Advies ga eens naar een winkel en test eens een paar objectieven die op je lijstje staan. Bij twijfel wellicht een wekend-je huren ?

Comment

Ik ben toch wel tevreden van mijn 24-105 op mijn 60D (crop). Ik heb deze wel gekocht met full frame in het achterhoofd.

Je zou natuurlijk ook voor enkele primes kunnen gaan. Minder flexibel dan zooms, maar des te scherper en betere image quality. Zo heb ik de 200 II en die is echt vlijmscherp en goed te betalen.
                Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

Comment

Beste

primes ben ik minder voor inderdaad ivm flexibel zijn

ik zou graag set samen stellen waar ik lens voor rally heb, lens voor citytrips, en lens voor landschappen.

op een crop 550 d, dus elke tip voor een set is welkom.

bedankt

Comment

70-300 L IS is heel goed, dan heb je nog een beetje meer tele wat zeker geen luxe is bij rally.
                    15-85 voor breedhoek en city erbij en je hebt een prachtig (overlappend) bereik met meer dan goede kwaliteit! In combinatie met je 550D zeer leuke set.

Als je dan later eventueel besluit om een full frame te kopen zal je de 70-300L nog altijd goed kunnen gebruiken en hoef je enkel voor eronder te investeren (24-70 II van Tamron of de (veel duurdere) nieuwe canonversie of zo).
                    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Zou je kunnen aangeven wat jou definitie is van een rally, city trip en landschap objectief. Deze definitie verschilt toch echt per persoon. Blijf van mening dat er geen city trip landschap etc objectief zijn. Het heeft meer te maken wat jou manier van fotograferen is.

Als je duidelijk aangeeft welk bereik je zoekt, dan kan men gerichter adviseren wat men zelf zou kiezen. Dan kun je zelf bepalen welke in jou plaatje pas.
                      Ben je opzoek naar een:
                      * UWA bijvoorbeeld de Canon 10-22
                      * standaard bijvoorbeeld de Canon 17-55 of 15-85
                      * Tele bijvoorbeeld de Canon 70-200 of 70-300 of wil je meer mm

Comment

rally (belgisch kampioenschap, condroz, ieper enzo) citytrip (moezelstreek) landschap (moezelstreek + meren en bergen, zwitserland italie)

Ik dacht dus aan volgende set voor mijn 550d

Uwa Tokina 12-28
                        standaard canon 15-85
                        tele een 70-200 f2.8 of f4 of de 70-300 f4 - f5.6

twijfel het meest bij de tele, want ik denk dat de tokina UWA een heel goed objectief is alsook de 15-85 die dicht bij L glas zou staan in vele reacties.

alvast bedankt

Oorspronkelijk geplaatst door Koban Bekijk bericht
                        Zou je kunnen aangeven wat jou definitie is van een rally, city trip en landschap objectief. Deze definitie verschilt toch echt per persoon. Blijf van mening dat er geen city trip landschap etc objectief zijn. Het heeft meer te maken wat jou manier van fotograferen is.

Als je duidelijk aangeeft welk bereik je zoekt, dan kan men gerichter adviseren wat men zelf zou kiezen. Dan kun je zelf bepalen welke in jou plaatje pas.
                        Ben je opzoek naar een:
                        * UWA bijvoorbeeld de Canon 10-22
                        * standaard bijvoorbeeld de Canon 17-55 of 15-85
                        * Tele bijvoorbeeld de Canon 70-200 of 70-300 of wil je meer mm

Comment

Working...
                        X