Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma sportlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dilemma sportlens

Hallo iedereen,

Ik ben aan het overwegen om een andere lens voor autosport fotografie aan te kopen.

Momenteel beschik ik over de 70-300 van Nikon zonder beeldstabilisator maar deze autofocus is veel te traag en ook is het bereik te klein , ik ben dan ook aan het overwegen om een van volgende lenzen aan te kopen voor op mijn Nikon D7000,

Sigma 120-400 nieuw
    Nikon AF-D VR 80-400mm/4.5-5.6 ED tweedehands
    Sigma 150-500 nieuw
    Sigma 50-500 tweedehands

Ik ben bereid er maximaal 1000 euro voor te spenderen , reacties zijn zeer welkom zodat ik toch een kwalitatieve lens kan kopen en ik mijn geld niet voor iets uit geef dat niet goed blijkt te werken.

Indien er andere lensen zijn die aan mijn criteria voldoen mogen deze ook voorgesteld worden.

Met dank
    Last edited by rickske1; 6 oktober 2013, 15:13.

Re: Dilemma sportlens

de 150-500 en 50-500 zijn ook niet van de snelste.
    is rally niet een sport waar je redelijk dichtbij kan komen ?
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Nikon 70-200 f/4: focust zeer snel, heeft mooi telebereik op crop en is uitzonderlijk scherp (even scherp als de f/2.8 versie op f/4).
      Zoals hierboven gezegd zijn de Sigma's die je aanhaalt geen snelle focussers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
        de 150-500 en 50-500 zijn ook niet van de snelste.
        is rally niet een sport waar je redelijk dichtbij kan komen ?
        Ik fotografeer meestal op Terlaemen of Francorchamps waarbij je toch wat telebereik nodig hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Nikon 70-200 f/4: focust zeer snel, heeft mooi telebereik op crop en is uitzonderlijk scherp (even scherp als de f/2.8 versie op f/4).
          Zoals hierboven gezegd zijn de Sigma's die je aanhaalt geen snelle focussers.
          Volgens mij komt de Nikon 70-200 f/4 tekort qua telebereik en kan ik dan niet beter voor de Nikon AF-D VR 80-400mm/4.5-5.6 ED gaan omdat deze een groter bereik heeft.

Comment

Kan de sigma 120-400mm alleen maar aanraden (op voorwaarde dat je een goed exemplaar hebt)
            Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
            Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rickske1 Bekijk bericht
              Volgens mij komt de Nikon 70-200 f/4 tekort qua telebereik en kan ik dan niet beter voor de Nikon AF-D VR 80-400mm/4.5-5.6 ED gaan omdat deze een groter bereik heeft.
              De D-versie is ook redelijk traag en geeft geen uitstekende beeldkwaliteit. De nieuwe G versie is van een compleet andere orde (ook van prijs ).
              Een 300mm f/4 lijkt me eigelijk nog de beste optie met een klein budget. Samen met een 1.4 TC heb je een 300mm en een 420mm f/5.6.
              Qua kwaliteit en focussnelheid is deze onverslaanbaar binnen die prijsklasse!

Comment

Bij autosport kun je ook uitstekend zonder autofocus fotograferen, de auto's volgen toch allemaal zo veel mogelijk de ideale race-lijn. de bewegingen zijn dus allemaal erg voorspelbaar en je kunt dus pre-focussen.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Of ga gewoon voor de 400mm f5.6? Je schiet toch meestal op de langste afstand, dus waarom dan niet ineens voor snelheid en scherpte gaan van een prime.

Comment

@1tio1 en @playersofar , ik ben toch niet voor een prime lens , als ik langs de draad sta in Terlaemen of Francorchamps , zoom ik ook wel eens uit.

@C.Ruben ik ben serieus aan het overwegen om de Sigma 120-400 te kopen , maar hoe weet je of je een goed exemplaar koopt ?

Comment

Working...
                    X